sloopbonus? flyer-actie!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 20:08 #753278 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic sloopbonus? flyer-actie!
Nouja, liever zij dan ik.

Hoge bomen vangen veel wind...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 20:48 #753288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sloopbonus? flyer-actie!
Je moet eens kijken op de site van de bovag. www.bovag.nl Daar staat hoe hun het willen. Dus diesels zouden alvast meer terug moeten krijgen.

En niet kijken naar de leeftijd maar naar de vervuiling. En het is de bovag... dus die willen dat je een nieuwe wagen koopt maar het mag ook een 2e handse zijn die zuiniger is.

Nauw ja zo,n volvo van 24 jaar wat zou die vervuilen zonder kat? Of valt dat echt reuze mee vergeleken met een oude turbo diesel van 10 jaar oud?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 21:17 #753297 door 16673-dummy
Nou, die diesel van m'n vader is ?cht enorm vervuilend.

Mijn eigen wagen ook hoor. Starten in de garage is haast niet te doen, zelfs niet met de deuren open.

Als er geen kat in zit ben je over het algemeen een flinke vervuiler. Komt de benzine met vol gas haast onverbrand te uitlaat weer uit:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 21:19 #753299 door V300 register

Markvictor;87233 schreef : Nauw ja zo,n volvo van 24 jaar wat zou die vervuilen zonder kat? Of valt dat echt reuze mee vergeleken met een oude turbo diesel van 10 jaar oud?

Als we dat soort vergelijkingen gaan maken, dan hebben we precies de reden te pakken waarom politiek Den Haag zo mooi gedijt: verdeel en heers. Burgers die naar elkaar gaan wijzen met allerlei mooie argumenten waarom vooral een ander gepakt moet worden zijn kat in het bakkie en heerlijk stemvee.

Niet aan meedoen. De feiten zijn namelijk heel helder: er is een duidelijk zichtbaar verval in het wagenpark naarmate de leeftijd van de voertuigen stijgt. Dat is gewoon 'natuurlijke selectie' omdat een oude auto die gewoon op is of niet meer economisch te repareren - ik laat het emotieve, dus liefhebbersaspect hier even buiten - sowieso al gesloopt wordt. Het beetje dat overblijft, komt uiteindelijk in de handen terecht van liefhebbers die zo'n ding koesteren, of er uit overtuiging gewoon in blijven rijden.

Als de politiek de wens koestert dat meer mensen een oude auto moeten inruilen voor een nieuwe, om wat voor reden dan ook (milieu, afzetproblemen autobranche), dan vind ik het onbestaanbaar dat er naast de btw nog eens 40 procent (!) extra belasting bij de nettoprijs wordt opgeteld bij aankoop van een nieuwe auto, en nog eens over de opties die je af fabriek bestelt. Wil je dat meer mensen een nieuwe auto kopen, schaf die onzin dan gewoon af. Dan help je feitelijk ook de verstoring van de tweedehandsmarkt uit de wereld, want het is nu aantrekkelijker om een twee jaar oude BMW in Duitsland te halen dan in Nederland omdat de BPM afloopt met de leeftijd van de ingevoerde auto. Want feitelijk heeft elke overheidsmaatregel maar ??n gevolg: er treedt verstoring op. Dat gaat ook gebeuren met de slooppremie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 21:29 #753302 door V300 register
Heel goed verwoord :yesyes:, mee eens!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 21:36 #753303 door V300 register
vind deze site wel toepasselijk met de auto die afgebeeld word. Het is nog net geen 340....

www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=7271 Is den haag volgens mij. Vorig jaar. Ze zijn allanger bezig met slooppremie,s.

Ik lever die van mij niet in voor 1000 euro als ik dan een nieuwe moet kopen. En siejezwo waarom een nieuwe? Als ze echt voor het milieu zouden gaan zouden ze zeggen je krijgt 2500 als je geen nieuwe koopt of auto de komende 5 jaar....

Zo zie je maar weer milieu en economie zijn nauw met elkaar verbonden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 21:45 #753313 door V300 register
Milieu en economie zijn niet nauw met elkaar verbonden, het zijn allebei dekmantels voor het feit dat er weer geld naar de staat moet.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 21:49 #753317 door 16673-dummy
Oftewel; ze zijn nauw met elkaar verbonden.

Leuk dat ze een foto van een klassieker gebruiken. Levert vast een stroom mails op van het 240/260-register.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2009 01:44 #753356 door V300 register
In dit land gaat het altijd om en over geld. Al het andere is ondergeschikt. Politiek is niet meer dan generale-economie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2009 10:43 #753374 door V300 register
Dan betkent dat al die altotjes en panda's gaan verdwijnen. En dat zijn juist de mileu bewuste autotjes voor de mensen die het wat minder bred hebben :S

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC