Mijn Volveau 340
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lekker dan.
Al gereden? en rijdt het beter?
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
"Heb je de speling dan niet gecontroleerd toen die auto daar dan toch op de brug stond Niels?"
NEE!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
om de haverklap slippende riemen lijkt me echt stug; je secundaire is al vaker gesteld als menig ander 300 cvt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Anjo had gelijk: krukaskeerring achter was zodanig lek dat ik een soort 'koppelomvormer' had, vandaar het gepiep: niet de bedoeling dus. Het hele koppelingshuis zat vol met oliedrek! Die heeft Anjo ook meteen vervangen. De plaat zag er nog goed uit, maar met alleen nog ??n set stelplaatjes van 0,5 mm over (speling was nog prima overigens) was vervanging toch niet ver meer weg. En het is voor een goed doel bovendien, maar daar horen jullie later nog van. Het was overigens z'n originele plaat (met 'Volvo' er nog op, vijf euro extra waard) dus met 132.000 kilometer en een flinke 'service history gap' toch niet verkeerd.
We hadden overigens Anjo's stelplaatbordje vergeten mee te nemen, dus geroeid met de aanwezige riemen (lees: Eriks voorraad gepillaged) en zodoende tot een net-iets-te-krappe luchtspleet gekomen. De aandrijfas draait af en toe mee in N dus het relais in de zekeringkast dat voorkomt dat je kan starten in D of R is overbrugd. Wat mij betreft blijft dat zo want ik vind het wel ideaal, starten op z'n Dafs

Ohja de krukaskeerring aan de voorzijde heeft in kameraadschap met zijn broeder achter ook maar de geest gegeven, dus die moet er nog een keer aan gaan geloven...
- Laurens Post
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Nieuwe koppeling zal wel weer lekker zijn. Ik zou ook nog wel eens een goed werkende vario willen hebben. Lijkt me wel geinig.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is ideaal ja. Mensen die met me meereden wisten niet wat ze overkwam. Zodra de sleutel omging schoot de auto meteen vooruit. (wel eerst even goed spiegelen voordat je start)Niels;125166 schreef : Wat mij betreft blijft dat zo want ik vind het wel ideaal, starten op z'n Dafs