Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2009 22:39 #802684
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Vandaag weer heerlijk in de file gestaan voor die jongen van het volk waarin iedereen gelooft en elke suffe huismoeder haar spaarpotje voor heeft omgedraaid om hem te steunen..... en dan kom je thuis en zet je de tv aan en dan zegt dat stuk verdriet ook nog dat ie het allemaal voor de muziek doet en niet voor de centen :hmmz2:. Om te huilen gewoon. :hmmz: Goed, ik ga offtopic, maar waarom trapt iedereen toch in die belachelijke praatjes van mensen als hem, of die griezel uit Wognum? Haha, doet me nog denken aan die andere 'man van het volk', die zich in een Bentley met chauffeur liet rondrijden en een butler thuis had zitten.... ok, weer 300: (in de file dwalen m'n gedachten af)
In de file verlang ik nog wel eens naar m'n automaatje. Zo'n reblock dat net iets te zacht stationair loopt voelt nogal rauw aan.
In de file verlang ik nog wel eens naar m'n automaatje. Zo'n reblock dat net iets te zacht stationair loopt voelt nogal rauw aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2009 22:54 #802685
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Doe je nog steeds mee aan die spitsmijdbonus?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-10-2009 08:15 #802696
door V300 register
Ja, maar nu is het 'vakantie'. Twee weken lang, midden en zuid. Dan wordt er niets uitgekeerd. Inmiddels heb ik een kleine beurt verdient, ik ga voor de grote.
Vanavond gaat de Scheringa van de muziek weer 'voor de muziek ipv het geld', dus dan maar weer via de Heimat.
Vanavond gaat de Scheringa van de muziek weer 'voor de muziek ipv het geld', dus dan maar weer via de Heimat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2009 17:30 #804546
door V300 register
Ja vandaag gaan we horen als het goed is wat de km prijs wordt, en er komt een bijtelling voor vervuilende wagens. Duidelijk wordt wel dat het verschil kwa km dadelijk wel erg groot wordt. Stel ik heb een 86,er op gas betaal dus 8 centen de km. Een 87,er op benzine betaald dan stel 30 cent voor de benzine plus 15 cent km heffing plus 10 cent vervuil tax....
Afijn de exacte cijfers komen dadelijk... Als die vervuil tax maar niet te duur is. Volgens de media wordt het vandaag nog bekend.
Afijn de exacte cijfers komen dadelijk... Als die vervuil tax maar niet te duur is. Volgens de media wordt het vandaag nog bekend.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2009 17:37 #804548
door V300 register
Ik denk dat het aan de prijs wordt per km. Bos vond dat het bedrag omhoog moest aangezien het hetzelfde op moet brengen. Maar aangezien er verwacht wordt dat er minder gereden wordt, komt er minder geld binnen dus moet het bedrag per km omhoog...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2009 17:43 #804549
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
en hoe zit het dan, wordt hiermee de belasting op brandstof ook gelijk afgeschaft?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2009 17:50 #804550
door V300 register
Nee, de accijns zal blijven. De kilometerheffing vervangt alleen de belastingen die puur het bezit belasten, dus de motorrijtuigenbelasting en de BPM. Let wel: het trucje is dat het geheel voor alle automobilisten SAMEN niet meer mag kosten...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2009 18:23 #804551
door V300 register
Het begint vanaf 3 cent in 2012 tot 6.7 cent in 2018. Stel dat je 10.000 km rijd met een 87er, dan ben je dus 6.7 cent keer 10000 is dus 670 eurootjes! Hihi! Wat leuk! Dat is namelijk het hoogste tarief kwa co, en daar gaan onze 340 geheit invallen...
Ik kan nu al voorspellen dat er geen na 86 meer zullen rijden rond 2018. Die zijn over en begraven zo droevig zie ik het wel in. Want 10.000 km is niet eens gemiddeld wat een gemiddeld gebruiker rijd. Dat zit er al dik onder namelijk. De kosten van het kastje komt er nog bij. Maar goed is eenmalig en wat zal het zijn 200 euro ofzo?
Daarbij zijn die jaartallen dan ook al 31 jaar en ouder dus zeldzaam en met deze actie, rijd er dus geen een meer. Van de andere kant in het begin is het maar 3 cent, dus is een 87 nog intersant als je weinig rijd.
Van de andere kant als je er 2000 km inrijd is er niks aan de hand!
Nog een nadeel, de wegenbelasting gaat de komende jaren ongeveer met 7% omhoog vanwege afschaffen bpm. Dus heb je een 87,er kun je tot 2013 nog lekker veel betalen elk jaar meer, dat is op het laast dus ook tegen de 450 a 500 euro.... Afhankelijk van je gewicht ik heb gerekend tussen 950-1050.
Ik kan nu al voorspellen dat er geen na 86 meer zullen rijden rond 2018. Die zijn over en begraven zo droevig zie ik het wel in. Want 10.000 km is niet eens gemiddeld wat een gemiddeld gebruiker rijd. Dat zit er al dik onder namelijk. De kosten van het kastje komt er nog bij. Maar goed is eenmalig en wat zal het zijn 200 euro ofzo?
Daarbij zijn die jaartallen dan ook al 31 jaar en ouder dus zeldzaam en met deze actie, rijd er dus geen een meer. Van de andere kant in het begin is het maar 3 cent, dus is een 87 nog intersant als je weinig rijd.
Van de andere kant als je er 2000 km inrijd is er niks aan de hand!
Nog een nadeel, de wegenbelasting gaat de komende jaren ongeveer met 7% omhoog vanwege afschaffen bpm. Dus heb je een 87,er kun je tot 2013 nog lekker veel betalen elk jaar meer, dat is op het laast dus ook tegen de 450 a 500 euro.... Afhankelijk van je gewicht ik heb gerekend tussen 950-1050.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2009 18:51 #804554
door V300 register
Och... ik kan nu al voorspellen dat die belastingvrije status voor alles van voor 1987 ook niet gehandhaafd zal blijven.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2009 19:36 #804560
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Maar hopen dat dit wel zo blijft. De overheid/regering zal hier eens consequent in moeten zijn. En niet zoals de jaarlijkse wind waait. Bovendien is het historisch erfgoed net zoals oude huizen, zoals palijs het Loo oid. Over 300 jaar zou het mooi zijn als er nog een T-ford, Opel Ascona A t/m D en Volvo 300 rond rijden of minimaal te bezichtigen zijn in een mooi museum.
Over dat laatste kunnen we het wel eens hebben. Lijkt me een goed idee zo'n museum. Maar hoe pak je dat nu aan?
Over dat laatste kunnen we het wel eens hebben. Lijkt me een goed idee zo'n museum. Maar hoe pak je dat nu aan?
Moderators: Mark Smeets