Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2009 20:22 #792406 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
soort van de Ludolfs maar dan andersom :+

(i.e. de meeste autos worden gerepareerd ipv gesloopt)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 13:50 #793983 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Gisteren ff wat meer orde in de werkplaats aangebracht. Door wat shuiven en indelen is er nu weer meer ruimte ontstaan. Eerste doel is nu de auto van J.L./Esther klaar maken voor gebruik. Dan kan die ook de schuur uit. De rode linksachter in de hoek van de schuur heb ik er helaas nog niet uit kunnen halen. Mocht iemand belangsteling voor die grijze GL automaat uit 1991 of de Opel Ascona C Hatchback met 1600 SH motor en trekhaak, dan haal ik gelijk de rode naar voren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2009 13:55 #793984 door V300 register
Is de rode een handbak?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 14:18 #793986 door E. van Oostveen
Automaat: leeftijd denk is 1987 oid.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 15:06 #793991 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

Erik;114991 schreef : ........afmaken of de grijze Opel Ascona C Hatchback uit 1983 (die is al helemaal gelast en protected, maar moet nog afgewerkt worden en APK puntjes) Ik overweeg om daar een Volvo-interieur in te maken en wellicht nog wat andere Volvo kwaliteit aan toe te voegen.

:wtf2: Waar heb ik dat meer gehoord en gezien :lol:

Erik het is een "C" Ascona CC [combi coup?]

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 22:00 #794026 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Erik,

De persoon in kwestie is over de GL aan het denken.
Is tot 1-9 op vakantie en zou erna iets laten weten.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2009 10:12 #804225 door E. van Oostveen
Gisteren was het heerlijk weer om te klussen. Ben al een eind opgeschoten met het demonteren van de auto van Wim. Anjo en Niels hebben ff mee geholpen om de motor en subframe vrij te maken. Zoals ie er in de productiehal ingekomen is, zo is ie er nu weer uitgehaald.
Verder kwam Marvin (nieuw clublid in wording) zijn trekhaak halen en hebben we afgesproken dat hij de witte 340, automaat op gas uit 1985 gaat opknappen en rijden. Hij komt hem woensdag halen. Ik hoop dat ik de sloper deze week ook weg kan doen (agv. een beetje ruimtegebrek......).
Anjo en Niels hebben als twee tortelduifjes heerlijk de gehele dag aan de auto van Niels gesleuteld. Iets met lekkage motor aan de achterkant (het kontje van de motor; daar waar die as in steekt........)
Verder waren Jarich en zijn vriendin (die het als enige echt koud had) bezig om hun 360 te verbeteren. Zijn vriendin werkt bij een carrosseriebedrijf.

De patatmaaltijd hebben we aan tafel in de werkplaats genoten. Anjo ontdekte dat met de huidige temperaturen nasischijven snel koud worden en dan niet lekker meer zijn.

Door een simpele ingreep aan mijn 343 heeft Anjo mij weer helemaal happy gemaakt. Hij loopt nu weer normaal stationair en remt ook weer goed. Wat is die jongen/man toch een natuurtalent. Erg stimulerend zo'n persoon in je buurt.

Verder moest 1 auto buiten blijven.

Vraagje: mijn Porsche staat nog steeds bij carrosserie-bedrijf ACN-auto's te Nijmegen. Al meer dan 1,5 jaar wordt er bij mij belooft dat hij klaar is. Ik heb toendertijd in goed vertrouwen de verzekering al vast het geld laten storten aan het bedrijf. Het gaat om het herstellen van een rechterdeur en nog een aantal kleine carrosseriedingen. Naast het feit dat ik compleet zat ben, is de APK wederom verlopen (die zou nu ook geregeld worden, maar nog niet gebeurd) en is er nog weinig aan de Porsche gebeurd. Mensen uit de straat naast het garage bedrijf hebben de Porsche steeds bladervrij gemaakt uit compassie met mij.
De verzekeringsmaatschappij heeft een aantal keren contact opgenomen met het bedrijf, maar zegt nu niets meer te kunnen doen. Ik weet eigenlijk nu niet meer wat te doen. Heeft iemand ide?en??? waardoor ik weer in een herstelde Porsche kan gaan rijden zonder dat het mij extra geld kost???

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2009 10:33 #804228 door V300 register
Ik weet niet hoe je contact is met ACN, maar ik zou zo onderhand het geld terughalen en de auto naar een andere schadehersteller brengen. Jij haalt in ieder geval je auto op en als je je geld niet direct terug krijgt, ga je met het bewijs van storting van de verzekeringsmaatschappij en het schadeformulier naar de politie om aangifte te doen van verduistering van verzekeringsgeld.

Tip voor de toekomst: boter bij de vis is een oud gezegde en is zeer actueel. Zeker bij bedrijven die failliet kunnen gaan nooit vooruit betalen. Ik doe om die reden ook geen aanbetaling meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2009 10:33 #804229 door V300 register

Erik;125099 schreef : Anjo en Niels hebben als twee tortelduifjes heerlijk de gehele dag aan de auto van Niels gesleuteld. Iets met lekkage motor aan de achterkant (het kontje van de motor; daar waar die as in steekt........

Aan Stefan de eer om hier de vertrouwde dubbelzinnige opmerkingen bij te plaatsen ;)

Wat betreft je Porsche: is het een mogelijkheid om een ander bedrijf te zoeken en daar het werk te laten uitvoeren? Meld bij je verzekeraar in dat geval dat ze wat jou betreft het geld mogen terugvorderen en weer naar het nieuwe bedrijf mogen overmaken (zodat jij het niet op je rekening ziet) omdat er aantoonbaar niets tot bijna niets aan je auto is gedaan binnen een meer dan redelijke termijn. Het zal allemaal niet zo vlekkeloos lopen als ik hier nu schets maar de verzekeraar is nu zijn uitkering kwijt en jij hebt je auto nog niet terug... Dat mag je ook wel door laten schemeren aan ACN hoor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2009 10:36 #804230 door V300 register
Overigens denk ik spontaan aan Peter R. de Vries, Kassa, Pieter Storms, Catherine Keijl, etc.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC