show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 19:06 #706231 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Hmmm. Volgens mij zitten er inderdaad geen rubbers tussen de uitlaat en klem om de cardanas. Volgens mij zat dit met een platenpakketje vast. die ware bij mij weleens doorgeroest dus heb er rubbers tussen gemaakt. Werkte perfect.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 19:20 #706235 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Klopt, dat zat er ook tussen. Maar die was inderdaad doorgeroest. Hij hangt nu weer zo strak dat het middelste rechte deel in de s-bocht tegen het hitteschild aan trilt, da's ook niks:(

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 23:01 #706256 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLE '86
Ik zou een steuntje lassen en dan kort rubbers nemen. Niet van die ronde dingen die je ook voor de gemiddelde tentharing kunt gebruiken, maar zoiets waarmee ook de voorkant van de achterdemper (bij een 1400 en 1700 motor) bevestigd zit. En dan zou ik het aan weerzijden doen aan een steun aan die aandrijfastube boven de uitlaat.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 23:39 #706264 door Doeke Dobma (GAST)

Erik;53508 schreef : Ik zou een steuntje lassen...

Als ik kon lassen... :f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 23:40 #706266 door V300 register
Leuk zo'n 360 cross country.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 23:48 #706269 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLE '86
Kom maar eens langs, als je in de buurt bent.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2008 23:56 #706270 door V300 register
Doeke woont in het hoge noorden, dus hij zal niet snel in de buurt komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2008 03:05 #706287 door V300 register
je kunt trouwens een uitlaat niet erg veel hoger tegen de auto aan trekken als 'ie dat volgens de vorm van de pijp niet bijna vanzelf doet.

als je hem met de rubbers 'op spanning' naar boven trekt op 1 punt; breekt ie.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 21:12 #709894 door Doeke Dobma (GAST)
Maar weer wat foto's na een middagje poetsen...

Ik had vandaag weer even een 'inzinking' wbt alle veranderingen aan mijn 360. Ondanks dat de uitlaat nu beter hangt loopt ie her-en-der aan wanneer er 3 personen in de auto zitten (dus 1 achterin). Ook is het sportieve geluid net boven de 2000 tpm enigzins irritant resonerend en boven de 3000tpm nogal aanwezig(op snelweg constant dus). Misschien moet ik de uitlaat maar weer terugbrengen naar de oude situatie. Qua prestaties en verbruik heb ik overigens geen nadelige effecten gemerkt.

De verlaging is, helemaal icm de iets te grote banden(te dikke wang, 185/65/14) niet zo succesvol. Bij inveren lopen de voorbanden aan in de wielkast. Ook issie op de snelweg nogal eens 'stug' wat bij ribbels(van die overgangen tussen 2 stukken asfalt) in het wegdek gevoeld wordt als klappen op de wielophanging. De radio slaat er soms zelfs van over.

Op deze manier zie ik het niet zo zitten om deze zomer naar Roemenie te gaan, aangezien de wegen daar toch wel minder comfortabel zijn dan hier. Natuurlijk zijn al de bovenstaande issues wel op te lossen maar dan moet er weer geld tegenaan. Banden in juiste bandenmaat minimaal 200 euro. Uitlaat aanpassen minimaal 100 euro (net een passende voorpijp gekocht voor de huidige situatie...). Wil ik het goed doen dan moeten er ook nog tijgerballen en kunststofringen onder... a 200 euro.

Ik heb hier eigenlijk weinig trek in, zeker aangezien de auto nu veel beter cosmetische aandacht kan (lees: moet) krijgen. Het is in mijn geval denk ik een opeenstapeling van misinterpretaties en verkeerde prioriteiten stellen. Ik heb hier dus enigzins spijt van. Alles heeft een keerzijde, en dat merk ik nu. Had ik maar naar Jean-Luc geluisterd, die ergens in dit topic schreef: Waarom verlagen? Hij ziet er toch prima uit zo?

Ik vermoed dat ik binnenkort de standaard veren en uitlaat er weer onderzet. Verlagingsveren en blokken even op zolder(levert 2e hands toch niets op), uitlaat (nieuwe voorpijp, RVS middenbuis zonder demper en s-bocht) in de verkoop. Tijgerballen en kunststofringen blijft jeuken, maar nog niet 100% overtuigd.

Waar ik geen spijt van heb: de Monroe gasschokdempers, Koni achter schokdempers, en de nieuwe voorremmen, die zijn echt super!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 21:42 #709902 door V300 register
De uitlaat zit in het midden, het punt kan ik mij niet zo goed meer herinneren, vast met een beugel aan de aandrijving. Deze roest wel vaker weg. Ik heb er toen, ooit, een grote maat slangenklem omheen gedaan. Dit was een relatief zeer goede oplossing. En hield stand. Want de uitlaat is hier van afhankelijk m.b.t het raken van andere delen van de auto bij rijden en oneffenheden in de weg. Hij "past precies" onder de wagen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC