sloopbonus? flyer-actie!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 17:15 #769931
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic sloopbonus? flyer-actie!
Het is inderdaad een impuls, maar het enige dat je doet is een koopmoment naar voren trekken. Daarom is de druk op de Duitse overheid om de premiepot aan te vullen ook zo groot: doe je het niet, dan dondert de hele koopimpuls als een kaartenhuis in elkaar. Want vroeg of laat gaat dat toch gebeuren. De mensen die je nu hebt overgehaald om een nieuwe auto te kopen, zullen dat over een jaar niet nog eens doen. Gevolg: over een jaar krijgen de verkopen nog hardere klappen dan nu.
Er zitten een hoop nadelige gevolgen aan de regeling in Duitsland. Niet zozeer financi?le: de staat pakt meer marge van een nieuwe auto dan de dealer zelf (btw, aanschaftaks) dus die ruimte is er wel. Maar de hele markt raakt ontwricht. Steeds meer handelaren aan de onderkant van het prijsspectrum klagen dat hun klandizie aan beide zijden afneemt: mensen ruilen hun gebakje niet meer in voor een ander gebakje, dus zowel voorraad als verkoop neemt af. De hele onderdelenmarkt ligt op z'n kanis omdat er een enorme instroom van gebruikte onderdelen is: immers de auto's die nu voor de premie worden gesloopt, zijn vaak nog in goede staat.
Er zitten een hoop nadelige gevolgen aan de regeling in Duitsland. Niet zozeer financi?le: de staat pakt meer marge van een nieuwe auto dan de dealer zelf (btw, aanschaftaks) dus die ruimte is er wel. Maar de hele markt raakt ontwricht. Steeds meer handelaren aan de onderkant van het prijsspectrum klagen dat hun klandizie aan beide zijden afneemt: mensen ruilen hun gebakje niet meer in voor een ander gebakje, dus zowel voorraad als verkoop neemt af. De hele onderdelenmarkt ligt op z'n kanis omdat er een enorme instroom van gebruikte onderdelen is: immers de auto's die nu voor de premie worden gesloopt, zijn vaak nog in goede staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 17:59 #769940
door V300 register
Voor mijn '91er kan ik op dit moment dus 1.000 euro bonus vangen als ik wat jongs terugkoop. Het ding mag blij zijn dat ik zoveel geduld met 'm heb

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 21:10 #769959
door V300 register
Zou jij je '91 3'tje inruilen voor een nieuwerwets gebakje van 2001 of later? :wtf: :humor:
Ik denk dat compleet niemand die een wagen van die leeftijd heeft gaat inruilen. Zeker niet onder de mensen die nog ergens clublid zijn van een autoclub.
Niels;99535 schreef : Voor mijn '91er kan ik op dit moment dus 1.000 euro bonus vangen als ik wat jongs terugkoop. Het ding mag blij zijn dat ik zoveel geduld met 'm heb
Zou jij je '91 3'tje inruilen voor een nieuwerwets gebakje van 2001 of later? :wtf: :humor:
Ik denk dat compleet niemand die een wagen van die leeftijd heeft gaat inruilen. Zeker niet onder de mensen die nog ergens clublid zijn van een autoclub.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-04-2009 22:56 #769989
door V300 register
Natuurlijk wel Jan, hoeveel mensen zijn er niet die een 340, 205, renault 19, kadett, astra etc.etc. alleen maar rijden omdat het een auto is die goedkoop geweest is in aanschaf (500-1500 euro). Als die auto nu opeens 1000 euro waard is + de dealerkorting in crisistijd op een auto die normaal 4000-5000 euro kost en een stuk nieuwer is, dan is voor veel mensen de keuze snel gemaakt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-04-2009 10:50 #770028
door V300 register
Die mensen kopen liever weer een 500-1500 euro auto terug. Als ze met de sloopbonus net aan zoveel kwijt zijn voor een wagen die nieuwer is, ala, maar het prijsverschil is een stuk hoger dan de bonus + het budget van de gemiddelde 'oude bak' bezitter.
Ik zie hier een lichte verslechtering voor de handelaren (die krijgen de oude auto'tjes niet meer binnen en er wordt minder ingeruild) maar niet heel erg. Juist nu stelt iedereen de grote uitgaven uit en mogen de auto's nogf een jaartje door. (zelfs bij de leasemaatschappijen) Juist nu wordt er (eindelijk) berekend of vervanging kosten efficient is.
Ik zie hier een lichte verslechtering voor de handelaren (die krijgen de oude auto'tjes niet meer binnen en er wordt minder ingeruild) maar niet heel erg. Juist nu stelt iedereen de grote uitgaven uit en mogen de auto's nogf een jaartje door. (zelfs bij de leasemaatschappijen) Juist nu wordt er (eindelijk) berekend of vervanging kosten efficient is.
Moderators: Mark Smeets