even voorstellen - "nieuwe" 340GL special

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2012 18:29 #915600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
Lachen, ook al een winkeldochter net als de mijne (maanden na de productiestop in maart 1991 nog op kenteken geknald). Zelfde kleur, zelfde uitvoering, alleen dat leuke eenvoudige biesje heb ik niet.

Drs. P kom er maar in:

Als u in Oost-Groningen / eens met de mensen praat
In hun bescheiden woningen / of anders maar op straat
Dan onderkent u snel genoeg / hoe men hier leeft en lijdt
Hoe men bijvoorbeeld 's morgens vroeg / gezamenlijk ontbijt

Dat gaat met strokarton, dat gaat met strokarton
In hardgebakken reepjes, of gesnipperd in bouillon
Het kon geen kwaad als u zich daar eens even op bezon
Ik heb het uit de allerbeste bron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2012 18:44 #915601 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
Ha Niels,

leuk dat je er ook eentje hebt! en dat verhaal met die einddatum snapte ik ook al niet, officieel was de tent al dicht zogezegd. Maar inderdaad een geval van winkeldochters! Geeft hem toch ook wel iets unieks.. immers de allerlaatsten die er uitgeperst zijn..

Drs. P. is geweldig! die kende ik nog niet, kijken of ik hem ergens kan versieren...

Heb je een foto van jouw Volveau (vol vlees .. haha...of anders bedoeld?) op het forum staan?

mvg

Bert

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2012 18:48 #915602 door V300 register
Er was ooit een heel mooi clipje met oude ansichten van Scheemda enzo maar die is er niet meer. Wel deze:

[youtube]I89Q4RwbeBI[/youtube]

De wederwaardigheden van mijn 340 staan HIER .

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-09-2012 19:01 #915603 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special

bert 340GL;205604 schreef : Ha Wouter,

dat is leuk te horen! en Bourtange zit hier vlakbij, je bent welkom. Zal alvast de senseo opwarmen :-) en de broodjes in de oven.

Hoeveel mensen die mini-meet? Er kunnen wel wat Volvo's op het plein hoor..
en wanneer? of moeten we dat via pb doen ofzo?

Aardig idee! Benieuwd naar wat je in "real life" van de nieuwe aanwinst vind.

Bert

Leuk dat je er zo spontaan op in gaat, en alvast bedankt dat we welkom zijn!

Met een mini meet bedoelde ik dat dan wellicht even kennis kunnen maken, soort van hele kleine V300 meeting zeg maar :)

Ik heb de camera al mee vanwege het Bourtange dagje, kan ik mochten we elkaar gaan treffen wat plaatjes schieten van de 300's bij elkaar.

PB had je al gevonden zag ik :y:, heb je al terug geschreven.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-09-2012 17:03 #915705 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic even voorstellen - "nieuwe" 340GL special
En zo geschiedde, natuurlijk ook wat foto's gemaakt waarbij de 340GL special van Bert er ook op de voorgrond opstaat:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2012 17:45 #915706 door V300 register
Lache! Heb je toevallig nog wat licht kunnen werpen op eventuele technische/cosmetische mankementjes?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-09-2012 18:36 #915707 door Wouter Borsje
Ja wel wat kleine dingen, ik laat dat maar even over aan Bert over om te vertellen als hij dat wil.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2012 19:52 #915712 door V300 register
Mijn vraag is trouwens ook opbouwend bedoeld, ik ben geen ramptoerist ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-09-2012 19:59 #915713 door Wouter Borsje
Nee natuurlijk niet, zo had ik het ook absoluut niet opgevat hoor, het is meer dat ik het gras niet voor de voeten van Bert wil wegmaaien.

Wat me in ieder geval meteen bij het starten en wegrijden al opviel is dat zo'n GL behoorlijk stiller is als mijn 'basic' 340.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2012 15:50 #915735 door V300 register
Hallo mensen,

hier nog wat foto's van de minimeeting! toch leuk hoor om er twee naast elkaar te zien. Met een echte meeting helemaal als ik die foto's elders in het forum bekijk.

en wat betreft de mankementen.. vrijdag gaat ie naar de APK dus dan kan ik waarschijnlijk alles opnoemen .. ahum.. :woops:

Maar zoals het nu is moet er iets aan de klepdinges gebeuren daar de bergversnelling er af en toe zin in heeft. Als het niet moet. Maar de meeste tijd schakelt hij keurig op tijd.

en het benzineverbruik zit nu op 1:9,2 dus dat is wat veel. Maar de tweede tank gaat altijd beter omdat je dan meer aan de auto gewend bent. Mijn ervaring tenminste. en ik heb al gemeten na 90 kilometer dus dat zal ook de accuratesse niet bevorderen..

Verder zat er een flink gat in het rechtervoorscherm. Dat wordt op dit moment stevig aangepakt. Nu nog een spuitbusje in de originele kleur. weet iemand toevallig waar ergens de kleurcode te vinden is? Overal gekeken maar alleen lange nummers en "made in the Netherlands" tegengekomen..

Maar hoe dan ook: een leuke minimeeting! Was heel gezellig. :y:
Zelfs mijn vrouw vond het leuk terwijl ze toch in een Xantia rijdt :-)

Bert

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC