show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volveau 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2011 08:08 #878248 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Da's lekker, dat beesie hoort toch echt als een tierelier te lopen als alles goed is en ik spreek nu uit ervaring, die van mij loopt nu letterlijk en figuurlijk als een raket.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2011 09:56 #878256 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Mijn Volveau 340
Er zal bij jouw wel een benzinefilter tussen de pomp en carberateur zitten, dus dat kan het niet zijn. Dan denk ik aan vlotterprobleem. Lange tijd stil, vlotter is leeg. Nu intensiever gebruik, vlotter zuigt vol. Het kan ook vuil zijn of een wisselend functionerende benzinepomp. Lijkt me sterk dat bij jou carb. membraampjes lek zijn of valse lucht een rol speelt.
Ah. heb je de slangen gecontroleerd, misschien is er eentje losgeschoten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2011 15:02 #886855 door V300 register
Nou, APK zit er weer op. Er was wel wat beunwerk voor nodig i.v.m. die rotblower, dat moet dus weer gefatsoeneerd worden.

Verder is de aansturing van de variomatic weer ruk (continu bergrem) en loopt het motortje nog steeds slecht. Stekkertje van de rechter spoel trekken zorgt er in ieder geval voor dat het nog enigszins draaglijk is (dus hij staat hoe dan ook vast op terugschakelen).

De motor blijft wel normaal stationair lopen, maar zonder een beetje choke trekt hij echt niet, houdt zelfs in bij constante hogere snelheid.

De Daf laadt zijn accu niet meer bij dus de motor is het enige voertuig dat het nog fatsoenlijk doet ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 17:39 #886866 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mijn Volveau 340
Als je hem met de wielen aan de onderkant houdt... :+

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 21:22 #886881 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Mijn Volveau 340

Niels;185799 schreef : Nou, APK zit er weer op. Er was wel wat beunwerk voor nodig i.v.m. die rotblower, dat moet dus weer gefatsoeneerd worden.

Verder is de aansturing van de variomatic weer ruk (continu bergrem) en loopt het motortje nog steeds slecht. Stekkertje van de rechter spoel trekken zorgt er in ieder geval voor dat het nog enigszins draaglijk is (dus hij staat hoe dan ook vast op terugschakelen).

De motor blijft wel normaal stationair lopen, maar zonder een beetje choke trekt hij echt niet, houdt zelfs in bij constante hogere snelheid.

De Daf laadt zijn accu niet meer bij dus de motor is het enige voertuig dat het nog fatsoenlijk doet ;)

Er is een sleuteldag 22 Oktober in Enschede

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2011 07:58 #886905 door V300 register
Wat een bitch, die 340 van jou.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-10-2011 10:09 #886906 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volveau 340
Nou ja, het postieve is in ieder geval dat je weer een jaar voorruit kunt, het is voor jou wel een stukje rijden maar mocht je naar de sleuteldag willen komen dan kunnen we de terugschakel problemen en misschien het rottige lopen van de motor wellicht verhelpen of op z'n minst verbeteren.

Misschien heb jij hetzelfde probleem als ik een tijdje had, dat na wat enthousiaster gasgeven de kick-down schakelaar als het ware blijft hangen (maakt geen massa meer) waardoor de terugschakelkant van de CVT continu aangestuurd blijft worden.

Ik zou je er graag mee willen helpen in ieder geval.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2011 13:50 #891620 door V300 register
Voor wie het sleuteldagtopic nog niet gelezen had, de oplossing lag inderdaad in de kickdownschakelaar. Wat een onconstructie moet dat toch zijn als het na een paar keer gebruiken stukgaat?

In other news: eerste nachtje vrieskou en de 340 wil niet meer starten. AARRRGGGHH

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2011 15:19 #891640 door V300 register
Deze auto solliciteert naar een Jeremy Clarckson oplossing!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2011 15:34 #891642 door V300 register
Haha, aan een katapult en in het weiland ermee!

Nu weet ik ook wel dat ik er heden ten dage vooral korte stukkies mee rijd, maar dan nog: het lijkt wel of hij helemaal niet bijlaadt, en dat terwijl ik stroomvreters als stoel- en achterruitverwarming uit heb gelaten. De accu zelf is nog kakelvers.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC