even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
- V300 register
- Verbannen
-
Wordt ook goed bekeken trouwens

edit: ho, daar ging het niet om, voor vlotterniveau moet je vlotterdeksel loshalen en dan verder checken, er is wel info en plaatjes te vinden hier ergens. Maar je kunt dus wel de CO-schroef alvast een slag (ofzo) terugdraaien, want 0,9 lijkt me niet echt gezond voor de motor. Volgens mij heeft het ook pas echt effect als de CO-waarden daarvoor veel te hoog waren. Ik had een duidelijke verbetering in verbruik toen Anjo de eerste keer de carburateur afstelde, de laatste keer afstellen hielp niets. Die 1,5% die je had was netjes, die 0,6% vermindering haalt denk ik niets uit, omdat je wellicht weer iets meer aan het gassen bent om hetzelfde vermogen eruit te halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;206126 schreef : Die 1,5% die je had was netjes, die 0,6% vermindering haalt denk ik niets uit, omdat je wellicht weer iets meer aan het gassen bent om hetzelfde vermogen eruit te halen.
Hoi, met alle respect voor je video en je deskundigheid, maar hoe verklaar je dan dat zowel mijn vrouw als ik vonden dat de auto duidelijk rustiger liep, minder toeren maakte en meer power leek te hebben? Massahysterie mogelijk na de binnenbrand?

Punt is ook dat als de 1,5 zo netjes was, ik me afvraag waar dat hoge benzineverbruik dan in zit, laatste keer 1:8,9 zelfs. Niet leuk met deze literprijzen. En aan mijn rechtervoet zal wel iets liggen maar ik rij meestens rustig op buitenwegen, pakweg 80/90. er zijn hier geen stoplichten of files. (die Freude des Landmannes...grin). Ik probeer echt rustig te rijden.
Dan zou een verbruik van 1:12 toch haalbaar moeten zijn met mijn motor, de 1400. De auto is de laatste die van de band gerold is, met ongeregelde katalysator. Olie is nieuw, oliefilter, bougies ook, luchtfilter ook nieuw. Ik tank wel gewone benzine loodvrij, geen super.
DE wagen is door de vorige eigenaar nauwelijks gebruikt, alleen een ritje naar het ziekenhuis, meer niet. Dat zou iets kunnen uitmaken maar zoveel? Overigens moet het dan beter worden bij intensiever gebruik en niet slechter. (ok, iets meer meten dan deze twee keer)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;205822 schreef : Afstelwaarde (dus v??r de katalysator gemeten, staat los van de APK) is uit mijn hoofd 2.0%.
Als je bij de uitlaat meet en de katalysator werkt nog gewoon, komt er altijd minder CO uit dan de motor zelf produceert. Daar kun je dus lastig correct op afstellen. Misschien heb je het nu in ??n keer goed getroffen :+
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;206129 schreef : Bezineslangen rond overloopvat vervangen, carburateur reviseren en goed afstellen. Je gaat gegarandeerd 1 op 12 rijden, of meer. Ik reed op lange afstanden 1 op 14-15. Er zal dus wel degelijk iets niet helemaal goed zitten.
Okee, wist niet dat dat veel uitmaakte. Feit is wel dat ik een duidelijke benzinedamp rook na het voltanken, ook de volgende dag. Dat zal een beetje zweten maar dat het zo'n duidelijk verschil uitmaakt in verbruik? Ik gooi hem altijd nokvol. Dus voltanken tot ie stopt en dan nog een floep tot ie weer stopt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

Nu is dat natuurlijk wel een simpelere versie dan een Variomatic, omdat een scooter niet ''schakelt'' m.b.v. het motorvacu?m.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;206152 schreef : Een CVT kun je heel makkelijk heel onzuinig krijgen, is mijn ervaring met de scooter. Zo'n ding rijdt 1/25 ? 1/30, maar als je hem constant in de hoge toeren houdt (<35km/h en >65km/h), is 1/5 ook mogelijk
Nu is dat natuurlijk wel een simpelere versie dan een Variomatic, omdat een scooter niet ''schakelt'' m.b.v. het motorvacu?m.
daar zeg je wat: tijdens een rit hier in de buurt bleef tot drie keer toe mijn motor loeien bij 60 en schakelde hij dus niet op tijd, of dus helemaal niet..
toen remmen tot stilstand, en weer rustig optrekken en dan is het over.
Maar meestens rijdt ie ook een hele tijd goed en rustig met pakweg 70/80 km p.u.
waarschijnlijk moet ik die eks ofzo schoonmaken?
Heb wel ergens iets gelezen over het inbouwen van een terugslagventiel in een bepaald slangetje om hem zo kunstmatig laag in toeren te houden. Maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn? want dan trekt ie dus ook niet en hinder je het gewone verkeer als je wegrijdt met je 340 ...
en als het wel goed zou zijn heeft toch iedereen zo'n modificatie?
- V300 register
- Verbannen
-