show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2009 19:58 #803563
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
zoo even een schopje, van Erik een heul mooi rechterdeurtje gehad, maarr die gaat er niet in gezet worden. dat heeft een reden, namelijk:
Anjo goes 343!!! meer info binnenkort.
Anjo goes 343!!! meer info binnenkort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2009 20:10 #803565
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Eerste 343 met airco en stuurbekrachtiging?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2009 20:12 #803566
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
ik wil de laatste 3 woorden uit m'n vorige post toch wel even benadrukken:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2009 20:13 #803567
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Verstandig. Ik weet het lekker toch al :groovy:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
31-10-2009 20:35 #803568
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Nou ik weet nog niks. Maar ik heb 1 blik op de advertenties geworpen en ik denk al te weten welke auto het is.... Ik gok op de auto van Paul Galama, want die is kei hard, precies wat Anjo's belangrijkste eis was. 
Daarnaast staat die advertentie pas, en Anjo handelt altijd snel
Welke prijs heb ik nu gewonnen?

Daarnaast staat die advertentie pas, en Anjo handelt altijd snel

Welke prijs heb ik nu gewonnen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2009 20:38 #803569
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
een ?chte Gamma verhuisdoos!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
31-10-2009 21:29 #803573
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Leuk Anjo, wat het ook wordt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2009 22:40 #803583
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
idd Mark, op die auto heb ik m'n oog laten vallen. een zeer goede basis voor een sub project naast de 340 turbo en een auto die de rode 340 van dit topic gaat vervangen. ik ben weer een hoop van plan, in een korte tijd maar meer wil ik er op het forum nog niet over kwijt omdat ik het zelf nog een beetje aan het uitstippelen ben.
m'n garagebox heb ik eind december/begin januari en dan kan er pas een beetje gestart worden met het project343. doel is om een van de aankomende weekeinden iig de 343 hierheen te krijgen en dan 't b14.1 blokkie fixen zodat er mee gereden kan worden.
ohja, mochten er gemengde gevoelens ontstaan nav deze post, stuur me gerust een pbtje;)
m'n garagebox heb ik eind december/begin januari en dan kan er pas een beetje gestart worden met het project343. doel is om een van de aankomende weekeinden iig de 343 hierheen te krijgen en dan 't b14.1 blokkie fixen zodat er mee gereden kan worden.
ohja, mochten er gemengde gevoelens ontstaan nav deze post, stuur me gerust een pbtje;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2009 23:38 #803594
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Een leuke auto Anjo. Ik heb er nog even in gezeten op de taxatiedag en dat dashboard... kwijl. Plus nog een pook van mooi glad bakeliet (of wat er voor doorgaat) in plaats van dat enge gereli?fte plastieken ding van later!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2010 19:40 #835783
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
't einde is in zicht! 
Zo, zoals sommigen wellicht al weten, het gaat dit weekend toch echt gebeuren; de 340 gaat uit elkaar! Het leek me dus een leuk moment om even terug te blikken op wat er met het ding gebeurd is sinds we hem hebben.
Ongeveer halverwege 2006 kwam hij in het bezit van onze familie als erfstuk na het overlijden van de broer van m?n opa. Rondom een setje nieuwe banden (die waren aardig vierkant na ? jaar in de volle Haagse zon gestaan te hebben) was genoeg om hem door de apk te krijgen.
M?n vader tufte er vrolijk in verder, zuipt toch wel zo?n ding, 1:8 1:9 zo?n beetje en een flinke partij toeren ?normaal voor zo?n automaat? zoals m?n vader toen zo leuk verwoorde, op een gegeven moment liep de motor voor geen meter. Hij viel veel uit, schudde als de ziekte en de remmen waren gaar. Juist, het koppelstuk op het inlaatspruitstuk was finaal gescheurd en omdat het toch wel tijd werd kreeg het ding ook een setje nieuwe bougies..
Toen had ik m?n rijbewijs behaald ruim een half jaar later en kreeg het arme autotje de echte abuse voor z?n kiezen. De nieuwe banden van amper ? jaar oud waren binnen 1000km kaal aan de achterkant en van zaagtandprofiel voorzien aan de voorkant. Ook enorme trillingen in het stuur en het ding ging even naar de garage.. nieuwe remschijven en rondom nieuwe banden, de garagehouder had een dergelijk slijtagepatroon nog niet eerder gezien op de banden:D
Ik ging er mee verder en nadat ik weer het een en ander om zeep geholpen had kwam ik (hoe kan het ook anders) in aanraking met de V3C website, wat leuk een CVT diagnosepagina, ff doorlopen... Verrek het rubbertje aan de terugschakelzijde is gescheurd! Op de sloop een ander emvk gevonden, klepje overgezet en voila, een hele andere auto, weg gigantische toerenpartij waar bijna een jaar mee gekloot hadden.. toen reed hij eventjes heerlijk.., nog geen 100km na de montage van de nieuwe schijven begon wederom de hele auto te trillen, ik ging zelf even kijken aan de voorkant, vond het vreemd dat de blokken niet met de schijven vervangen waren (schijven waren weer flink gegroefd) en zag tot mijn schrik ook nog eens dat de wiellagers niet geborgd waren na het vervangen van de remschijven en RV was dus compleet losgetrild met als gevolg dat l+r wiellagers, remschijven en remblokken naar de haaien waren; dankuwel garage.. Dat was het moment dat ik besloten heb om ?l het onderhoud zelf uit te gaan voeren, het begin van de ellende dus:)
De auto kreeg dankzij het ?race it, break it, fix it, repeat? motto voor mij steeds meer waarde en de winter van 2007/2008 kwam eraan waar ik in een haastige bui in aanraking kwam met de eerste ?echte? drift op een rotonde in de stortregen. Totaal ongecontroleerd en ik wist echt niet wat ik aan het doen was, maar toch stiekem wel vet? Eenmaal verslaafd aan het driften ging ik bij elk regenbuitje van het natte asfalt genieten en het ging ook steeds beter, de eerste de beste keer dat ik het op droog asfalt probeerde en een rotonde helemaal blank zette van de rook leverde dit me echter een artikel 5 op en de eerste punt op m?n rijbewijs..
Er ging dankzij het driften veel meer kapot als eerst maar ik kon er alleen maar van genieten, repareren kon ik het zelf en daar leerde ik een hoop van. De hobby groeide en rondom kwam er wat nieuw plaatwerk en wat andere attributen om de boel wat op te leuken, waaronder een setje 15? velgen waardoor de wegligging een enorme verbetering kreeg en het n?g leuker was om mee te spelen.
In totaal heeft de auto nu de 3e motor, 4e cvt versnellingsbak, 3e achteras, 3e set veerpoten, 2e subframe and so on? zonde?! Ergens wel, tuurlijk het is en blijft een 300 serie. Maarrr ik heb er enorm veel van geleerd en opgedane kennis door de lijdensweg van 1 auto pas ik tot op heden toe als ik aan m?n eigen auto?s sleutel, advies geef aan anderen bij een defect of anderen help bij het sleutelen aan hun auto. Bovendien kan ik inmiddels al zeg ik het zelf een redelijk potje driften:) toch best grappig wat 1 ouwe ge?rfde auto kan doen
Halverwege 2009 kwam wederom een APK, kwam hij in eerste instantie niet doorheen ivm roestschade en toen zelfs het sleepoog aan de achterzijde losgerukt werd toen ik Niels op sleeptouw had werd het me toch wel een beetje te gek en begon ik te twijfelen wat ik met het ding aan moest, vooral met de 340Turbo voor de deur welke een hele hoop tijd geld en aandacht opeist.. Aan ?t eind van 2009 kwam toch echt het moment om over het lot van de auto te beslissen en al vrij snel realiseerde ik me dat de auto er toch echt aan moest geloven voordat de roestduvel ?cht in actie kwam. Inmiddels heb ik de 340Turbo als uberspeeltje dus de vervanger mocht een leuk standaard autotje worden; liefst reeds belastingvrij want al bij al scheelt dat wel in belasting/verzekering per jaar en met zo?n heerlijke CVT aldus m?n ouweheer. Nog geen week later kwam de advertentie van Paul op de clubsite voor zijn ?80 343 en zo geschiede.
Het complete rollende en motorische gedeelte van de 340 krijgt een tweede leven in de 343 na revisie, poedercoating etc. Delen van het chassis worden gedoneerd aan Erik om andere 300?s mee op te knappen en zo leeft het arme autotje voort na die lange lijdensweg.
M?n eerste auto, een 300 serie. En wat heb ik er van genoten! Ik weet nog wat ik tegen m?n vrienden zei toen ik de auto net had ?een maandje rij ik ermee en dan plant ik dat lelijke hok tegen een boom en koop een echte auto!? ik ben blij dat ik binnen die maand toch dat plan omgegooid heb en dat heeft die auto aan zichzelf te danken!!

Zo, zoals sommigen wellicht al weten, het gaat dit weekend toch echt gebeuren; de 340 gaat uit elkaar! Het leek me dus een leuk moment om even terug te blikken op wat er met het ding gebeurd is sinds we hem hebben.
Ongeveer halverwege 2006 kwam hij in het bezit van onze familie als erfstuk na het overlijden van de broer van m?n opa. Rondom een setje nieuwe banden (die waren aardig vierkant na ? jaar in de volle Haagse zon gestaan te hebben) was genoeg om hem door de apk te krijgen.
M?n vader tufte er vrolijk in verder, zuipt toch wel zo?n ding, 1:8 1:9 zo?n beetje en een flinke partij toeren ?normaal voor zo?n automaat? zoals m?n vader toen zo leuk verwoorde, op een gegeven moment liep de motor voor geen meter. Hij viel veel uit, schudde als de ziekte en de remmen waren gaar. Juist, het koppelstuk op het inlaatspruitstuk was finaal gescheurd en omdat het toch wel tijd werd kreeg het ding ook een setje nieuwe bougies..
Toen had ik m?n rijbewijs behaald ruim een half jaar later en kreeg het arme autotje de echte abuse voor z?n kiezen. De nieuwe banden van amper ? jaar oud waren binnen 1000km kaal aan de achterkant en van zaagtandprofiel voorzien aan de voorkant. Ook enorme trillingen in het stuur en het ding ging even naar de garage.. nieuwe remschijven en rondom nieuwe banden, de garagehouder had een dergelijk slijtagepatroon nog niet eerder gezien op de banden:D
Ik ging er mee verder en nadat ik weer het een en ander om zeep geholpen had kwam ik (hoe kan het ook anders) in aanraking met de V3C website, wat leuk een CVT diagnosepagina, ff doorlopen... Verrek het rubbertje aan de terugschakelzijde is gescheurd! Op de sloop een ander emvk gevonden, klepje overgezet en voila, een hele andere auto, weg gigantische toerenpartij waar bijna een jaar mee gekloot hadden.. toen reed hij eventjes heerlijk.., nog geen 100km na de montage van de nieuwe schijven begon wederom de hele auto te trillen, ik ging zelf even kijken aan de voorkant, vond het vreemd dat de blokken niet met de schijven vervangen waren (schijven waren weer flink gegroefd) en zag tot mijn schrik ook nog eens dat de wiellagers niet geborgd waren na het vervangen van de remschijven en RV was dus compleet losgetrild met als gevolg dat l+r wiellagers, remschijven en remblokken naar de haaien waren; dankuwel garage.. Dat was het moment dat ik besloten heb om ?l het onderhoud zelf uit te gaan voeren, het begin van de ellende dus:)
De auto kreeg dankzij het ?race it, break it, fix it, repeat? motto voor mij steeds meer waarde en de winter van 2007/2008 kwam eraan waar ik in een haastige bui in aanraking kwam met de eerste ?echte? drift op een rotonde in de stortregen. Totaal ongecontroleerd en ik wist echt niet wat ik aan het doen was, maar toch stiekem wel vet? Eenmaal verslaafd aan het driften ging ik bij elk regenbuitje van het natte asfalt genieten en het ging ook steeds beter, de eerste de beste keer dat ik het op droog asfalt probeerde en een rotonde helemaal blank zette van de rook leverde dit me echter een artikel 5 op en de eerste punt op m?n rijbewijs..
Er ging dankzij het driften veel meer kapot als eerst maar ik kon er alleen maar van genieten, repareren kon ik het zelf en daar leerde ik een hoop van. De hobby groeide en rondom kwam er wat nieuw plaatwerk en wat andere attributen om de boel wat op te leuken, waaronder een setje 15? velgen waardoor de wegligging een enorme verbetering kreeg en het n?g leuker was om mee te spelen.
In totaal heeft de auto nu de 3e motor, 4e cvt versnellingsbak, 3e achteras, 3e set veerpoten, 2e subframe and so on? zonde?! Ergens wel, tuurlijk het is en blijft een 300 serie. Maarrr ik heb er enorm veel van geleerd en opgedane kennis door de lijdensweg van 1 auto pas ik tot op heden toe als ik aan m?n eigen auto?s sleutel, advies geef aan anderen bij een defect of anderen help bij het sleutelen aan hun auto. Bovendien kan ik inmiddels al zeg ik het zelf een redelijk potje driften:) toch best grappig wat 1 ouwe ge?rfde auto kan doen
Halverwege 2009 kwam wederom een APK, kwam hij in eerste instantie niet doorheen ivm roestschade en toen zelfs het sleepoog aan de achterzijde losgerukt werd toen ik Niels op sleeptouw had werd het me toch wel een beetje te gek en begon ik te twijfelen wat ik met het ding aan moest, vooral met de 340Turbo voor de deur welke een hele hoop tijd geld en aandacht opeist.. Aan ?t eind van 2009 kwam toch echt het moment om over het lot van de auto te beslissen en al vrij snel realiseerde ik me dat de auto er toch echt aan moest geloven voordat de roestduvel ?cht in actie kwam. Inmiddels heb ik de 340Turbo als uberspeeltje dus de vervanger mocht een leuk standaard autotje worden; liefst reeds belastingvrij want al bij al scheelt dat wel in belasting/verzekering per jaar en met zo?n heerlijke CVT aldus m?n ouweheer. Nog geen week later kwam de advertentie van Paul op de clubsite voor zijn ?80 343 en zo geschiede.
Het complete rollende en motorische gedeelte van de 340 krijgt een tweede leven in de 343 na revisie, poedercoating etc. Delen van het chassis worden gedoneerd aan Erik om andere 300?s mee op te knappen en zo leeft het arme autotje voort na die lange lijdensweg.
M?n eerste auto, een 300 serie. En wat heb ik er van genoten! Ik weet nog wat ik tegen m?n vrienden zei toen ik de auto net had ?een maandje rij ik ermee en dan plant ik dat lelijke hok tegen een boom en koop een echte auto!? ik ben blij dat ik binnen die maand toch dat plan omgegooid heb en dat heeft die auto aan zichzelf te danken!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets