Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 23:17 #792149 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
FF een update.

Gisteren samen met Laurens (tot ........toe) een minstens een half uur bezig geweest om de in delen hangende achteras van het achterste deel van de H?R, die boven op mooie velgen was geplaats, los te krijgen. Laurens heeft in mijn werkplaatsje geholpen met verplaatsen en ordenen van onderdelen (daarvoor dank). Daarna kon ik een grijze 340 bevrijden en de boel herschikken. Voor de komende weken staat deze 340 op het programma.

Vandaag heerlijk met een kennis bezig geweest zijn V340 uit 1984 te verbeteren. Hij is blij met de auto. (Nu rijden er al vijf van mijn kennissen/vrienden in een 300-serie: hoe zou dat nu komen?)

Helaas foto's maken is niet mijn hobby. Ik vergeet het steeds.

Als de grijze 340 af is wil ik pogen de Oranje 142 op gas weer te laten rijden. Dat lijkt me heerlijk. Met het bevrijden van deze auto kan ik de rode 340 automaat linksachter uit het magazijn halen. Deze zal naar de ARE gaan. (ARE:AutoRecyclingErik)

Na de Oranje wil ik de groene 144 afmaken of de grijze Opel Ascona C Hatchback uit 1983 (die is al helemaal gelast en protected, maar moet nog afgewerkt worden en APK puntjes) Ik overweeg om daar een Volvo-interieur in te maken en wellicht nog wat andere Volvo kwaliteit aan toe te voegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 23:22 #792150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Zo wordt het iets Erik! Dadelijk heb je ruimte genoeg om je resterende auto's netjes te rangeren en onderdelen netjes te rangschikken. Dan kun je productie maken met je onderhoudswerkzaamheden.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 23:34 #792151 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Erik heb het gered met 11 liter benzine naar huis toe te komen. Van jou naar mijn huis is het 110km. Het was wel 2.45uur toen ik thuis was, en er zit nog een klein gaatje in de uitlaat maar dat ga ik van de week nog fixxen. En was bezig met de voorbumper om te wisselen tot het begon te hozen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 23:41 #792153 door E. van Oostveen
Dat staat volgens mij veel beter zo'n mooie witte glt bumper.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 23:45 #792156 door Laurens Post
Moet zon steuntje repareren die is kapot en de zwarte strook wil ik vervangen omdat die er niet zo mooi meer uit ziet(zit een gat in)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 23:52 #792161 door E. van Oostveen
Tja, een bietje werk ist wel, mar dan haje oek wat......ja, toch.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 00:21 #792164 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

Erik;114991 schreef : Gisteren samen met Laurens (tot ........toe) een minstens een half uur bezig geweest om de in delen hangende achteras van het achterste deel van de H?R, die boven op mooie velgen was geplaats, los te krijgen.

Oops... :woops:

Die hadden ik en Anjo er onder gelegd als backup voor de krik die we er onder hadden staan. (tegen verbrijzelde armen, benen en schedels enzo...)
Tegen het einde van de dag waren we waarschijnlijk dusdanig gaar dat we vergeten zijn om die er onder vandaan te halen voordat we de krik er onderuit haalden...

Mijn excuses daarvoor!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 08:50 #792173 door E. van Oostveen
Toen ik de opstelling zag vond ik het vreemd dat de as in deze hoedanigheid nog onder de auto lag. Zo was ik toch niet meer direct bruikbaar. Vering en as waren gescheiden aan 1 kant. Jullie waren toen met 3 man. Had het voor jullie en voor mij niet eenvoudiger geweest deze er helemaal onder vandaan te halen en een andere er onder te schuiven?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2009 23:32 #792315 door Laurens Post
Het was wel een pokkewerk om met zijn tweeen een as om te wisselen, en ik ben niet een persoon die bepaalde woorden zegt, maar toen kon ik het hele boek wel opnoemen.

Heb de hele dag Erik weten rustig te houden. Maar toen moest Erik mij in bedwang zien te houden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2009 13:25 #792367 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Ik ga maar eens een cameraploeg sturen om alles op te nemen. Kan nog 'n goeie soap van komen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC