Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bron: www.mkbservicedesk.nl/848/hoe-schrijf-boze-brief.htmWat moet er in een boze brief staan?
Zorg net als bij een gewone brief voor een datum, onderwerp, aanhef en afsluiting. Daarnaast behandel je de volgende punten:Verzending
- Wat is er afgesproken?
Geef een omschrijving van de gemaakte afspraken en wat de schuldenaar had belooft te zullen doen. Zorg daarom bij het maken van afspraken altijd voor een schriftelijke bevestiging zodat je de afspraken altijd kan bewijzen mocht dat nodig zijn.- Wat is de geadresseerde niet nagekomen?
Geef vervolgens aan welk deel van de gemaakte afspraken niet door de schuldenaar zijn nagekomen.- Wat is de termijn om alsnog te presteren?Sommeer de schuldenaar om de gemaakte afspraken alsnog na te komen en stel een redelijke termijn. Gebruik in je brief ook het woord ?sommeren?, bijvoorbeeld door te zeggen: ?Ik sommeer u om??. Noem daarnaast een uiterste datum waarbinnen de schuldenaar alsnog kan presteren. Denk goed na welke termijn je stelt, je kunt bijvoorbeeld niet verwachten dat een aannemer binnen een week een nieuw bedrijfspand bouwt.
Verzend boze brieven zowel met de gewone post als aangetekend met bewijs van ontvangst. Hierdoor kun je bewijzen de schuldenaar in gebreke te hebben gesteld en dat de schuldenaar de ingebrekestelling had kunnen lezen. Ook wanneer de geadresseerde weigert voor de aangetekende brief te tekenen heb je er door de brief per gewone post te verzenden alles aan gedaan ervoor te zorgen dat de schuldenaar je brief onder ogen krijgt.
Wat je niet moet doen
Wees niet vriendelijk in een boze brief. Als je iemand iets verzoekt in plaats van sommeert kan deze persoon dit opvatten als een vriendelijk verzoek in plaats van een ingebrekestelling. Ook is het niet verstandig om voor te stellen de gemaakte afspraken gedeeltelijk na te komen. Deze toezegging kan je bij een eventuele procedure duur komen te staan, omdat de schuldenaar daar een beroep op zou kunnen doen. En achteraf kun je altijd nog water bij de wijn doen.
Succes ermee Erik!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Grote voordelen zijn: minder lawaai, ijzer wordt minder heet, geen spetters (pikjes) van vuur, makkelijker sturen, sneller werken, minder kosten; slijpschijfjes slijten sneller, veiliger.
Nadelen: kans op terugslag; als er plaat achter de te zagen plaat zit, is het moeilijk de diepte te bepalen, bij dikke stukken ff geduld hebben, ff leren om goed te besturen (recht, rond etc.), de zaag zit onder de machine en is slecht zichtbaar.
Al met al zeer tevreden over de extra machine. Nu kan ik de haakse slijper wat meer voor schuur en schoonmaakwerkgebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

(Jean Luc, snel je auto weghalen daar!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;125517 schreef : Dus volgende week staat er geen enkele auto meer in je werkplaats? Alleen maar losse stukken bruikbaar plaatwerk?
[/COLOR]
Pas op, as. zondag staat de GLS er voor het laatste laswerk. Ik hoop dat Erik zich kan beheersen en zijn nieuwe zaag niet op de GLS loslaat. Ik weet hoe het voelt om een nieuw stuk gereedschap te hebben, dan wil je er ook mee werken.:w00t: Plannig is trouwens best krap aan het worden trouwens i.c.m. vervaldatum APK begin december....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nou, de werkplaatst is weer wat verder georganiseerd. Je denkt alleen je auto op te halen, maar dan begint de ellende pas. O.a. een 144 met vast zittende remmen zien te verplaatsen. Ik heb nu verschrikelijke spierpijn en kom vandaag niet meer van m'n bureaustoel af!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Ik wil nog meer ruimte maken. Minder auto's naast het huis die er alleen maar staan. De GLT, de 360 GLS of de 343 zijn te koop. Voor de 343 en 360 GLS gaat de verkoop alleen door als de toekomstige eigenaar de auto compleet wilt restaureren.
Voor de GLT zullen soweizo liefhebbers zijn.
1 van de drie wil ik zelf houden.
De 3 340 automaten zullen ook verkocht worden. 1 automaatje wil ik wel houden. Zo komt er ruimte rond mijn huis en in de werkplaats.
Ik hoop ook een koper te vinden voor mijn Opel Ascona C, Hatchback uit 1983.
Met minder auto's kan ik meer magazijn (tbv. de club) organiseren. Hier zullen vooral onderdelen te vinden zijn die standaard op de auto zitten. Spoilers en andere gadgets interesseren me niet.
Ik wacht ff de rekeningrijregels af om te kijken of ik de 100mb diesel nog een keer productief kan laten zijn. Ombouw tot camper is altijd nog mogelijk, maar dan komt er wel een zwaardere en vlottere motor in.
Verder wil ik mijn aanhangers afmaken.
Het zou mooi zijn als dit alles voor het nieuwe jaar kan. Dan kunnen veel mensen weer genieten van de auto's, het magazijn en de werkplaats om te hobby'en. Voor de witte van J.L. is dan ook voldoende ruimte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.