Mijn Volveau 340
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Niels;201221 schreef : BUMP
... want ik heb mijn autootje officieel vijf jaar!! Gezien het verloop van dit onderwerp toch wel een vrij verrassende mijlpaal
Proficiat Niels, een mooie mijlpaal. En ik kan erover meepraten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Was het vervangen van de fuseekogels kostbaar, of viel het je nog wel mee?
Al met al lijkt de (financi?le) schade nogal mee te vallen, kun je weer even vooruit!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
APK zit erop, er is het afgelopen jaar e.e.a. gerepareerd en vervangen. Maar het is en blijft een nukkige kutauto en nu is het weer zover.
De grootste ellende is en blijft het schakelen. Af en toe bleef de bergrem plakken, maar nu is het semi-permanent geouwehoer, zelfs al vanaf het moment dat ik hem start, en dan na lang aandringen schakelt het ding bij gods gratie ineens wel fatsoenlijk op. Tegen die tijd is er weer 40 procent meer benzine doorheen gegaan dan normaal.
Fotootje getrokken van het tachorelais (waar ooit al aan is gesoldeerd), ik kan het niet echt zien maar als er wat slecht zou moeten zijn, dan zijn het die soldeereilandjes waar die grote spoel mee vast zit.
Ik meet een ieniemienie weerstand in rust (0,003 ohm) maar dat kan ook in mijn professionele* multimeter zitten. De meter reageert duidelijk op bergrem- en remdrukschakelaar en gaat dan ook weer terug. De kickdownschakelaar is ooit al doorgelust.

Accu begint het nu ook op te geven, geeft nog 12,8V in rust maar het acculampje flikkert, de radio valt af en toe uit en het indicatordingetje op de accu zelf is helemaal blanco. Fijn, ook dood. Volgens mij zit ik zo onderhand aan een gemiddelde van ??n batterij per jaar. Benieuwd of hij morgen nog start. Ik ga het er niet op wagen en pak fijn de motor.
Steunbetuigingen aan dit adres zijn van harte welkom. De motivatie is een beetje op namelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.