show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volveau 340

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2009 19:27 #787960 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volveau 340
Nouja, ieder z'n hobby, maar ik zou het niet doen.

Als er nergens roest zit behalve aan de voorbalk, zou ik alleen die voorbalk laten lassen.

Tenzij de gaten in de wielkasten zitten, dan wordt 't een ander verhaal natuurlijk. Maar dat is bij de wagen van Niels niet het geval geloof ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2009 19:29 #787961 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn Volveau 340
ik dacht ook dat het bij een wielkastrandje rechtsachter (iets opbollende lak) en brandstoftankbalk linksachter (fusieplaat iets opbollend) zou blijven, tot ik de auto kaal maakte en er spontaan 2 plekjes bij kwamen:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2009 21:14 #787968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Ik dacht ook dat het bij een voorbalk, raamhoeken, achterschermen, wielranden voor, achterklepranden en motorkapsluitplaat zou blijven, maar daar kwam ook nog bodemplaat, dorpel, binnendorpel en wielranden achter bij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2009 08:29 #787993 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Die auto van Niels is ook een van de hardste 340's die er nog zijn. Als je dat niveau wilt vasthouden, dan is een investering nodig. Ik denk dat je met maximaal 2000 euro er al bent. En dan is ie ook echt super!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2009 10:41 #788004 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Dat is ook de overweging: ook al komen er meer plekjes tevoorschijn, dan nog valt het waarschijnlijk nog mee voor een 'total overhaul'. Kan ik meteen twee nieuwe deuren zoeken (linksvoor en rechtsachter). Vooralsnog is de voorbalk het enige zorgenpunt, evenals een plekje ter hoogte van een wielkast achter. Daar ga ik maar even een plannetje voor trekken. Een DAF staat namelijk een trapje hoger op de prioriteitenlijst, daarna is de 340 aan de beurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2009 10:51 #788007 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340

Niels;113265 schreef : Een DAF staat namelijk een trapje hoger op de prioriteitenlijst, daarna is de 340 aan de beurt.


haha, cool man! Je hebt hier echt Dafmensen en Volvomensen. De een neigt naar vario, de ander naar ronkende 2-liter. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2009 14:01 #788022 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mijn Volveau 340
.... wat ben ik dan...? Ik wil beide in 1 auto! :D

Het loont zich juist om een hele goede auto te laten restaureren.
Het restaureren van mijn 360 uit 1986 zou ongeveer 6000 euro kosten.
De 88-er is klaar voor ongeveer 2500 euro... Dat prijsverschil zit hem in het laswerk.

De taxatiewaarde van beide auto's zal uiteindelijk gewoon ongeveer hetzelfde zijn. Misschien dat de belastingvrijheid straks nog wat extra waarde zou op kunnen leveren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 21:51 #791974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Het tachorelais begint nu op de gekste momenten uit te vallen; vanavond nog op de snelweg twee keer @ 120 km/uur en dat is niet leuk, zeker niet als je op dat moment iemand anders aan het inhalen bent en het toerental naar >5500 vliegt. Daarom even een vluchtstrook-paardenmiddel toegepast: draadje van de spoel getrokken. Niet de bedoeling natuurlijk maar het moet maar even zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 00:09 #792013 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Ik moet zeggen dat ik dit zo ongeveer het leukste topic op het forum vindt,
a. omdat Niels zo heerlijk eerlijk is over zijn eigen onhandigheid:D
b. omdat hij er des te fanatieker van wordt (never give up):y:
c. omdat de auto zo op de mijne lijkt.

Ohja de uitlaat. Het ziet er heel eng uit maar ik heb nog nooit een drempel geraakt met dat ding.


Ik zag trouwens bij de Limburgrit dat je uitlaat wel hoger hangt maar nog steeds heel erg zichtbaar is. Is het wel de juiste model uitlaat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 18:18 #792075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Dat zou ik je niet durven zeggen Wim; de uitlaat was al 'part of the deal' toen ik hem kocht. En zo gaan we al struikelend voort richting perfectie :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD