sloopbonus? flyer-actie!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2009 21:14 #759958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sloopbonus? flyer-actie!
Heb wel met een 740 estate op lpg gereden, een 740 estate zonder lpg, een 760 (2.8 v6) sedan zonder lpg en een 940 gle sedan (zonder lpg).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 08:53 #759998 door V300 register
Zijn ook leuke dingen, maar ik vind het motorgeluid van een 6 pitter diesel toch net iets leuker. (en ze verwachten niet echt dat je doorrijdt met zo'n scheepsdiesel ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 10:25 #760127 door V300 register
dit noem ik ook wel de ultime bullshit regeling.. tijdje terug paar proefritjes gemaakt en kijken voor een nieuwe auto van rond de 16 tot 20 duizend (niet dat ik het geld had, maar hey eens kijken wat je kan rijden voor dat geld, altijd leuk). ik reed toen een sunny uit 91 met erg veel gebreken. na wat lullen zou die dealer 3000 euro van de nieuwprijs afhalen met inruil.. niet omdat die suny dat waard is maar omdat ze bakken met marge hebben. als ze 3000 inleverenen die sunny voor 500 doorverkopen zouden ze nog winst hebben..

in de nieuwe situatie krijg je dan dus dat die dealer nogsteeds 3k van de prijs haalt onder het mom van 2500 wrakkenpremie en 500 cadeau omdat hij zo aardig is.. hij wint er dan 2500 mee en niet wij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 10:55 #760133 door V300 register
Het gaat ook niet om de burger bij deze regeling. Voor het verschil in waarde kan jij nog heel lang met die oude bak blijven rijden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 11:05 #760134 door V300 register
De Abwrackpr?mie in Duitsland dreigt inmiddels onder te sneeuwen onder zijn eigen succes, want het aantal aanvragen loopt zo hard op dat de subsidiepot nog voor het einde van dit jaar leeg is . Volkswagen en Opel varen inmiddels wel bij de slooppremie omdat er een enorme vraag ontstaat naar nieuwe Polo's en Corsa's. Maar wat als de pot leeg is, en er geen slooppremie meer wordt verstrekt? Dan ploft deze kunstmatig in stand gehouden luchtbel weer in elkaar en begint het gedoe weer van voren af aan. Dikke kans dus dat er een complete lobby ontstaat om de slooppremie geen eenmalige conjunctuurimpuls te maken, maar een permanente. De echte discussie over de slooppremie moet dus nog komen. Reken maar dat fabrikanten als VW en Opel 'werkgelegenheid' en andere mantra's in de strijd gaan gooien.

Op zich zie ik in een Nederlandse slooppremie zoals nu wordt voorgesteld niet zoveel gevaar voor de Volvo 300-serie, omdat er alsnog een hele investering gedaan moet worden om een nieuwe auto terug te kopen. Erger wordt het als zoiets ingevoerd wordt in combinatie met milieuzones of andere maatregelen die het deels onmogelijk maken om met een 340 te rijden. In dat geval krijg je een ' carrot & stick ' situatie waarbij de politiek de slooppremie er als een soort 'gunst' doordrukt bij hoi polloi. Want nee, je mag met je ouwe Volvo je eigen woonomgeving niet meer in, maar je krijgt van ons 2.500 euro als je een nieuwe schone auto koopt die dat wel mag, liev van ons heh?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 11:32 #760135 door V300 register
Geld dat dan ook voor volvo's met een katalisator? Die zijn toch weer een stuk schoner? Ik was vande week in Hannover, en daar mocht je alleen in als je een gele of een groene sticker had. Met een rode sticker niet meer. Je betaald toch accijns, wegenbelasting? Dan wil ik ook overal kunnen rijden met mijn auto. En iedereen weet dat je voor die 2500 euro die je zou krijgen ook wel een 340/360 kunt kopen, die net zo vervuilend is als de 340/360 van een paar knaken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 11:37 #760136 door V300 register
Voor zover ik weet is er maar ??n 300 die in aanmerking komt voor een groene sticker, en dat is de 360 met B200F-motor, omdat die een geregelde katalysator heeft (en dus een U9-code op het kentekenbewijs). Alle andere 300's hebben geen kat, een uitlaatgasrecirculatiesysteem (EGR, met Pulsair) of een ongeregelde kat. In het laatste geval heb je code K9.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 11:39 #760137 door V300 register
Ik zou zeggen, een ongeregelde kat. is altijd nog beter als helemaal geen kat, of denk ik nu weer te simpel?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 11:40 #760138 door V300 register
Ja, maar een geregelde kat is beter dan een ongeregelde :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 11:45 #760139 door V300 register
Maar mijn vraag is dan, wat voor een kleur sticker zou je in Duitsland dan krijgen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC