show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2008 20:59 #711796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Heb je je ramen en centrale vergrendeling al gemonteerd? Leuk om je project zo even te zien, dit topic was me nog niet eerder opgevallen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2008 21:34 #711800 door V300 register
whehe, ik heb dit topic ook nog niet eerder gezien. Beloofd veel goeds. V8 staat me wel aan! 16klepper ook(daar ben ik zelf ook mee bezig)! Ik ben benieuwd...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2008 09:02 #711831 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
nee nog lange niet, ik heb gisteren weer een stel onderdelen opgehaald, ik ga vandaag de achterbumper monteren en de motorkap spuiten, gister de hele middag aan het schuren geweest , tijdelijk word de motorkap matzwart, past mooi bij de rest van de auto: mat rood. vandaag ga ik die kap spuiten en met een beetje geluk ligt de kap er vanavond op. als ik de hele volvo ga spuiten gaan de deuren eruit en deurpanelen eraf, bij het terugbouwen na het spuiten wil ik dan die elektrische ramen en centrale deurvergrendeling inbouwen, gelijk nieuwe deurscharnierpennetjes erin en dan kunnen die deuren weer 25 jaar mee!

ja paul het begint bij mij ook enorm te kriebelen een andere motor, v8 staat me ook nog steeds enorm aan maar ik heb me echt voorgenomen om eerst het uiterlijk flink op te krikken, heb al overlegd met de chef van willem usa cars waar ik sleutel. hij heeft een leuk v8 smallblock liggen met een race/6 versnellingsbak + koppeling. ook een smal achterasje, is waarschijnlijk direct monteerbaar tegen de veerbladen aan! hoef voor dat project alleen maar de halve motorruimte aan te passen (toch wel groot zo'n v8), de tunnel weg te slijpen en opnieuw te bouwen, pedalen aanpassen evt andere plek voor de rembekrachtiger en een custom aandrijfas te maken. maar dat zien we dan wel weer!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2008 09:28 #711835 door V300 register
Volgens mij heeft William nog rode bumpers liggen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2008 11:02 #711841 door Anjo van den Akker
ik heb van william gister een mooie grijze gekocht, hele auto word groen/zwart dus rode bumpers hebben dan ook geen zin meer;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2008 11:17 #711843 door V300 register
Dat had ik niet begrepen. Ik zag een rode auto, dus ik dacht mooie rode bumpers erop en voila.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2008 17:47 #711884 door Anjo van den Akker
haha, voorlopig blijven ze lekker grijs;)

vandaag en gisteren gedaan:
- de nieuwe motorkap geschuurd, = klaar om te spuiten
- de sneeuwkap alvast op mn huidige motorkap gemonteerd met het nieuwe roostertje uit de blauwe motorkap
- de achterbumper vervangen
- variotje nagekeken
- toen de achterbumper eraf lag alles goed schoon gepoetst daar.

overigens, de plaat in de achterbumper vertoonde hevige roestverschijnselen, heb de roest weggeschuurd en de plaat in de bitumen gespoten. vooral aan de uitlaatkant was deze enorm rot, bekend probleem?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 17:14 #714116 door V300 register
Anjo, heb je inmiddels de ramen en CV al ingebouwd? Ik heb inmiddels zelf weer een setje 5drs CV, en binnenkort ook 5drs Elk.ramen, maar ik krijg de manier niet gevonden om de kabels door de deur heen te krijgen... De flexibele slang in de deur loopt als een soort trechter om de speakerkabels heen, en mijn handen zijn te dik om in de deur te komen ;) Ik wilde daarom eens vragen hoe jij dat misschien al gedaan hebt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 17:53 #714117 door Anjo van den Akker
nee ik heb ze nog niet gemonteerd, ben van plan om het een en ander te combineren, wil ook andere deurspeakers plaatsen. die standaard speakerbedrading is prut en kun je beter weggooien, de bedoeling van die slurf is om universeel te zijn, je kan er 2 draadjes door trekken en hem waterdicht maken, en ook een 15x1.5? aderige kabel en hem waterdicht krijgen, je hoeft hier alleen maar een stukje van dat tuutje weg te knippen. toen ik mn deur vol ging hangen met speakers heb ik per speaker een 2 aderig tweelingdraadje gelegd, en deze achter mn bekleding gestekkerd, en aan de binnenkant van het paneel naar de speakers laten gaan.

ik heb het rubber laten zitten, volgespoten met vaseline en per kabeltje een trekdraadje meegebonden aan de kabel, en het trekdraadje laten zitten.

als ik die deurpanelen weer om ga bouwen naar de cv, elektrische ramen en de speakers, (denk dat ik op 5 speakers/tweeters per paneel uit ga komen) heb ik dus aan de linkerkant:
-4 draden voor de cv
-2 draden voor de elektrische ramen
-10 draden voor de speakers.

rechterkant idem dito maar dan 2 draden voor de cv
ik denk dat ik een 7 aderige draad neem, en 5 tweelingsnoeren voor de speakers, deze bij elkaar bind, vervolgens het rubber tuutje op maat snijden, en bij het trekken van de kabel de opening afdichten met vloeibare pakking of siliconen kit.

met een trekdraadje en een vaselinespuitbus kom je een heel end, maar het blijft kl*tewerk

tege de tijd dat ik die deurpanelen erin heb zitten is de auto eerst gespoten, wil me voornamelijk daar op richten voordat ik verder ga met m'n interieur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2008 19:05 #714122 door V300 register
Ik zal eens met wat vaseline en een treksnoer aan de gang gaan, ik kan echter niet bij de rubber slurf, omdat door de staalbuis in de deur, de raamgeleider en het scharnier de ruimte te klein is om mijn hand doorheen te steken. Ook met een puntbektangetje kom ik er niet bij...

Van de binnenkant heb ik eigenlijk ook te weinig ruimte, maar lukt het net. Ik denk dan ook dat ik van daaruit verder ga proberen...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC