sloopbonus? flyer-actie!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 19:54 #628479 door V300 register
sloopbonus? flyer-actie! is gemaakt door V300 register
Nog even en mogelijk hebben wij een sloopbonus in Nederland. In Duitsland krijg je 2500 euro voor een auto van 9 jaar en ouder als je die naar de sloop brengt.

Denk dat wij maar een sloop vergunning moeten regelen om al die 300tjes op te vangen die ze gaan dumpen. En dat we nu heel snel een nieuwe flyer moeten ontwerpen en onder elke 300 moeten gaan klemmen... als je er wat aan wil doen althans.

Heeft iemand nog een stukje tuin beschikbaar?

Kamer wil sloopbonus voor oude auto 28-01-09
De Tweede Kamer wil een bonus geven als mensen hun oude auto laten slopen. Zo worden ze gestimuleerd om een nieuwe, schonere auto te kopen.

CDA, PvdA en VVD zijn voorstander en ook minister Cramer van Milieu wil dat de regeling er komt.

Duitsland
In Duitsland is sinds deze maand al een sloopbonus van kracht.

Bezitters van een auto van negen jaar of ouder kunnen daar 2500 euro krijgen als ze hem laten slopen en tegelijk een nieuwe kopen.

Hoe de regeling er in Nederland uit gaat zien is nog onduidelijk. Minister Cramer onderhandelt erover met brancheorganisatie Bovag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 20:10 #753085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sloopbonus? flyer-actie!
Denk maar niet dat je een Volvo 300 van de sloop kunt redden als de oude
eigenaar 2500 Euro kan krijgen. De auto zal ook daadwerkelijk gesloopt
moeten worden om de bonus op te strijken, in combinatie met aanschaf van
een nieuwe auto. Of je moet een dik gevulde beurs hebben en iedere
eigenaar van een Volvo 300, die zijn auto via de bonusregeling wil laten
slopen, minstens 2501 Euro bieden.

Trouwens, in Den Haag hebben ze boter op hun hoofd. Eerst duurzame
ontwikkeling propageren en dan auto's van 9 jaar oud van de weg af
willen halen met een bonus?
Een Volvo is niet gebouwd om slechts 9 jaren mee te gaan.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 20:12 #753086 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic sloopbonus? flyer-actie!

racousho;87022 schreef : Bezitters van een auto van negen jaar of ouder kunnen daar 2500 euro krijgen als ze hem laten slopen en tegelijk een nieuwe kopen.

hoeveel 300 rijders zijn er die zelfs met het vangen van 2500 euro een gelijkwaardige nieuwe auto direct kunnen kopen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 20:13 #753087 door V300 register
Tja laten we wel wezen als ze mij 2500 euro voor dat volvootje geven dan weet ik het wel!

Maar.... er zal hier ook een regeling komen als je een nieuwe terug koopt. En dat geld heb ik niet! Dus....

Waarom? Das logisch als ze zeggen voor je oude wagen krijg je 2500 euro dan spek je de autoindustrie en de staatkas met bpm en btw. Dat geld is in een klap dubbel en dwars verdiend op die manier. Maar mensen die een 340 rijden hebben geen 10000 euro ergens liggen athans de meeste anders rij je wel in een nieuwe wagen dan aan een knutssel wagen....

Een regeling zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen zie ik niet zo snel gebeuren, en dan zal het bedrag 500 of 1000 euro zijn.

In de haag kennen ze het al voor 1000 euro. Dan gaan er ook heel veel 340,ers verdwijnen. Ik ben die van mij nu aan het oplappen, maar als ik er 1000 euro voor krijg, en zeker als ik dat ook mag als ik hem zelf mag slopen dan gebeurd dat meteen.

Let op zonder een nieuwe wagen te kopen.

Voor de handelaren is dit ook goed nieuws. Stel dat ik 7 340,ers heb die ik ingekocht heb tegen niks en 250 euro. 7 keer 1000 euro tel uit je winst!

Er zal waarschijnlijk wel een regeling komen dat het beestje minmaal 2 jaar op je naam moet staan en nog rijvaardig moet zijn en er nog 3 maanden apk op moeten zitten.

340 is wel heilig maar tegen veel geld, rij ik hem weg. Als ze mij 2000 euro bieden zonder dat ik een nieuwe hoef te kopen haal ik hem niet eens uit elkaar staat die morgen al op de sloop.

Voor de mensen die dit zonde vinden raad ik aan een keer naar mijn 340 te komen kijken...........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 20:15 #753089 door V300 register

AvdAkker;87027 schreef : hoeveel 300 rijders zijn er die zelfs met het vangen van 2500 euro een gelijkwaardige nieuwe auto direct kunnen kopen?

Een gelijkwaardige nieuwe auto is zelfs niet eens meer te koop. Volvo bouwt geen auto's meer die ongeveer een goede vervanger zijn voor een 340. Dan kom je dus bij een (premium-priced) S40 uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 20:20 #753090 door V300 register
Die 2500 gaat de sloper echt niet betalen hoor, dat zal wel uit fondsen gaan komen. En die nieuwe auto regeling is zo in Duitsland, hier wil men alleen stimuleren als je laat slopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 20:25 #753092 door V300 register
Nee tuurlijk niet, als je hem laat slopen zul je wel 2 maanden na de rand van de overheid wellicht belastingdienst het geld krijgen. De sloper geeft je dat echt niet handje contantje.

Sterker nog, ik verwacht zelfs een klein beetje misbruik van de slopers. Meneer u komt u volvo 340 inleveren. Daar kunnen wij niks meer mee, betaal ons maar 200 euro sloopkosten...

Als die slopers dat een beetje collectief afspreken naaien ze je daar een goed oor mee aan.

Maar voor de 300 vereneging, is het natuurlijk mooi ***. Bedoel als ze echt een belachelijk bedrag gaan bieden, dat denk ik overigens niet het is nederland dus zal het wel 500 euro zijn maar als ze echt een belachelijk bedrag gaan bieden zeg 1500 euro, zonder tegenprestatie dan verdwijnd 95% naar de sloop in heel rap tempo.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-01-2009 20:28 #753094 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic sloopbonus? flyer-actie!
Precies... want waarom dan nog de auto met veel moeite en pijn verkopen voor 800 euro..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 20:32 #753097 door V300 register
Die van mij krijg ik nu geen eens 150 euro voor. Ik zou beter de automaten los kunnen verkopen onder het mom van gebalanceerd en getest door.... dafgoroe. (zonder leugen dat is een feit)

En nog een aantal duure onderdelen. Maar hij ziet er nu uit als een tja... Er moet nog veel aangebeuren zeg maar. Dat was ik wel voorplan anders had ik hem allang weggedaan, maar ze maken mij het wel verrekte moeilijk als ze dadelijk met een hoog bedrag komen.

Als ze het echt willen bieden ze 1500 euro zonder tegenprestatie. Mensen kopen pas een nieuwe wagen als ze hem nodig hebben. Je zou wel kunnen zeggen auto moet zoveel jaar op iemand naam staan en max 4 wagens per persoon ofzo dat kan. Als de overheid dat doet, dan zijn de oude wagens er zo uit!

Ik verwacht een bedrag tussen de 500 a 1000 euro nederland kenende. Dat is genoeg om minmaal 50% van het volvo 340 bestand de deur toe te wijzen/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 20:39 #753099 door V300 register

De Automaat 22-01-2009;87033 schreef : Duitse sloopregeling
In Duitsland krijg je voor een auto die minimaal 9 jaar oud is een slooppremie van 2500 euro als deze wordt ingeruild op een nieuw exemplaar Hiermee hoopt de de Duitse overheid de industrie te steunen en tegelijk een goede slag te slaan op milieugebeid. Voorwaarde is wel dat de in te ruilen auto minimaal 1 jaar in het bezit van dezeflde eigenaar is. Nu lijkt het een aantrekkelijk voorstel, maar auto's die pas net 9 jaar oud geworden zijn, zullen doorgaans bij inruil wat meer opleveren dan 2500 euro. En of mensen met een veel oudere auto het geld hebben om een nieuwe te kopen, ook dat is de vraag. Ook in ons land wordt over dergelijke regeling nagedacht.

Dat stond dus vorige week donderdag in de auto-bijlage van een wekelijkse gratis krant voor Tilburg en omstreken.
Het is nu ook wel duidelijk dat het hier in Nederland eraan zit te komen...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC