show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volveau 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2010 21:31 #843499 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Het zit je ook echt niet mee Niels :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2010 22:18 #843506 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Mijn Volveau 340
Dat is dan vast niet garage van den Akker geweest...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2010 22:21 #843507 door V300 register
Neen. Kan er voorlopig ook niet mee terug want de auto staat nu elders geparkeerd... :/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2011 21:20 #859688 door V300 register
Nu de 140.000 km in beeld beginnen te komen, toch maar eens een (lang uitgesteld) beurtje gedaan. Het ruilblok was HEEL HARD toe aan versche olie want wat er uitkwam had niet echt veel smerende werking meer :O Bovendien zat er zo'n miezerig FRAM-filter in (the horror, the horror) dus jelui begrijpt de noodzaak. Bovendien was de klepdekselpakking zo droog als ouwe koek, gelukkig had ik een verse op voorraad. Dank voor de tip om hem met vloeibare pakking vast te plakken, 't scheelt echt een hoop ergernis bij het monteren van het kleppendeksel. Tevens de vario weer een klein stukje uit elkaar getrokken, dus het gepiep is over en het scheelde toch weer mooi wat toeren. Het zijn echter nog geen Gekke Gerritwaarden dus er valt nog wat te scoren op dit gebied!

Een van de zorgenkindjes van dit moment is de carburateur, want die heeft echt aandacht nodig. De vier moertjes waarmee het kreng vastzit konden aanzienlijk strakker en schijnbaar heeft het geholpen, want het geheel loopt ineens wat rustiger stationair en slaat nu bijna af als je de ontkoppelaar inschakelt. De sproeier voor de tweede trap gooit zo'n beetje tweederde van de benzine in het juiste gat en de rest in het andere of zowat ernaast, maar dat komt wel als ik weer eens ga puzzelen met de servicekit. Ik vreesde een beetje voor de staat van de vlotterpakking gezien de rest van de avonturen met dit arme blokje ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2011 22:13 #859706 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mijn Volveau 340
Zo zeg... al bijna 4 maanden geen ellende? Zou het loeder het eindelijk opgegeven hebben? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2011 22:31 #859712 door V300 register
SSSTTTT!!!

;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2011 22:32 #859713 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mijn Volveau 340
Kan ze nu ook al lezen? :eek:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-01-2011 23:29 #859729 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volveau 340
Goed teken dat het al weer een tijdje geleden is dat je hier wat schreef aangezien het dan meestal geen leuke berichten waren, je zou inderdaad bijna zeggen dat:"................." :no_comment:, nee toch maar niet :nono:

Die carburateur ga je vast uitkomen, je hebt er immers al ervaring mee (zelfs een how-to gemaakt)

Ik heb toen jij me hielp met kleppen stellen de nieuwe kleppen deksel pakking met wat motorolie ingesmeerd en bleef daarna ook netjes op zijn plek zitten
(of misschien heb ik gewoon geluk gehad toen)

Nou eh tot ergens in mei maar weer he voor een volgende update ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2011 23:56 #862414 door V300 register
YAY, de 140.000 gehaald! Tis geen sexy foto maar geloof me, beter dan dit kreeg ik die tellerstand er niet op. Toen de 140.001 in beeld kwam was de 4 nog steeds niet over het randje heen :humor:
(fotootje is best oud want inmiddels zijn we alweer bij 140.600)

Net bij thuiskomst nog een primeur: mijn eerste - vastgelegde :halo: - snelheidsovertreding met deze auto! Negen hele kilometers (gecorrigeerd) te snel op de A2 bij Nieuwegein in die verrekte 90-zone. Een whopping 43 euro plus 6 piek aan administratiekosten, dat is nog best een hele somma voor zo'n minovertreding en dan heb ik nog niet eens de werkzaamhedenbonus gescoord. Echter vind ik alleen de bedelbrief als trofee wat mager dus voor die 6 euro ga ik natuurlijk wel de hele administratieve rimram opvragen :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-02-2011 00:34 #862417 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volveau 340
Op naar de 2 ton Niels!

[flauwe opmerking modus aan]Toch knap dat zelfs bij een ritje op antarctica de kvs temperatuur meter nog steeds netjes iets voor het midden staat. ;)[/flauwe opmerking modus uit]

Wel zonde van die bon zeg, ja gelijk heb je ook, dan wil je voor dat geld ook het fotootje erbij hebben. (er even vanuit gaande dat je dat bedoeld)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC