even voorstellen - "nieuwe" 340GL special

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 10:08 #632270 door V300 register
Hallo beste collega's,

graag wil ik me even voorstellen. Ik ben Bert en woon in Oost-Groningen, en tot mijn grote vreugde heb ik een Volvo 340DL special gekocht. Ik vind het een prachtig mooi ding, ook nog in een leuke kleur (soort metallic grijs/beige/champagne?) uit 1991. Met vario automaat. 90 k op de teller..

De auto was van een oude man die ophield met autorijden ivm de leeftijd. Altijd keurig onderhouden, zo zat er een gloednieuwe uitlaat op en vier nieuwe Michelin's ..! nieuwe bougies, oliefilter e.d.

ik ben er heel blij mee daar ik wat heb met deze auto, heb er vroeger ook een paar gehad en heb daar goede herinneringen aan.

Eerst maar even gigantisch gewassen en alle algen en mossen verwijderd, want auto wassen daar deed hij de laatste tijd niet meer aan. Toen stond er al gelijk een heel andere wagen! Interieur was al smetteloos.
Jammer genoeg had hij er geen boekje bij dus het is even plussen waar de knopjes voor zijn. inmiddels heb ik in de gaten uit dit forum dat er een bergversnellingsknopje op zit. Die kan ik even uit laten dus..

Er moeten nog wat dingetjes aan gebeuren want de apk staat over twee weken al voor de deur. Mijns inziens zijn er geen gekke dingen aan de hand, hooguit de linkerruit die niet meer elektrisch te bewegen is. Mogelijk eens de deurbekleding eraf halen en wd40 toevoegen.. ik hoor wel een zacht geklik :-)

En ik maak me een beetje zorgen om het verbruik want ik kreeg hem mee met bijna een halve tank benzine. Na een kilometer of 30 staat ie al weer een heel stuk verder in de min. Maar dat kan ook aan de meter liggen, soms gaan die dingen heel snel. enig goede manier is natuurlijk voltanken en rekenen.

Heb wel het een en ander kunnen vinden op het forum. Goed gedocumenteerd hier hoor, petje af!.

Hoe dan ook, ik dacht laat ik even wat schrijven voordat ik zomaar vragen stel of me ergens mee bemoei.

groeten,

Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 10:20 #915521 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
Benzine tank meters doen eigenlijk altijd raar bij een 300, als je hem vol gooit (wat bij mij nauwelijk voorkomt) blijft ie heel lang bovenin staan, en dan daalt ie in eens heel snel, tot het eind en dan kan ik weer een tijdje rijden nog.. gewoon even kilometers en liters bijhouden dus, dan kun je het gemiddelde verbruik netjes bereken en met een rustige rijstijl zou je de 1:10/1:11 zeker wel moeten halen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 14:06 #915532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
+1, de 340-tankmeters lijken een soort 'exponentieel' naar links te bewegen. De helft op de meter is dan in werkelijkheid al ruim over de helft leeg ;)

De linkerruit hoeft het niet te doen voor de apk als je een van binnenuit verstelbare spiegel hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 14:25 #915534 door V300 register
Ik hou ook altijd de dagteller in de gaten. Ik weet welk verbruik ik kan halen totdat het lampje begint te branden, daar moet je een paar keer een tank voor vullen om het betrouwbaar te meten. De ene keer rij je namelijk alleen snelweg, de andere keer meer in de stad. En dat scheelt nogal.

Bij mij is het metertje het betrouwbaarst om af te lezen op lange stukken over de snelweg op constante snelheid. Als je in de bebouwde kom bent met bochten/afremmen e.d., of de motor is nog half-koud (het metertje is traaaaag), dan komt het metertje vaak niet op z'n hoogste stand. Althans, dit is mijn ervaring.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je gewoon een slecht verbruik hebt, met een slecht afgestelde/werkende vario duik je zo onder de 1 op 10 en dan gaat het hard, ik kan het weten! Even afwachten dus.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-09-2012 16:01 #915546 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
Welkom Bert, leuk openingsverhaal, veel (rij)plezier met jouw 340!

Mocht je lid willen worden (maar natuuurlijk wil jij dat :-) dan kun je bij een beste bult documentatie, folders, etc waardoor ook snel duidelijk zal worden hoe alles aan jouw 340 cvt en de V300 in het algemeen functioneert. (naast alle informatie die je op het forum kunt vinden)

En dan zijn er natuurlijk nog de clubactiviteiten/evenementen waar je aan mee kan doen waaronder een X aantal sleuteldagen, mooie toertochten en de jaarlijkse BBQ in een zeer fijne sfeer!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 22:06 #915578 door V300 register
Welkom Bert! En als ik nog een mooi voordeel van de club en het forum mag noemen: een uitgebreid netwerk van mensen die elkaar helpen met onderhoud of klussen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 23:45 #915584 door V300 register
Nou beste mensen,

dat is leuk dat ik zo snel al heel wat reacties krijg! Goed om te weten allemaal. Ik lees me suf op het forum :-) Knip en plak en ik heb een heleboel al bij elkaar aan tips waar ik best wel wat aan heb.

En voor wat betreft het lidmaatschap .. lijkt me wel wat. Al moet het dan even op afstand zijn want ik denk niet dat er hier in Oost Groningen iemand woont van het forum. Meesten toch midden en westen van het land? (wel vanmiddag nog een rode 340 gesignaleerd in Stadskanaal - toevallig)

Desalniettemin lijkt het wel leuk natuurlijk. Ik rij alleen niet zo snel het hele land door naar het Westen. Hier hebben we geen files en geen stoplichten. dat rijdt een stuk relaxter.

Groetend,

Bert

mijn nieuwe aanwinst:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2012 07:52 #915587 door V300 register
De auto ziet er wel super strak en netjes uit! :)

Wat betreft de leden, die zitten inderdaad voornamelijk in het midden en westen van het land, dat idee heb ik ook. Dat is natuurlijk ook logisch, want dat is ook het dichtst bevolkt gebied van Nederland :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-09-2012 14:25 #915595 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
Jouw 340 ziet er nog erg mooi uit zo Bert.

Oosten van Groningen, leuk zeg, ik ben geboren in Delfzijl ( of all f*cking places :D)

Komende dagen staat een bezoekje in Bourtange op de agenda bij ons, zin in een mini-meet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2012 16:41 #915597 door V300 register
mini meet!

Ha Wouter,

dat is leuk te horen! en Bourtange zit hier vlakbij, je bent welkom. Zal alvast de senseo opwarmen :-) en de broodjes in de oven.

Hoeveel mensen die mini-meet? Er kunnen wel wat Volvo's op het plein hoor..
en wanneer? of moeten we dat via pb doen ofzo?

Aardig idee! Benieuwd naar wat je in "real life" van de nieuwe aanwinst vind.

Bert

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC