show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2008 23:36 #698225 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
En een sneeuwkap en taartschep/picknick-tafel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2008 12:52 #698243 door V300 register
Zit er ook in wat er op staat? (streetglow)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 14:13 #701102 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
als het meezit kan ik binnenkort een spoiler monteren, sneeuwkap zie ik vanaf, ik ga eerst aankomend weekend mijn carburateur reviseren ivm lekke pakkingen ed. (heb al een revisiekitje liggen). ook heb ik eventueel al een nieuwe motorkap en een nieuw linkervoorscherm te pakken, eventueel bekijk ik de mogelijkheid om een functionele luchthapper te maken in de motorkap, deze wordt dan wel uit staal vervaardigd .... als alles binnen is en als de volvo motorisch weer piekfijn loopt ga ik daaraan beginnen. dan maak ik de auto gelijk rondom strak qua deukjes en shave ik de achterklep en wordt de auto overgespoten. als ik dan daarna weer een keer een salarisje binnenkrijg gooi ik ipv de 13" rondom 14"voor en 15" achter g?en volvo velge, misschien wel leuke cup wieltjes of 5/6 spaaks.. dat moet ik nog even bekijken hoe of wat. en tegen de tijd dat het weer een beetje pleurisweer wordt zeg maar net na aankomende zomer ga ik de onderkant behandele met nieuwe afschermkappen en een tectylbeurt. overigens tav de streetglow sticker, ik heb al ruim een jaar een led-neon kit eronder hangen, icm 4 superfelle stroboscopen. bij een aanvaring met een baksteen op de provinciale weg is de voorste kapot gegaan waarop ik de achterste vooraan heb gehangen. waarschijnlijk komt van mijn volgende salarisbeurt een gloednieuwe streetglow kit eronder te hangen.
ik hou iedereen iig op de hoogte van de vorderingen, ik heb al bijna mijn oog laten vallen op m'n volgende auto maar aangezien mijn pa de auto nog wil gebruiken probeer ik em praktisch in nieuwstaat te krijgen.
mvg

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 21:31 #706347 door Anjo van den Akker
ff lijstje van updates.

motorisch is weer zupaaa, carb gereviseerd, grote beurt gegeven en hij loopt weer als een tierelier!. heb nu ook een complete reserve set qua vario liggen (3x emvk niet allemaal met hele klepjes, 1x vario aandrijfas, 1x primair, 1x secundairen en een set aandrijfriemen., ik had ook nog een reserve tachorelais gehad als een zeker persoon hier niet mee vandoor was gegaan... op proef spullen uitlenen via de club doe ik dus ook NOOIT meer!.)

gemonteerd sportstuur, claxondop is nog in de maak

in de sneeuw

monteren van nieuwe plaatwerkdelen, linker en rechtervoorscherm, rechterdeur en motorkap. plaatwerk komt van een sloper, via kevin kloosterman. de schermen en rechterdeur waren aardig gedeukt, en ik wilde me liever de moeite besparen om uit te deuken, als het monteren van vervangende delen een peulenschil is!. de motorkap is beter als mijn oude, echter vind ik die ook nog te slecht om te gaan spuiten en word dus ook weer vervangen. ( moet er wel van kunnen genieten en niet na een jaar al de roest er doorheen zien bladeren)

binnenscherm uiteraard schoongeborsteld en in de bitumen gezet;)

@ willem usa cars zonder frontje. linker auto is een chevrolet blazer van een maatje van me, dat ding word ook wat. krijgt in totaal ca 50 cm hogere rijhoogte, door grotere banden, stijvere veerbladen, stijvere schokdempers, 4 inch bodylift, 4 inch axlelift. wordt als ie af is voornamelijk voor het zogenoemd "baggeren" gebruikt, zie www.modderpoel.nl voor meer van die idioten.

het resultaat, inclusief kleurverschil ( die sloper was dus minder dof als de mijne.)

na het verrot rijden van een velg tijdens het driften, volgend setje 2e hands aangeschaft. 195/50 R15 82V met et 38 , aez velgjes en van je collega's moet je het hebben, voor 4 velgen + nagenoeg nieuwe pirelli drago banden 150 euries betaald, niet slecht al zeg ik het zelf!. enige nadeel is dat ze hiervoor onder een golfje 3 zaten, maar dat neem ik maar voor lief;)
ik heb ook van die sloper nog een velg+band mee naar huis genomen, heb dus ook nog setje van 4 originele velgen + banden.

doordat een of andere kl**tzak bij de parkeergarage van de ikea te utrecht waar ik de auto altijd neerzet als ik naar school ga zijn aanhanger in mn voorbumper wist te boren heb ik nu het complete voorfront van de sloper. gelukkig bleef het bij een kromme voorbumper en kromme trompetten. er was geen briefje te bekennen en over de hele voorbumper zat wit gruis, de bumper hing ook buiten zijn model wat me later pas op viel.

na de montage van de voorschermen viel me ook op dat onder de voorbumper een stukje plaatwerk naar binnen gebogen en half weggerot is. dus helaas heb ik nog wel wat laswerk, maar ik ben van plan om dit zelf op te lossen met behulp van het tig- lasapparaat dat we hier thuis hebben.

maar goed, ik heb inmiddels ook al een sneeuwkap liggen welke nog niet gemonteerd wordt aangezien het normale roostertje nog maar aan 2 clipjes vast zit, en om daar nou die sneeuwkap aan vast te schroeven vind ik maar een no-go. ik wil de volvo over een paar maandjes zelf gaan spuiten in een kleurencombi van kawasaki groen met nightblack accenten. waaronder een deel van de motorkap, ik zie dit al helemaal voor me en volgens mij gaat dat wel wat worden, ik spuit dan gelijk de velgen mee, als zijnde een kawasaki groen velghart en een nightblack velgrand.

via william hoop ik binnenkort een scala aan onderdelen in ontvangst te mogen nemen, waaronder een motorkap, achterklep, achterbumper, glt spoiler etc etc etc. nadat ik dat allemaal pas gemaakt heb en gemonteerd krijg is het nog even zaak om wat deukjes uit te deuken is de auto op wat kleine parkeerdeukjes na helemaal strak en dan begint het schuur en spuit feest.

de sloper van kevin had een wat uitgebreider interieur met een verlengde middenconsole, deze komt er dus ook bij mij in:P. ook heb ik van kevin een tweetal nieuwe deurpanelen zodat ik met een extra set 10 cm kicker speakers de boel eindelijk strak in kan bouwen!.

iedereen verklaart me voor gek om die volvo op te knappen aangezien ik ook al mijn zinnen gezet heb om m'n volgende auto, maar aangezien dat helemaal een duur project gaat worden steek ik liever nu flink wat energie en geld in die volvo zodat ik straks een tijdje een hele strakke 340 met unieke paintjob kan rijden! doe het inmiddels ook vooral voor de ervaring en omdat ik het leuk vind. want ondanks dat ik bij terberg benschop fabricage van speciale voertuigen werk, heb ik qua opleiding weinig met motorvoertuigentechniek.

zoals ieder wel leest gaat de aandacht voorlopig nog even uit naar het verluxeren, herstellen van plaatwerk, en optisch veranderen van de 340. heb ik dat allemaal achter de rug dan komen er voor en achter veerpootbruggen, voor 4cm verlagingsveren eventueel rondom koni's en daarna streetglow groen neon, en sportstoelen.
drukke agenda, strakke planning, dure hobby.

zit trouwens ook nu het briefje voor het v3c lidmaatschap in te vullen dus bij deze binnekort is de club weer een lid rijker.
mvg anjo.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 21:35 #706350 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Da's een heel verhaal, Anjo.
Succes ermee!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2008 21:38 #706351 door V300 register
Ik heb veel waardering voor je vasthoudendheid. Ik vind die velgen eigenlijk heel erg goed staan onder een 340.

En welke auto heb je op het oog?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 21:47 #706354 door Anjo van den Akker

Lucluc;53608 schreef : Ik heb veel waardering voor je vasthoudendheid. Ik vind die velgen eigenlijk heel erg goed staan onder een 340.

En welke auto heb je op het oog?

wilde eerst altijd al een honda crx delsol vti, uit een familie erfenis kwam de volvo tevoorschijn en sindsdien ga ik voluit voor achterwielaandrijving.
wat ik nu presteer met die volvo houdt niemand die mij kent voor mogelijk (ben niet zo goed als frits maar k doe mn best) bij glad weer kan ik hem op rotonde's hele rondes achter elkaar goed schuin houden onder invloed van enkel het gaspedaal. en bij droog weer zijn in vrijwel elke bocht waar het verantwoord is m'n banden te horen en te ruiken.

volgende auto word een nissan, silvia s13. ook wel 180SX genoemd, 't is een handbak die ik wil dus dat gaat wel even flink wennen worden, na m'n rijbewijs ben ik de vario gaan rijden en tot op heden rij ik zelden een handbak. standaard heeft de nissan 170 pk's maar met een flink stel duizenden euro's (die ik nu nog lang niet heb) bestaat de mogelijkheid om de geblazen motor te kietelen naar 300/400 pk. grote getallen, en of ik ook zover kom, geen idee. of dat ik het ga proberen, zeker weten!. en ook het uiterlijk wil ik niet ongemoeid laten. maar tot die tijd blijf ik de 340 vario rijder die bij het minste of geringste mankement aan zn auto tot in de stromende regen aan toe staat te sleutelen om het mankement te verhelpen:woops::D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2008 22:45 #709307 door V300 register
Wat een verhaal!

Toen ik het topic begon te lezen vond ik de auto eigenlijk helemaal niets, en ook de niet Volvo velgen leken me niets. Maar als ik m nu zo zie is t wel erg mooi en gaaf geworden!

De muziekinstallatie is ook wel erg mooi! Ben erg benieuwd hoe de lak wordt! Mij lijkt een rood/oranje of appelgroen/gele parelmoerlak iets mooier en gaver.. denk dat dat ook wel iets duurder is alleen :D.

Heel veel succes en hopelijk zien we je op een meeting met deze exclusieve 340!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 08:47 #709319 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Wat dacht je van reflecterend groen?:D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2008 00:37 #709505 door Anjo van den Akker

slb_340;54046 schreef : Wat een verhaal!

Toen ik het topic begon te lezen vond ik de auto eigenlijk helemaal niets, en ook de niet Volvo velgen leken me niets. Maar als ik m nu zo zie is t wel erg mooi en gaaf geworden!

De muziekinstallatie is ook wel erg mooi! Ben erg benieuwd hoe de lak wordt! Mij lijkt een rood/oranje of appelgroen/gele parelmoerlak iets mooier en gaver.. denk dat dat ook wel iets duurder is alleen :D.

Heel veel succes en hopelijk zien we je op een meeting met deze exclusieve 340!

volvofiel;54059 schreef : Wat dacht je van reflecterend groen?:D

stelletje mafketels, wat die lak betreft;)

van een maatje van mij is afgelopen nacht de complete audio installatie (ook kicker alleen dan 3 12 inch woofers) uit zn auto gestolen, echt alles, versterkers condensator radio met 7 inch touchscreen woofers kist... ik ben blij dat ik een gevoelig alarm heb maar waarschijnlijk doe ik vannacht geen oog dicht. vorig jaar heb iemand zonder reden een ruitje bij me ingetikt en de hele volgende week heb ik snachts niet geslapen om bij het geringste geluid in mn boxershort naar buiten te lopen en de potentiele inbreker op zn muil te slaan.

maar goed, ik hou het op kawasaki groen met de hellblack accenten, ik wil ongeveer deze look creeren alleen met groen waar rood zit, alleen zonder de deuken en de plakband tuning.

kan iemand alvast even fotosoepen voor me? zoals gezegd, waar nu rood zit wil ik groen hebben, op de zijkant onder de stootstrip, verticaal halverwege wil ik VOLVO D-SPEC hebben staan en de motorkap wil ik deels zwart., als je de lengte van de grille pakt, die randen op de motorkap naar boven helemaal rond, dus net achter het rooster en dan weer vlak. aangezien die plaatwerkbobbel ook zo loopt. overige delen glanzend zwart (deurgrepen, stootstrips, bumperranden zoals op foto, tankdop etc.).

en ik ga dus ook nog voor iets verlagen om de auto wat voorover laten staan. overigens het driften gaat inmiddels voor geen meter en alleen bij droog weer krijg ik hem nog met veel moeite wat dwars, bij glad weer heb ik gewoon onderstuur. gezien de nieuwe bandenmaat (195 ipv 155) is dit ook wel logisch maarja blijf toch liever ook een beetje schuiven, dus wie de ideale bandenmaat heeft voor de voorzijde, en eventuele raad of ik dan alsnog 195 achter kan houden, gooi het maar op.

ivm scheeftrekken bij hard remmen word aankomende week de volledige voor-remmerij vervangen, schijven, blokken en preventief de remslangen. doe het deze keer zelf ipv de lokale garage die de borgmoeren vergeet te borgen;) wel is het handig als je vrienden heb die monteursopleiding volgen, voor alles bij elkaar ben ik slechts 80 euro kwijt, toendertijd kosten nieuwe schijven me alleen al 80 euro exclusief montage. dat ik daarna mn wiellagers verneukte doordat ze niet geborgd werden laat ik dan maar achterwege;)

van de sloper heb ik de voorste motorsteun, stabilisatorstang, reservewielbeugel en een andere beugel afgehaald, deze laat ik kawasaki groen poedercoaten,. evenals het luchtfilterdeksel en het kleppendeksel. de rest van de motorruimte word ook helemaal zwart, binnenkant van de motorkap ook.

heb het aankomende weken nog even superdruk, er moeten 2 rt trekkers gebouwd worden bij terberg met een plc gestuurde trailerkoppeling, moet zelf alles uitzoeken en een goed werkend produkt afleveren, gelijk daarna begint mijn stage assesment waarbij ik in mn 1tje een complete trekker ga assembleren. is makkelijk gezegd natuurlijk maar je moest is weten wat daar allemaal bij komt kijken, dan praat je wel anders;).

daarna is het weer fulltime volvo tijd. linkerkant is inmiddels op minuscule parkeerdeukjes strak. rechterkant heeft nog wat liefde nodig bij de wielkast achter en de nieuwe rechterdeur. daarna hoop ik van william een motorkap en achterklep in ontvangst te nemen en zodoende die te plaatsen. tezamen met de achterbumper en de glt spoiler en dan moet ik nog een ruimte zoeken waar ik een week of 2 me eigen kan vertoeven met schuren en spuiten.

als ie groen met zwart is zie ik wel weer verder, moet het interieur nog een beetje renoveren en nog steeds een claxondop maken.. jaja het is allemaal wat.

er viel me vandaag zelfs nog wat in de oren om het blokje wat op te voeren, een maatje van me heeft een kennis met een garage vol aan renault race goodies, oa dubbele carburateurs, scherpe nokkenassen, raceblokken, cilinders etc. maar ivm de vario wil ik alles niet al te gek maken, anders sta je wekelijks riemen of secundaires te verwisselen. een eventuele conversie naar handbak zal hierbij uitkomst bieden maar de tijd zal het leren. aangezien de rest van de auto in topconditie is is dit wel de moeite, begrijp me niet verkeerd, de auto word aardig afgebeuld maar ik ken de auto inmiddels zo goed, bij het minste of geringste mankement worden de onderdelen gelijk vervangen of gereviseerd. en ik ben er alsnog superzuinig op. toch wel raar, hij is amper 500 euro waard en ik heb al minstens 4x dat bedrag in onderdelen en dergelijke geinvesteerd (dus niet de audio, dat komt totaal rond de 4000 euro uit), zonder dat ik er egt erg in heb. voornamelijk banden, daar niet van maarja het blijft leuk en betaalbaar, en ik heb altijd het volste vertrouwen in de auto, hij laat me sinds ik diverse dingen vervangen heb nooooit in de steek, voornamelijk de standaard dingen (vacuum, carburateur) had ik erg last van, maar mede dankzij het forum heb ik een hoop dingen op kunnen lossen, bij terberg werkt iemand die ook een vario gehad heeft en hij heeft me ook nog wel eens geholpen, vooral met diagnoses. want ja als je dagenlang ergens naar gezocht heb, dan vergeet je dat niet snel!

al met al hou ik mezelf goed bezig komende tijd, en ondanks dat die silva me enorm trekt blijft het voorlopig toch nog voluit volvo tijd. eerst zowieso de buitenkant en de onderkant van de auto (complete onderkant word kaalgemaakt en roestwerend behandeld, inclusief nieuwe vario en motorafschermplaten) dan ga ik nog wat experimenteren met de magneetventielen, een pomp en een luchttank., en daarna ga ik die kennis van dat maatje van me een keer opzoeken.

als iemand specs qua maximaal koppel voor een volvo 360 5 bak heeft bestaat er zelfs nog de kans dat er over een tijd een smallblock v8 in de volvo komt te liggen. of een 4 in lijn 16 klepper met turbo:f beiden kan ik aardig goedkoop aan komen dus een van de twee zal het waarschijnlijk wel worden.. chassis en motorsteunen ombouwen is geen probleem, herkeuring bij de rdw ook niet (hang op dit moment wekelijks 3 turbodiesels in een vrachtwagen chassis dus weet waar ik over praat, tuurlijk begrijp ik wel dat bij een conversie bij de volvo ook het een en ander dient te gebeuren qua motorophangin, versnellingsbak, differentieel aandrijfas etc.) dus alleen tijd en een studentenbudget werken me op dit moment wat tegen.

eventueel slijp ik de comlete tunnel eruit, bouw een standaard setup voor die smallblock in, (blok en koppeling) maak een aandrijfas op maat, en hang achter een aandrijfas van een amerikaan eronder. breedte van de as aanpassen is ook geen probleem, kan ik zo bij terberg laten doen. dan heb ik dus geen zorgen qua aandrijving, maar mag ik m'n chassis weer extra versterken:P daarna een custom tunnel maken en ipv de achterbank 2 losse stoelen, of helemaal niets achter maar 1 grote subwooferkist. kan allemaal

echter dat zijn leuke projecten voor over een paar jaar als ik zowieso van m'n school af ben, heb er op dit moment absoluut geen tijd voor.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC