even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
- V300 register
- Verbannen
-
Snapte het al niet helemaal want de staat van onderhoud is echt goed te noemen want de nieuwe bougies, olie, oliefilter slangetjes etc blikkeren je tegemoet.
Bedankt!
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

bert 340GL;205815 schreef : Ach, ga ik toch gewoon zondag niet naar de Chinees
LOL

Dat laswerk is geloof ik niet het lastigst, wat wel belangrijk is is dat ze ook het binnenplaatwerk meenemen, dat hoeft namelijk niet perse voor de apk, maar voor de duur v/h laswerk wel. Hier staan wel wat duidelijke plaatjes: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7105
- V300 register
- Verbannen
-
Afstelwaarde (dus v??r de katalysator gemeten, staat los van de APK) is uit mijn hoofd 2.0%.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
bert 340GL;205815 schreef : Hallo collega's,
net auto teruggehaald van de APK.. slik.
Blijkt dat de dorpel aan de achterkant een beetje weg is dus dat wordt een flinke lasklus. Ook binnenscherm links bij de veerschotelophanging laswerk.
Dan ook nog het co-gehalte. Volgens de keurmeester behoort dat 0,5 te zijn terwijl het in werkelijkheid 1,5 is. Misschien een reden van het hoge benzineverbruik? Dat weet ik eigenlijk niet, hij ook niet. Maar dat is af te stellen volgens hem. Als de auto daarna niet goed meer rijdt, kan het na de apk wel weer terug worden gesteld.... raar eigenlijk.
afijn, dinsdag gaat ie op de brug en lost men er stevig op las ..:woops:
dat kost me wat muntjes maar dan heb ik ook weer een goede auto. Het goede nieuws is natuurlijk dat er verder helemaal niks aan de hand was met de gebruikelijke apk dingen zoals uitlaten, banden, rubbers, stuurkogels en weetikveel.
Ach, ga ik toch gewoon zondag niet naar de Chinees
groeten,
Bert
Ik hoop dat het geen broddelwerk is. Lassen in het lv scherm betekend meestal dat de bumper en het voorscherm er af moet en dan kom je meestal meer tegen. De meeste roestomvormers moeten 48 uur inwerken alvorens er iets anders overheen te doen.
Hebben ze passend plaatwerk? Hoe gaan ze dit passend maken? Hoe werken ze het af?
Als je voorbeeld wilt van hoe het kan. Kijk even in het topic van de 360 van Anjo of in het topic van de 340 van Alex (ex Taco).
Garages die even gaan lassen, daar ben ik niet gerust op.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
....ben al blij dat ik heb gezegd: "pin me er niet op vast...." :f
Maar goed dat we die zondag dat we bij jullie waren de kosten die voortvloeien uit de A.P.K. nog niet bekend waren chinees etende wijs gezien

- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;205894 schreef : Hmmm dat is niet zo mooi om te lezen dat de dorpels wat laswerk vereisen, maar jou ondertussen een beetje kennend gaat dat weer helemaal goedkomen.
....ben al blij dat ik heb gezegd: "pin me er niet op vast...." :f
Maar goed dat we die zondag dat we bij jullie waren de kosten die voortvloeien uit de A.P.K. nog niet bekend waren chinees etende wijs gezien
Hee Wouter,
sja dat was een kleine tegenvaller. Niet jullie dineetje hoor :y:
enne, het verhaal gaat verder eerlijkgezegd. Maar daarover meer in mijn nieuw te starten topic: "Wel APK maar auto bijna uitgebrand! "
Pakkende titel nietwaar? Is nog ongelogen gebeurd ook... lees en huiver!
Heb jij nog wat onderdelen liggen? :grr3:
Overigens: ondanks mijn documentatie heeft men - misverstand - de CO toch teruggesteld van 1,5 naar 0,9 ..sja.. Auto rijdt verder goed dus misschien helpt dat ook wel tegen de 1:9 benzineverbruik.. We merken het wel.
Bert
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Schoonmaken en poetsen daarentegen is "my middle name" zo'n beetje binnen de club dus het interieur reinigen en met name het hemeltje wil ik je graag mee helpen.
(zou toch mooi zijn als dat weer mooi wit word, en van de kleur wit weet ik wel het ??n en ander

- V300 register
- Verbannen
-
kijk, dat is leuk! een poets party! weer eens wat anders dan Tupperware
(daar werd mijn vrouw overigens echt voor gevraagd van de week, het bestaat nog echt haha.. ze had helaas geen tijd..- :lol:)
lijkt me een goed plan. Want ik heb al het een en ander geprobeerd met diverse spullen w.o. een schuimbus van de Action maar helaas. wordt iets minder grijs hemeltje.. En ik moet er tenslotte mee rijden terwijl het zaakje nog onopgelost is..
Zaterdag of zondag? Dan smijt ik er een etentje tegenaan!
[img][img]http://i49.tinypic.com/18fax2.jpg[/img][/img]
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;206013 schreef : stationair lager CO stellen gaat niet helpen om je verbruik lager te brengen, als dit hoge verbruik veroorzaakt wordt door een te hoog vlotterniveau....
aha.. nu nog erachter komen hoe je dat controleert en stelt. Mogelijk weet ik meer als ik lid ben geworden. Maar ik begrijp inmiddels dat er wat tijd overheen kan gaan..
Zal het in gedachten houden. Overigens lijkt hij stiller en minder toeren te maken bij het rijden, dus hoe dat dan mogelijk is. Mogelijk illusie, kom er wel achter bij de volgende tankbeurt.