sloopbonus? flyer-actie!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 08:49 #753170 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sloopbonus? flyer-actie!
Ik ben tegen deze regeling. Want hoezo eerlijk? In de elektronicabranche hebben ze het ook moeilijk. Als we dan toch met belastinggeld aan het sinterklazen zijn, dan wil ik ook een inruilpremie van 250 euro als ik mijn oude tv inruil voor een nieuwe. KLM heeft het ook zwaar, Schiphol ook (ontslagen enzo), dus ik wil 25 procent overheidspremie als ik met het vliegtuig reis.

Aan de ene kant heeft milieureddend Nederland de mond vol over de consumptie- en wegwerpmaatschappij, aan de andere kant willen we nu overproductie gaan subsidi?ren. En nog even het leencircuit een oppepper geven, want wie voor een oud hok subsidie moet vangen om een nieuwe auto te kopen, zal alsnog een financi?ring moeten afsluiten. Want zonder hoge omloopsnelheid van het geld stort de hele economie ook in elkaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 08:53 #753172 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic sloopbonus? flyer-actie!
idd. Er wordt niet onderzocht (net zoals bij een ouder huis) om de bestaande voorraad auto's te renoveren en aan te passen aan de tijd. De wegwerp en consumptie maatschappij staat voorop. Iedereen weet toch inmiddels al dat het conserveren van een auto nog altijd vele malen goedkoper en milieuvriendelijker is (ondanks verhoogde uitstoot) dan het steeds maar opnieuw produceren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 09:32 #753178 door V300 register
Voor 2500 euro kan je misschien ook een katalysator en moderne injectiemodule op je 300 zetten. Schoner rijden en duurzaam gebruik. In feite is een lpg installatie, hoewel primair geinspireerd door een 'beter-voor-de-portemonne' argument, al een verbetering voor het milieu.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 10:06 #753188 door V300 register
We vergeten een ding wel. Op dit moment weten ze nog NIET hoe de regeling er uit gaat zien. Als voorbeeld noemde ze Duistsland. (de media noemde dat voorbeeld!)

Kan dus ook goed zijn dat ze 1000 euro bieden zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen! Dan word het een heel erg ander verhaal!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 12:38 #753208 door V300 register

Kan dus ook goed zijn dat ze 1000 euro bieden zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen! Dan word het een heel erg ander verhaal!

Dan worden de liefhebbers van de "goedkope-wegwerp-auto-rijders" gescheiden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 13:24 #753214 door V300 register
VOOR:

Er zullen vast 'checks' worden ingebouwd, zoals bij de gemeentelijke sloopregelingen.

Een daarvan is dat je de auto dus al een X periode in bezit ?n op de weg gehad hebt (te checken via tenaamstelling en h.s.belasting).

voor mensen die een 'barrel' willen kopen speciaal om in te ruilen, zal dit dus niet aantrekkelijk zijn (of je moet dat barrel een jaar lang ongebruikt langs de stoep zetten)

Een ander belangrijk punt is dat de slooppremie wordt verrekend bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Ze bestaan; maar ik geloof eigenlijk niet zo gauw dat iemand die n? een 3-serie dagelijks rijdt snel te verleiden zal zijn tot het weggooien van zoveel geld als het kopen van een nieuwe auto nu eenmaal is.

Een deel van de 3-serie rijders doet dat heel bewust, veel rijplezier voor weinig geld, kwaliteitsbeleving, ?n het "anti-wegwerpmaatschappij-gevoel".
die zie ik dus niet in een pakweg nieuwe Ford Ka stappen, zelfs niet als zo'n barrel "slechts" 6000 euro kost dankzij deze regeling.

Een ander deel (o.a. de studenten en mensen met weinig inkomen) zullen gewoon het geld niet hebben voor zo'n aanschaf, al zouden ze het wel willen.

TEGEN:

Het vervuilings argument van oudere auto's speelt volgens mij vooral een rol bij diesel auto's. De categorie die nu 10 jaar zijn, bestaat voor het grootste deel uit de eerste generatie TDI/direct ingespoten turbodiesels.
dat zijn de 'fijnstofbommetjes' die meetellen in de statistiek!

benzinewagens stoten andere stoffen uit (HC, CO) maar in minder gezondheids aantastende hoeveelheden.

Een regeling voor alleen dieselauto's (waarbij alle premie op de dieselhoop geschoven, m??r dan 2500 euro mogelijk is) zou dus veel effectiever zijn voor het milieu effect.

Een algemene regeling voor 'alles wat rijdt van 9 jaar en ouder' is dus een dom instrument wat veel geld gaat kosten en weinig opbrengt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 17:04 #753242 door V300 register
Ik denk wel dat 340's die worden ingeruild bij autodealers steeds vaker op de sloop terecht gaan komen (afname van de vraag en ouderdom). Ook nu gebeurt dit wel, maar er zijn ook nog steeds autodealers die zelf nog een 340 willen verkopen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 18:29 #753247 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic sloopbonus? flyer-actie!
Leer mij autohandelaren kennen met uitspraken als;
- die auto is niets meer waard,
- moet u hem zelf verkopen,
- reparatie-kosten zijn heel hoog,
- onderdelen zijn haast niet meer te krijgen,
- ik kan er niks mee,
- etc. Etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 19:46 #753269 door V300 register
En er is nog iets wat de heren van regeren een doorn in het oog is, getuige het reeds voltrokken feit hoe 'fr?bel' men de regeling vwb het 'op grijs kenteken rijden' voor de particulier de nek heeft omgedraaid.
Het leverde gewoon te weinig op en men zag 'markt 'voor de kas.

Zo ook in dit geval weer.
In theorie is iedere auto een potenti?le belastingvrije... en dat willen ze helemaal niet, te veel mensen gaan hem voor wwv gebruiken, je kunt ze zelfs leasen, toch...
En dan roepen ze dat het te vervuilend is.... me neus, volksverlakkerij.

Maar dat is mijn mening maar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 20:03 #753275 door V300 register

Volvo Jean;87214 schreef : me neus, volksverlakkerij.

En met die gedachte schrijnend in het achterhoofd helpen bijna 10 miljoen mensen elke vier jaar weer dezelfde notoire leugenaars in het zadel.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC