show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mijn Volveau 340
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2011 19:28 #870400
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
RAGEBURGERS!!
Het gemekker met het elektrische raam begint nu heel vervelende vormen aan te nemen. Ik moest nu gaan rammen op het elektromotortje om het raam weer terug omhoog te krijgen (het was mooi weer, tsja) dus moest het deurpaneel eraf. Maar mooi niet dat het netjes terug wil! Nouja, ik was gewaarschuwd... zie het vele geklaag over datzelfde raam in dit topic
Verder vindt de blower het wel prima op standje 1, WTF. Het koelsysteem staat ook weer vrolijk te lekken dus er is weer genoeg te doen :+
Het gemekker met het elektrische raam begint nu heel vervelende vormen aan te nemen. Ik moest nu gaan rammen op het elektromotortje om het raam weer terug omhoog te krijgen (het was mooi weer, tsja) dus moest het deurpaneel eraf. Maar mooi niet dat het netjes terug wil! Nouja, ik was gewaarschuwd... zie het vele geklaag over datzelfde raam in dit topic

Verder vindt de blower het wel prima op standje 1, WTF. Het koelsysteem staat ook weer vrolijk te lekken dus er is weer genoeg te doen :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2011 20:56 #870416
door V300 register
Hahoi, hoe is het met de K75??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2011 12:00 #870445
door V300 register
Haha, die is nog wel probleemloos!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2011 17:36 #870452
door V300 register
Heerlijk he, to-do lijstjes maken
en in de zomervakantie alles afwerken :+

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2011 21:04 #877139
door V300 register
Vanmiddag de 340 opgehaald uit Bodegraven. De accu was echt goed leeg, wel weer aan de praat gekregen en een snelwegrit van 50 km erachteraan, ik hoop dat-ie morgen weer start. Ik vermoed dat er ergens iets gigantisch prik aan het slurpen is. Die lang uitgestelde aankoop van gereedschap t.b.v. elektra (multimeter, tangen) ga ik toch maar eens voltrekken 
Genoeg te doen aan deze auto, binnenkort maar eens een zooitje onderdelen bestellen. Het scheelt dat het 's avonds wat langer licht is en dat ik twee alternatieven heb voor het geval de 340 niet rijdend is. Gelukkig weet ik wel weer waarom ik hem nooit heb weggedaan: wat een fijn rijdende auto is het toch.

Genoeg te doen aan deze auto, binnenkort maar eens een zooitje onderdelen bestellen. Het scheelt dat het 's avonds wat langer licht is en dat ik twee alternatieven heb voor het geval de 340 niet rijdend is. Gelukkig weet ik wel weer waarom ik hem nooit heb weggedaan: wat een fijn rijdende auto is het toch.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-06-2011 21:14 #877141
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volveau 340
Misschien ergens een lampje (dashboard kastje, kofferbak) dat stiekem blijft branden?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2011 21:43 #877153
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Mijn Volveau 340
Als je zeker wilt weten dat hij morgen het doet. Ontkoppel de minpool. Moet je alleen niet vergeten om hem morgenvroeg er niet op te zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-06-2011 21:34 #878212
door V300 register
YES!! Vandaag weer wat dingetjes van de to-do-list kunnen afstrepen.
1. De laatste twee prutslangetjes bovenop de benzinetank
Ahhhh verlossing! Geen onuitstaanbare benzinemeur meer bij het voltanken. Met heel wat geduld kun je erbij via dat smokkelluikje bovenaan, maar dat duurde me veel te lang en aangezien de tank toch bijna leeg was, heb ik die maar een end naar beneden getrokken. Veel makkelijker! Garagekrikje eronder en je hebt hem ook zo weer gemonteerd.
2. EMVK opgekalefaterd
Even geheel empirisch proberen te achterhalen of de revisiekit iets uit zou halen voor mijn wat lauwe opschakelvacu?m en points voor Wouter N: het antwoord is helaas neen
Dat wordt pielen met het stelschroefje, als ik die onder de harsdrek vandaan weet te toveren...
3. Richtingaanwijzer fatsoeneren
Het kreng was weer eens uit het lood (extreem veel speling, kwam bij standje rechtsaf tegen de plastic afdekplaat van de tellerbak aan) dus de handel opengetrokken om te zien wat er loos was. Blijkt dat het onding aan twee kruiskopjes hangt die gedurende de tijd schijnbaar vrolijk los gaan lopen. Aandraaien maar...
4. Carburateur
Aan een totale revisie ontkom ik toch niet, maar het scheelt al de helft als de acceleratiesproeier in het juiste gat spuit in plaats van overal en nergens. Even testrijden en yes: niet die achterlijke bonk als je eventjes vanuit relatief lage constante snelheid doortrekt. Bovendien die vijf schroefjes met loctite ingesmeerd voordat ze weer loslopen.
Nu die achterlijke blower nog. Doet werkelijk helemaal niets meer (stand 0 t/m 3 is allemaal 0). Jammer want dat is weer een APK-zeurpunt.
1. De laatste twee prutslangetjes bovenop de benzinetank
Ahhhh verlossing! Geen onuitstaanbare benzinemeur meer bij het voltanken. Met heel wat geduld kun je erbij via dat smokkelluikje bovenaan, maar dat duurde me veel te lang en aangezien de tank toch bijna leeg was, heb ik die maar een end naar beneden getrokken. Veel makkelijker! Garagekrikje eronder en je hebt hem ook zo weer gemonteerd.
2. EMVK opgekalefaterd
Even geheel empirisch proberen te achterhalen of de revisiekit iets uit zou halen voor mijn wat lauwe opschakelvacu?m en points voor Wouter N: het antwoord is helaas neen

Dat wordt pielen met het stelschroefje, als ik die onder de harsdrek vandaan weet te toveren...
3. Richtingaanwijzer fatsoeneren
Het kreng was weer eens uit het lood (extreem veel speling, kwam bij standje rechtsaf tegen de plastic afdekplaat van de tellerbak aan) dus de handel opengetrokken om te zien wat er loos was. Blijkt dat het onding aan twee kruiskopjes hangt die gedurende de tijd schijnbaar vrolijk los gaan lopen. Aandraaien maar...
4. Carburateur
Aan een totale revisie ontkom ik toch niet, maar het scheelt al de helft als de acceleratiesproeier in het juiste gat spuit in plaats van overal en nergens. Even testrijden en yes: niet die achterlijke bonk als je eventjes vanuit relatief lage constante snelheid doortrekt. Bovendien die vijf schroefjes met loctite ingesmeerd voordat ze weer loslopen.
Nu die achterlijke blower nog. Doet werkelijk helemaal niets meer (stand 0 t/m 3 is allemaal 0). Jammer want dat is weer een APK-zeurpunt.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-06-2011 22:00 #878214
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volveau 340
Dat is vast een goede gevoel dat je weer lekker wat dingen hebt kunnen fixen, voor wat betreft die blower he, kun je die niet voor de a.p.k even rechtstreeks van spanning voorzien vanaf de schakelaar op het dashboard de voeding zeg maar meteen op het vierkante witte connectortje?
Doet de blower het uberhaupt als je rechtstreeks op de motor spanning zet?
Doet de blower het uberhaupt als je rechtstreeks op de motor spanning zet?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-06-2011 07:44 #878243
door V300 register
Nou, de lol was weer van korte duur, want gedurende de nacht heeft de auto besloten om vandaag nog slechter te gaan lopen dan hij al deed. W. T. F.
Hij houdt extreem in, zonder choke komt-ie geen molshoop meer over, dus de afstelling zal wel voor geen meter meer kloppen... maar waarom had ik daar gisteren dan geen last van?
Hij houdt extreem in, zonder choke komt-ie geen molshoop meer over, dus de afstelling zal wel voor geen meter meer kloppen... maar waarom had ik daar gisteren dan geen last van?
Moderators: Mark Smeets