Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-12-2009 20:37 #810739 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

Kevin;129282 schreef : Een schakelaartje lijkt mij toch simpeler maar goed. Tja hoe vaak? Tenzij je een politiefuik in rijdt :) Zeker vlak voor de zomervakantie controleren ze streng op aanhangers. Maar als je die aanhanger dus relatief vaak gaat uitlenen lijkt me voor Erik een schakelaart icm een 7 polige stekker en evt een verloopstuk naar 13 polig erg nuttig.

volledig met je eens. Bij regelmatig uitlenen is een schakelaar handiger. Maar als de politie lastig wil doen kunnen ze nog steeds zeggen dat het eigenlijk van binnen uit de auto moet kunnen... Je weet maar nooit met die ******

Kevin;129269 schreef : En sinds een aantal jaren hebben alle autobouwers het zo gemaakt dat jouw mistachterlicht uit gaat als je er een aanhanger achter hebt hangen. Zodat je jezelf niet kunt verblinden.

Volgens mij is dit al best lang. Bij de V40 (bouwjaar 2000, dus toch al bijna een 10 jaar oude bak) gaat in het dashboard ook een apart lampje mee knipperen als je richting aangeeft, als bewijs dat de richtingaanwijzer van de aanhangwagen mee knipperd. Dus ik ga ervan uit dat het mistlicht ook automatisch uitgaat als er een aanhangwagen achter hangt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-12-2009 20:41 #810740 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Overigens voor oude aanhangwagens is er een uitzondering. Wij hebben een oude saris op kenteken (maar wel belasting vrij :D) waarvoor het niet hoeft. Er zit nu ook een achteruitrijlamp op ipv een mistachterlicht. Werkt wel op dezelfde schakelaar :)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2009 22:13 #810748 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Dat geldt alleen voor aanhanger met een eigen kenteken! En op kenteken gezet voor 31 mei 1997. Toevallig laatst opgezocht voor de aanhanger van het museum, ding is van '84 met eigen kenteken en is dus uitgezonderd!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2009 23:14 #810750 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Vindt dat mistachterlicht zo wiezo raar als je hem mag gebruiken wil ik eigelijk niet rijden ; mag alleen aan als je eind van je aanhanger niet meer kunt zien (tikje overdreven)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2010 00:05 #810886 door V300 register
Vind de Engelse constructie wel netjes. Die hebben gewoon 2 stekkers. Een voor de 'klassieke' functies en de andere voor de extras zoals mistlicht, achteruitrijlicht, geschakelde plus (de klassieke is direct vanaf de accu!) etc.

Verwisselen onmogelijk doordat de pennen/gaten omgewisseld zijn.

Er is ook een 13polig systeem waarbij je ook enigszins backwards compatible bent, dwz je kunt 7-polige stekkers in de contactdoos steken, niet andersom.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 11:51 #810998 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Gisteren samen met Jeroen van Bodegom een 360 van de sloop gered. Op een paar plekjes na is de auto nog behoorlijk hard. Leeftijd is 1988. Gisteren besloten om in plaats van de 360 een 340 uit 1989 te slopen. Deze staat al een tijdje te koop en heeft een vijfbak. De vijfbak zal ik voor mijn 343 gaan gebruiken. Niet orgineel wel beter voor de motor en fijner rijden.
De 360 is er plotseling mee opgehouden en heeft sindsdien niet meer gelopen. Hij hangt nu op de brug te w8en op reparatie. Ik hoop dat ik hem snel kan laten lopen. Het is een 3 drs. Als ie loopt wil ik er zo snel mogelijk een andere eigenaar voor vinden, die ook weer heel goed voor deze auto gaat zorgen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 14:23 #811011 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Deze auto hebben we gered:
[img

Als Erik er mee klaar is ziet hij er weer zo uit als op de foto. Daar is vast wel een koper voor te vinden lijkt me.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 11:41 #811104 door V300 register
Da's een mooie (wordt) auto!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 22:56 #824573 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
Vandaag een schakelauto uit 1984 vanaf Nijmegen naar mijn werkplaats gesleept. Ging relaxed. Toen maar ff de aandrijfas gaan vervangen. Zag dat de spiebaan van de as door het koppelingshuis ook versleten was, dus die ook vervangen. Daar bestaan twee verschillende types van, maar de conclusie van Wouter en ik was dat deze uitwisselbaar moeten zijn. Na een check van de motorsteunrubbers ook die maar vervangen. Eindelijk klaar, maar toen kwam shit happens de garage binnen. Bij het starten kon ik hem niet in de versnelling krijgen en het koppelingspedaal zat aan de bodem zonder dat ie ontkoppeld werd. Ik heb zo'n vermoeden dat er tussen de koppelingsvork en de koppelingsplaat iets ontbreekt. Kan dat het geval zijn of is er iets anders gebeurd?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2010 23:15 #824577 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)
2 types voor de 1400; automaat en handbak. en deze zijn volgens mij NIET uitwisselbaar!

koppelingshuis van een handbak is langer doordat het vliegwiel ruim 2x zo dik is; hierdoor komt de koppelingsplaat op een andere plek van de spiebaan op de prise-as te zitten en ik betwijfel daardoor dat je ze zomaar kunt mixen. volgens mij komt de prise-as van een automaat staartstuk nieteens tot het toplager van het vliegwiel als je die achter een handgeschakeld koppelingshuis hangt

als er tussen koppelingsvork en koppelingsplaat iets ontbreekt is de drukgroep verdwenen:D het kan zijn dat de kabel los is

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC