sloopbonus? flyer-actie!
- V300 register
- Verbannen
-
Aan de ene kant heeft milieureddend Nederland de mond vol over de consumptie- en wegwerpmaatschappij, aan de andere kant willen we nu overproductie gaan subsidi?ren. En nog even het leencircuit een oppepper geven, want wie voor een oud hok subsidie moet vangen om een nieuwe auto te kopen, zal alsnog een financi?ring moeten afsluiten. Want zonder hoge omloopsnelheid van het geld stort de hele economie ook in elkaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Kan dus ook goed zijn dat ze 1000 euro bieden zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen! Dan word het een heel erg ander verhaal!
- V300 register
- Verbannen
-
Kan dus ook goed zijn dat ze 1000 euro bieden zonder dat je een nieuwe hoeft te kopen! Dan word het een heel erg ander verhaal!
Dan worden de liefhebbers van de "goedkope-wegwerp-auto-rijders" gescheiden.
- V300 register
- Verbannen
-
Er zullen vast 'checks' worden ingebouwd, zoals bij de gemeentelijke sloopregelingen.
Een daarvan is dat je de auto dus al een X periode in bezit ?n op de weg gehad hebt (te checken via tenaamstelling en h.s.belasting).
voor mensen die een 'barrel' willen kopen speciaal om in te ruilen, zal dit dus niet aantrekkelijk zijn (of je moet dat barrel een jaar lang ongebruikt langs de stoep zetten)
Een ander belangrijk punt is dat de slooppremie wordt verrekend bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Ze bestaan; maar ik geloof eigenlijk niet zo gauw dat iemand die n? een 3-serie dagelijks rijdt snel te verleiden zal zijn tot het weggooien van zoveel geld als het kopen van een nieuwe auto nu eenmaal is.
Een deel van de 3-serie rijders doet dat heel bewust, veel rijplezier voor weinig geld, kwaliteitsbeleving, ?n het "anti-wegwerpmaatschappij-gevoel".
die zie ik dus niet in een pakweg nieuwe Ford Ka stappen, zelfs niet als zo'n barrel "slechts" 6000 euro kost dankzij deze regeling.
Een ander deel (o.a. de studenten en mensen met weinig inkomen) zullen gewoon het geld niet hebben voor zo'n aanschaf, al zouden ze het wel willen.
TEGEN:
Het vervuilings argument van oudere auto's speelt volgens mij vooral een rol bij diesel auto's. De categorie die nu 10 jaar zijn, bestaat voor het grootste deel uit de eerste generatie TDI/direct ingespoten turbodiesels.
dat zijn de 'fijnstofbommetjes' die meetellen in de statistiek!
benzinewagens stoten andere stoffen uit (HC, CO) maar in minder gezondheids aantastende hoeveelheden.
Een regeling voor alleen dieselauto's (waarbij alle premie op de dieselhoop geschoven, m??r dan 2500 euro mogelijk is) zou dus veel effectiever zijn voor het milieu effect.
Een algemene regeling voor 'alles wat rijdt van 9 jaar en ouder' is dus een dom instrument wat veel geld gaat kosten en weinig opbrengt.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- die auto is niets meer waard,
- moet u hem zelf verkopen,
- reparatie-kosten zijn heel hoog,
- onderdelen zijn haast niet meer te krijgen,
- ik kan er niks mee,
- etc. Etc.
- V300 register
- Verbannen
-
Het leverde gewoon te weinig op en men zag 'markt 'voor de kas.
Zo ook in dit geval weer.
In theorie is iedere auto een potenti?le belastingvrije... en dat willen ze helemaal niet, te veel mensen gaan hem voor wwv gebruiken, je kunt ze zelfs leasen, toch...
En dan roepen ze dat het te vervuilend is.... me neus, volksverlakkerij.
Maar dat is mijn mening maar.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo Jean;87214 schreef : me neus, volksverlakkerij.
En met die gedachte schrijnend in het achterhoofd helpen bijna 10 miljoen mensen elke vier jaar weer dezelfde notoire leugenaars in het zadel.