show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2008 08:42 #709510 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Poe wat een verhaal. Dat belooft wat!

Enne, jij legt toch wel mooiere (en vooral grotere) velgen onder je 340 h?? Die onder die rode voorbeeld-GLT zijn echt t? klein.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2008 09:25 #709511 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
beetje duitse stijl... maar met een verlaging ziet dat er wel mooi uit.
en het trekt beter, naar het schijnt...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2008 12:17 #709528 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

volvofiel;54257 schreef : Poe wat een verhaal. Dat belooft wat!

Enne, jij legt toch wel mooiere (en vooral grotere) velgen onder je 340 h?? Die onder die rode voorbeeld-GLT zijn echt t? klein.

deze zitten er op dit moment onder:

wil achter wel een iets grotere bandenmaat., dus misschien gaan deze er nog een keer eronderuit en dan alsnog 14 inch velgen voor en 16 inch velgen achter, eerst spuiten, dan zie ik wel weer;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 23:55 #710209 door Anjo van den Akker
ik was op de lekdijk vanavond, en dacht ach waarom ook niet:

en vooral bij 't zien van de laatste foto ben ik ook nog een keer van plan om echt wat aan die uitlaat te gaan doen, links/rechts pijp oid...

in juni dient de apk geschied te worden, ik zou afgelopen weekend de schijven, remblokken, remslangen al vervangen moeten hebben, echter heb ik die kroonmoeren van mn naaf aan de voorzijde vergeten in huis te halen. heb er dus maar mee gewacht, doe gelijk achter ook remslangen vervangen en remvloeistof verversen. vorig jaar is de overige achterremmerij al vervangen kwam ik achter, dus op een visuele controle na wou ik het daarbij laten.

als de auto onder een bepaalde hoek staat lekt er bij de benzinetank aardig wat. hij stond schuin op een helling en na 5 minuten had ik een nat veerblad, en een plasje benzine naast het wiel. waarschijnlijk lekt dit weg uit de ontluchting want ik had net getankt, maar ook dit ga ik aan een nadere inspectie onderwerpen, en t liefst zo spoedig mogelijk!.

als ik boven de 70 kmh rij begint m'n stuur ietwat te strillen bij rechtuit rijden, bij 110 gaat zelfs het dashboard meetrillen, eigenlijk de hele auto. ik zit te denken aan bij de voorzijde de stuurkogels, dat die wel eens wat uitgesleten kunnen zijn, als ik met 110 licht een bocht in stuur dan is al het getril gelijk over.. het licht niet aan een schuin bandenprofiel oid, want toen ik deze velgen eronder kreeg zaten er op 100 km na hagelnieuwe banden onder, en toen trilde hij ook al bij die snelheden.

nja dat was het wel weer zo'n beetje, als er mensen zijn met suggesties nav het sturen, hoor ik het graag. ben nog niet zo thuis op dat gebied.:f

op deze punten na komt hij probleemloos door de apk, hij heeft vanavond laat weer even op de brug gestaan en heb het hele chassis op roest nagelopen, geenenkel gat te vinden, ook geen bobbelingen etc. helemala nix, alleen 1 klein gaatje in mn voorbalk maar dat word al weggeslepen en opnieuw ingelast want dat is al te slecht om te spuiten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2008 00:08 #710216 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
je kunt alvast gewapende benzineslang met binnendiameter 12 mm kopen, de aanwezige slangen van die maat moet je zeker vervangen

dat is origineel van die canvas-omweven slang; pure rommel.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 22:12 #711708 door Anjo van den Akker
anjo is tegenwoordig zelfs al clublid! en dat bevalt me zeer goed!

benzineslang is gemonteerd en het lekken is over, bekend probleempje inderdaad. bedankt wouter!

inmiddels ook de schijven/blokken/slangen/remvloeistof vervangen, hij remt weer als een tierelier! en trekt niet weg, heerlijk. sinds gisteravond ook trotse eigenaar van een complete 3dr centrale deurvergrendeling en elektrische ramen set, incl bundels schakelaars etc etc etc, ohja ook nog 2 spiegels;) ik heb er nu echt al helemaal zin in!, morgenochtend nog even naar maarssenbroek voor de volgende lading onderdelen.

ruimte voor het spuiten heb ik al geregeld, dit dient eerst nog ingericht te worden als spuitcabine en het spuiten wil ik in september plannen, omdat ik ook nog wat te lassen heb aan de voorkant. over 2 weken eerst de apk waar hij waarschijnlijk glansrijk doorkomt.

ik ben via terberg bezig met een setje rode koni's voor en achter, en ik wil voor ook 4cm verlagingsveren. daarna voor en achter veerpootbruggen, evt verzwaarde stabilisatorstang, en div stuurdelen vervangen (fusee en stuurkogels, spoorstangen etc...) tegelijk met de koni's vervang ik ook het veerpootlager en haal ik de remklauwen eraf om die groen of rood te laten poedercoaten. tegelijk met die remklauwen laat ik ook het kleppendeksel, luchtfilterdeksel, voorste motorbalk, stabilisatorstang, reservewielbeugel, koelwaterpijpje met hitteschildje tbv carb voorverwarming, zandstralen en daarna groen te poedercoaten. voor de rest word alles onder de kap zwart.

na alle verhalen en projecten over de motorconversies die ik hier op 't forum lees begint ook dit bij mij te kriebelen maar ik heb mezelf voorgenomen om eerst het plaatwerk/spuiten, wegligging en interieur aan te pakken. wil misschien ook een GLT hemel, en een GLT achterbank erin zetten. voorstoelen worden sparco's met 4 punters. overig interieur wil ik ook zoveel mogelijk zwart zien te krijgen, 't grijs gaat er dus ook weer uit. interieur wil ik subtiel verfraaien met groen neon en ook onder de auto komt een gloednieuwe streetglow groene led-neon kit.

de meeste dingen doe ik pas nadat ie gespoten is, maar het houd me voorlopig aardig zoet. het loopt al lekker met de onderdelen, en over een tijdje kan er ook weer wat weg omdat ik het dubbel heb ivm spuiten en opknappen, kan ik er andere mensen ook nog blij mee maken, ideaal!

waar ik dus echter nog op zoek ben, maar niet perse op de korte termijn (moet ook nog sparen voor de verf/plamuur/lak bende, dat is ook duur zat)
- GLT voorspoiler,
- mistlampenset voor in de voorbumper (bundels hoeven er niet bij, schakelaar 't liefst wel.)
- GLT hemel zwart
- GLT achterbank zwart
- GLT hoedenplank zwart
omdat ik er nog niet echt actief naar opzoek ben zie ik dit niet als advertentie, maar mocht iemand er wat voor te voelen om mij bovenstaande spullen te verkopen hou ik me graag aanbevolen;) ik denk dat ik de stof over de bodem heen zelf ga vermaken naar zwart, immers dit is voor de wooferkist onder de achterbank ook aardig gelukt.

en het is eigenlijk ook superlastig, ik heb nu nog ca een maand school, het schoolproject van mij en een klasgenoot is gereed, heb ik nog een mooi filmpje van:
we zijn met een probleem begonnen, het is een machine die potjes produceerd met 2 produkten, hiernaast zijn er 2 formaten potjes en er bestaat ook de kans dat er vuile of verkeerd om geplaatste potjes aangevoerd worden, dit laatste is onze opdracht, een module die verkeerd geplaatste potjes recht zet.

naast school dat dus goed loopt ben ik ook nog superdruk met m'n stage, op dit moment met het eindproject bezig, ik ben m'n eigen trekker aan het opbouwen, en wat voor een! een superzware jongen van een grote klant. heb de cabine inmiddels helemaal opgebouwd en de motor staat klaar om het chassis in gehesen te worden, ik wacht nu angstig het chassis af dat aankomende week van de spuiter terug komt. dan kan ik verder met opbouwen en word het voertuig beoordeeld. dit laatste heeft nu even de volle prioriteit, zodra ik m'n diploma op zak heb ga ik eerst een week of 2 feesten en dan begin ik m'n carriere bij terberg. en het is dan uiteraard ook weer voluit volvo time! planning voor alles heb ik nog niet, het is wel zeker dat eind augustus tot oktober de ruimte beschikbaar is voor het spuiten dus dat staat wel vast, alles eromheen komt ervoor of nog waarschijnlijker erna, maar het komt voor elkaar dat is een ding dat zeker is!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 22:14 #711711 door 16673-dummy
Anjo, ik raad je ?cht aan om eerst die carrosserie strak/mooi te krijgen!

De rest komt vanzelf ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 22:28 #711717 door Anjo van den Akker

volvofiel;56587 schreef : Anjo, ik raad je ?cht aan om eerst die carrosserie strak/mooi te krijgen!

De rest komt vanzelf ;)

joost ik ben al aardig op weg, voorschermen zijn vervangen ivm deuken e.d., motorkap word ook vervangen en ook de achterklep, allemaal ivm roest en deuken. ook de rechterdeur is vervangen. bij het bovenste scharnier van de deur heb ik een plekje gespot en ik heb deze gelijk behandeld. aan de andere kant bleek dit ook zo te zijn. voor het spuiten gaan beide deuren eruit, word dit verholpen en komen er nieuwe scharnierpinnen in. bij de ruit linksachter zitten een paar kleine blaasjes, op het dak 2 kleine blaasjes en de scharnieren van de kofferklep vertonen wat roest, dat is het roestverhaal, in de vervangen rechterdeur zitten wat parkeerdeuken die ik glad wil hebben, wielkast rechtsachter heeft een paar uurtjes liefde nodig ivm een deuk op de rand en het nieuwe scherm linksvoor heeft een vergelijkbare plek. ik heb al een adresje waar ik het laswerk ga doen. de voorbalk is wat verbogen en ik zag ook dat met het monteren van de voorschermen dat de hele balk schuin naar binnen staat, dit word allemaal weggeslepen (ook ivm een tikje roest) en vervangen voor hoogwaardig plaatstaal. en daarna uiteraard keurig afgewerkt, hoe ik de anti-steenlaag erop krijg weet ik nog niet, ik zit te denken aan die prut met een ijsstokje te moduleren oid.

oftewel, met de carosserie gaat het helemaal goed komen. chassis word na het spuiten kaalgemaakt en in de bitumen gezet, de auto staat wekelijks op de brug en roest op het chassis heb ik nog nooit gezien, ook niet na inspectie met een prikker. er komt naast een laagje bitumen of zware tectyl ook een nieuwe motor en vario afschermplaat op en dan ben ik met het chassis ook klaar. omdat ik ivm tijdgebrek eromheen en het feit dat ik de auto amper nodig heb (werk is 100 m lopen) kan de auto gestald worden om alles in 1 x mee te nemen, en aangezien de adresjes op max 5 km fietsen zijn valt alles in de weekend en avonduren te combineren, ook heb ik 2 goede vrienden met uitstekende sleutelkwaliteiten, welke ook bereid zijn om me te helpen.

begrijp me niet verkeerd, ik ga niets overhaasten maar ik weet wel dat we met z'n 3en een hele hoop klaar kunnen krijgen en dat gaat het makkelijkste als je 1x de auto leeghaalt en aan het werk gaat, als wanneer je telkens stukje bij beetje doet en verder rijd.

als ik volgend jaar februari die sparco's kan plaatsen ben ik ook tevreden, tijd zat en het resultaat moet er wezen!

ohja, na dit alles wil ik de audio ook nog gaan uitbreiden:yesyes::w00t::w00t:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 22:31 #711718 door 16673-dummy
Achterklep zou ik zo snel mogelijk doen. Is een zwak punt!

Maar alles klinkt veelbelovend, ik ben benieuwd :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 22:44 #711719 door Anjo van den Akker
ikzelf ook hahahaha, tis ook vooral voor de ervaring die je krijgt met zo'n project. ik wil me er voluit op storten zodra m'n school afgerond is. en ik heb er geluk mee dat mijn 340 relatief hard is, komt omdat er bijna nooit mee gereden is in de regen;). hoe meer ik er aan verander des te leuker ik het vind. en ik ken mezelf en ik weet zeker dat er aardig wat van te maken valt:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC