Mijn Volveau 340
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;111735 schreef : ... ik kon alleen niet bij die slangen direct op de tank.
En die maken best veel uit! Er zijn mensen die het hele zaakje door dat gaatje weten te trekken. Ik heb het destijds gedaan door de hele tank te verwijderen. Kan je die meteen ook inspecteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Gewoon assteunen onder achteras, Vario-kap eraf, slang loshalen uit de chassisklemmen en dan kan je het zaakje van binnenuit gewoon doortrekken en de slangen vervangen!kost mss wat meer tijd dan dat je het met een brug doet, maar gaat ook hoor!
- V300 register
- Verbannen
-
APK staat voor 16 juli, dan wordt de carb iig weer goed afgesteld, zien of dat uitmaakt...
- V300 register
- Verbannen
-
Dingetjes die me toch wat opwinden zijn het elektrische raam en het tachorelais. Beide hebben een humeurtje (ie ze werken af en toe niet). Ook moet ik maar eens kijken naar hoe het verder moet met de voorbalk. Die is niet rot, maar ik kan er al wat stukjes vanaf trekken, en dat is een beetje jammer. Misschien maar een complete overhaul ? la Ronald Romme doen, nu de auto nog lekker hard is?

- V300 register
- Verbannen
-
Tachorelais toch eens solderen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Maar inderdaad de mijne deed het af en toe wel, af en toe niet. Vaak hoorde ik hem wel klikken maar meer niet. Bleek dat het wormwiel en tandwiel echt in een complete zandbak zaten. Wat een rommel zat daarin... kwestie van even de behuizen voorzichtig open breken zonder te veel om te buigen. De boel schoonmaken. En dan weer dicht lijmen + tapeje er omheen. Et volia, mijn raam werkte weer

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Niels;113196 schreef : Misschien maar een complete overhaul ? la Ronald Romme doen, nu de auto nog lekker hard is?
Waarom zou je?
Alleen de voorbalk is toch genoeg? Verder eens een goede poetsbeurt geven en hij is weer als nieuw.
Ik zou het zonde van het geld vinden om een auto die in een staat verkeert als de jouwe, te gaan "restaureren".
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als niels de auto eenmaal gaat strippen komt hij vanzelf meer tegen als de voorbalk wat dan gewoon meegepakt kan worden.
ik heb voor mijn blauwe op dit moment een inventarisatie gemaakt voor wat er moet gebeuren; na alle 300's die ik gezien heb is die blauwe misschien wel de hardste 340 die er is, zelfs als gestripte auto. en juist daarom zijn die auto's de moeite om volledig en proffesioneel aan te pakken, omdat je dan niet al je geld direct kwijt bent aan laswerk en oplapwerk. maar het aan een kwalitief, grondig en goed spuitwerk met daarop gelijk een goede dinitroll behandeling uit kan geven. het is dat ik er nu al zoveel cashing in heb zitten dat ik het wel uit moet stellen omdat ik m'n kwaliteitsniveau wil behouden en niet de financiele afgrond in wil denderen; anders ging die van mij ook al het zuurbad in!