Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Er komt ook een echt bizar hoge straf bij fraude op te staan. Maar hoe onderscheid je fraude van defekten of is dat hetzelfde. Stel dat mijn auto dat kastje toevallig geen stroom geeft en de accu ervan is leeg?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;125625 schreef : Maar hoe onderscheid je fraude van defekten of is dat hetzelfde. Stel dat mijn auto dat kastje toevallig geen stroom geeft en de accu ervan is leeg?
Gewoon bewijslast omdraaien, net als met de Mulderwet: dat het jouw fout niet is is niet het probleem van de overheid. Zoals ik al schreef:
"Als u van mening bent dat de gegevens waarop de factuur is gebaseerd onjuist zijn, dan kunt u het kastje laten herkeuren. Met de uitkomsten van deze herkeuring kunt u bezwaar en beroep aantekenen."
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Wat als je auto op een auto-ambulance staat; registreert ie dan ook en moet je dan ook afrekenen?
De overheid kan nu precies zien waar je geweest bent. Immers je wordt er op afgerekend.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;125618 schreef : Ha, je auto vlak van te voren schorsen en een paar maanden later weer activeren. Wat dan?
Alleen Jeroen zit aan mijn auto. Geen ander APK-station. Gaat het inbouwen samen met de APK-keuring zelf. Hoe zit het meerdere auto's, meerdere vergoedingen?
Ik denk dat schorsen niet meer hoeft, aangezien wegenbelasting verdwijnt..
En als je geen KM rijdt, betaal je nietsssss
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
APK controle is overheid-overheid, dat is simpel te regelen (en naar mijn idee is het alleen maar goed als daar streng op gecontroleerd wordt)
verzekering is maar gedeeltelijk overheid (controle op registerinschrijving van de verplichte WA verzekering, en controle van de groene kaart als dit niet in orde blijkt te zijn)
de specifieke bepalingen van de verzekering (zoals kilometerbeperkingen) heeft de overheid in principe niets mee te maken, ik weet niet exact hoe dit momenteel geregeld is, maar volgens mij komt het structureel overschrijden van de kilometerbeperking meestal pas aan het licht als er een ongeluk gebeurt en de kilometerstand doorgegeven moet worden.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-