show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volveau 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2010 15:43 #827831 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Ja, dat eitje is natuurlijk beeldspraak voor radiatorlekdichtmiddel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2010 21:27 #827874 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Mijn Volveau 340
Ik ben tegen dit middel:
- vervuiling radiatorsysteem
- Niels heeft zijn systeem net schoongemaakt
- de oorzaak kun je beter oplossen
- middel alleen gebruiken in het buitenland, altijd beter dan naar een buitenlandse garage gaan (behalve enkele uitzonderingen)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2010 21:43 #827875 door V300 register
Radiateurpil zou het koelsysteem niet moeten vervuilen. Het stolt namelijk pas als het buitenlucht ziet (in een lek). Oorzaak oplossen is beter, maar voor nood is het niet slecht.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2010 23:48 #827889 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn Volveau 340
ja die troep in je koelsysteem is dus erg leuk als je een keer een lekke koppakking oid hebt; koekt het lekker aan als je bezig bent, daarnaast is het bij een blok met natte bussen altijd een extra risico.

ik ben er persoonlijk ook totaal geen fan van, dan maar lekker laten lekken en tijdig bijvullen zolang het duurt..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2010 09:58 #829160 door V300 register
Nou, de radiateur is vervangen. Was wel even wat ombouwwerk omdat de aansluiting van de ontluchting (het dunne pijpje bovenaan) niet recht voor het bijbehorende gat in het plaatwerk zat. De kniptang bood hier uitkomst. Het boeltje is nog niet helemaal waterdicht, de slang vanaf de waterpomp sluit niet helemaal lekker af. Ik heb nog wat klemmen liggen, ik zet er wel een tweede op.

Wat me nu nog rest is uitvinden waarom de hele auto trilt. Het gebeurt ook bij heel lage snelheden dus de banden zijn niet de (hoofd)oorzaak. Het blok schudt aardig onder belasting, geven slappe motorsteunen (ik heb ze niet overgezet van mijn originele blok) ook zoveel narigheid bij constant toerental? Verder heeft het raam aan de rechterkant nu ook de geest gegeven, het zal ook niet... elektrische troep.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 19:30 #829202 door E. van Oostveen
Motorsteunen kunnen flink wat trilling geven. De motor ligt redelijk in lijn met de aandrijving.

Misschien moet je je auto bij de komende Beemdrit laten inzegenen. Het zou kunnen helpen.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2010 20:14 #829204 door V300 register
Als mijn liefde al niet heeft geholpen dan helpt de liefde van de Heere waarschijnlijk ook niet ;)

Die elektrische ramen, ik heb er wel de pis van in hoor. Ik lees in het Book of Lies dat je de ramen in een bepaalde stand moet zetten om de hele rimram eruit te kunnen tillen... maar ja dat gaat dus niet ALS DIE RAMEN NIET MEER NAAR BENEDEN GAAN. Arrrrrrggh.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 21:05 #829213 door E. van Oostveen
Ik weet hoe je het hele mechanisme kunt laten zitten en toch de klus geklaard krijgt. Kom maar langs met een nieuw/ander motortje. Ik weet niet of ik er nog zelf 1 heb liggen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 22:53 #829223 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mijn Volveau 340

Niels;143424 schreef : Als mijn liefde al niet heeft geholpen dan helpt de liefde van de Heere waarschijnlijk ook niet ;)

Welken vergeleijking durft ghij daer te maeken ghij heijden! :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2010 00:26 #829234 door V300 register

Erik;143433 schreef : Ik weet hoe je het hele mechanisme kunt laten zitten en toch de klus geklaard krijgt. Kom maar langs met een nieuw/ander motortje. Ik weet niet of ik er nog zelf 1 heb liggen.

Erik, die dame waar ik het met jou over had met dat kapotte electrische raam. Die heeft net zo lief een zwengel om haar raam te openen als een electrische. Als ik een keer met haar auto bij je langs kom om haar electrische raam te vervangen voor een gewone, dan heeft zij een werkend raam en Niels een Motortje dat waarschijnlijk alleen maar schoon gemaakt hoeft te worden. Idee?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC