anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga morgen verder proberen, dan moet het zeker lukken.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
[ATTACH]716[/ATTACH]
[ATTACH]717[/ATTACH]
[ATTACH]718[/ATTACH]
[ATTACH]719[/ATTACH]
weer eens @ de lekdijk, (rokende banden gegarandeerd:halo:)
modificaties van de afgelopen 2 weken:
- 4 nieuwe banden ivm illegaal profiel (<1.6mm) + schuin afslijten (pirelli drago)
- voor nieuwe schijven, blokken slangen,
- achter nieuwe remcilinders (waren lek)
- nieuwe remvloeistof
- nieuwe achterschokbrekers (sachs)
- koplampwissers (hebben nog aanpassingen nodig, wisserblaadje links hangt los)
- sneeuwkap
- mat zwarte motorkap (kut gespoten door niet goed hechtende verf > opnieuw matzwart spuiten of zo laten tot de hele auto overgespoten word)
euh, ja dat was em wel ff zo'n beetje...
vrijdag APK, heb hem net helemaal apk klaar gemaakt en in mijn ogen komt hij er vlekkeloos doorheen.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar ik weet zeker dat d?ze 300 NIET als bejaardenbak gezien wordt

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;59391 schreef : Anjo, ik mis booskijkers:D
booskijkers vind ik maar nix, ik wil wel de achterlichten wat donkerder maken en eventuele heldere knipperlichten aan de voorzijde.... ik liep net in de supermarkt, laad 3 kratten bier op m'n achterbank staat er een man achter me die verteld dat hij een sprintje wilde trekken met zijn vw golf 5 gti tegen mijn 340, omdat hij hoorde dat mijn auto retesnel was, en omdat hij me wel eens had zien rijden.. ik vertelde de man over het feit dat dit een variomatic is en dat er aan die variomatic een 1.4 8 klepper motortje van renault aanhangt a 70 pk.. de man verbaasde zich hierover en schatte het vermogen van de auto rond de 200 pk, een sprintje kon ik uiteraard niet weerstaan en de gechiptunede 220 pk gti liet ik de eerste 30 meter een stuk achter me. vanaf stilstand is het supermooi zo'n vario maar echte performance is het blok niet groot genoeg voor. mischien heb ik er binnekort voor 400 euries (via een collega) een renault 5 gtt 1.4i turbo bij, waarvan ik de motoronderdelen over ga plaatsen in m'n 340:) (MISSCHIEN) heb al wel gehoord dat de carosserie van dat ding niet meer te redden valt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat denk ik ook niet! Dat blijkt wel uit die Golfrijder die duidelijk geen verstand heeft van auto's.volvofiel;59391 schreef : Anjo, ik mis booskijkers:D
Hij dacht waarschijnlijk dat het geloei van de vario het geluid van een supercharger was... :uh-uhh:
Toch tijd voor een turboblokje Anjo, want momenteel is het all show, but no go! :nono:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Bodejodel;59409 schreef : Dat denk ik ook niet! Dat blijkt wel uit die Golfrijder die duidelijk geen verstand heeft van auto's.
Hij dacht waarschijnlijk dat het geloei van de vario het geluid van een supercharger was... :uh-uhh:
Toch tijd voor een turboblokje Anjo, want momenteel is het all show, but no go! :nono:
ALL SHOW??geloof mij maar deze auto is echt niettttt showwaardig, ik fotoshop mn foto's niet maar als je de auto van kortaf bekijkt is het echt een bende, vol met krassen, plekken deukjes etc. ik ben er dan ook nog lang niet tevreden over. na het spuiten is het misschien all show;)
BUT NO GO??? gisteravond ree ik met 120 over de lekdijk, ging met gierende/rokende banden de dijkbochten door en reken maar dat ik bekijks had! ik ging bij nieuwegein de dijk op, daar heb je gelijk een leuk bochtenstelseltje waar ik vrij vlot doorheen ree en toen ik even verderop langs klein scheveningen reed kwam een groep van ca 30 mensen de dijk op lopen om te kijken, de hairpin die daarop volgte heeft waarschijnlijk voor vele lachende gezichten gezorgd! ohja reken maar dat je een hoop kunsten kan vertonen met een std variovolvo, maar af en toe wou ik wel dat ik 400 pk onder mn gaspedaal had zitten, dat gtt blokje kan me daarin aardig op weg helpen maar 400 pk uit een 1.4 is misschien wel teveel van 't goeie... ik hou het voorlopig maar op de std 120 pk dat daar in zit, dat is voor de 340 ook al een vermogenswinst van 80%. later eventueel het blokje wat meer opfokken, wie weet..
er zijn op 't moment zoveel dingen waar ik beslag op wil leggen voor mn volvo dat ik t liefste "even" de staatsloterij zou willen winnen. dat ik het ingelegde geld nooit meer terug zie ben ik me volledig van bewust, ik doe het nu voor de ervaring en het feit dat ik het gewoon leuk vind. ik schat de waarde van de auto nu rond de 900/1000 euro: goed lopende motor met nog geen 97000 op de teller, div accesoires, gereviseerde vario, nieuwe remmen etc etc etc.
na het spuiten gaat dit ondanks de verfprijzen slechts 150/200 omhoog, omdat de auto dan strak is en goed in de lak zit. verf kost wat meer als die 200..
dus een echt waardevolle investering zal ik het niet noemen, maar t lijkt me gewoon wat, de auto heeft tenminste een geschiedenis waar hij trots op mag zijn en gezien de verdere staat van mijn auto vind ik het hem waard. als hij van ellende uit elkaar viel zou ik het er allang niet meer op wagen...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is wel een beetje dom op de openbare weg... :uh-uhh:AvdAkker;59410 schreef : ...gisteravond ree ik met 120 over de lekdijk, ging met gierende/rokende banden de dijkbochten door...
Zie je wel, toch show...AvdAkker;59410 schreef : ALL SHOW??geloof mij maar deze auto is echt niettttt showwaardig...
...en reken maar dat ik bekijks had!...

Ik zou zeggen, hou je in op de openbare weg en ga net als Frits je driftlicentie halen zodat je legaal en veilig zulke stunts kunt uithalen...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-