even voorstellen - "nieuwe" 340GL special

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2012 07:19 #916330 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
of.. het is de schakelaar bij je gaspedaal voor de kickdown :) (zit aan de interieurkant)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2012 19:29 #917475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
verbruik verbeterd! lampje uit..! electr raam weer ok!

Kennelijk heeft de 340Gl special het naar zijn zin want het rode flikkerende handremlampje doet het gelukkig niet meer als ik de bocht doorzeil ofzo. Op aanraden van bovengeschrevene de kontakten eens flink schoongemaakt. en klaar dus!

Verder is het me gelukt om de linker electrische ruit weer aan de praat te krijgen! bekleding van de deur af, en motortje gedemonteerd. Dat zat behoorlijk vast met knoerthard geworden vet zeg. Waarschijnlijk gebruikte de vorige eigenaar het niet. Hij reed er toch alleen maar een paar keer per jaar mee..

Alle muk zoveel mogelijk weggehaald, motortje eerst handmatig ontdaan van troep, toen ingespoten met een stoot WD40. Tijdje laten klotsen. Toen even flink ingespoten met remmenreiniger en handmatig rondgedraaid. en daar ging hij weer, niet meer vast. Nogmaals spuiten en daarna de luchtcompressor er voorzichtig op. Wat een viezigheid zeg. Uiteindelijk was alles er uit. Licht ingespoten met kontaktspray. Teruggemonteerd en bingo! Gaat als een speer, leuk!

Verder ben ik bijna als een oude tante gaan rijden en heb ik zojuist voor het eerst de magische 1:10 grens gepasseerd. 1 op 10,2 om precies te zijn. Het lijkt een stijgende lijn, mogelijk omdat ik de auto beter leer kennen. Of dat ik rustiger rij, of de auto moet na jaren van bijna stilstand weer even warmgedraaid worden. Hoe dan ook, ik begon met 1:8.

Gaat goed en ik heb er dikke pret mee.

Bert

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2012 20:28 #917483 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
mooi :) wel weer ingevet, die tandwieltjes?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2012 20:50 #917487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special

powerflux;207576 schreef : mooi :) wel weer ingevet, die tandwieltjes?

yup een mooi klodder in wormasgatopeningetje en op de wormdraaias

:y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 09:47 #917498 door V300 register
zo, dat is duur rijden. met stevig gasgeven haal ik toch altijd de 1 op 11 nog. Lijkt me dat je eens tips en trucs uit het "1 op 15, hoe doen jullie dat" topic moet gaan nakijken :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 18:46 #917536 door V300 register
gedaan en weer herlezende.

waarschijnlijk moet ik ook de benzinevulrubbers / slangen vervangen ergens want ik ruik wel een sterke benzinelucht als ik hem net volgetankt heb. en nog een tijdje er na...
Waar zijn die te krijgen eigenlijk? gewoon bij de automaterialenzaak?

mvg
Bert

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 18:47 #917537 door V300 register
feit is trouwens wel dat ik de laatste tijd alleen maar korte ritjes doe van 6 - 10 kilometer. wel alles buitenweg..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 20:11 #917541 door V300 register

bert 340GL;207630 schreef : feit is trouwens wel dat ik de laatste tijd alleen maar korte ritjes doe van 6 - 10 kilometer. wel alles buitenweg..

Je weet dat het beter voor de totale conditie van de motor is om lekkere lange stukken te rijden en daardoor de motor goed op te laten warmen?

Die slangen kun je bij de betere automaterialen zaak krijgen. Heb begrepen dat 1 slang qua diameter wel wat lastiger te verkrijgen is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 20:14 #917542 door V300 register

flyhart;207634 schreef : Je weet dat het beter voor de totale conditie van de motor is om lekkere lange stukken te rijden en daardoor de motor goed op te laten warmen?

uh jawel, maar om nou een paar honderd kilometer te gaan rijden als je nergens ver heen hoeft... dat is toch wel een punt :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 20:21 #917543 door V300 register

bert 340GL;207635 schreef : uh jawel, maar om nou een paar honderd kilometer te gaan rijden als je nergens ver heen hoeft... dat is toch wel een punt :yesyes:

tuurlijk als je niet anders kan, dan kan je niet anders :p

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC