Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 22:49 #804728 door E. van Oostveen
Hoe gaan ze dat dan bevestigen. Er gaan toch geen schroeven in het plaatwerk of interieur. Dat is vernieling. Op bestaande schroeven of klemmen lijkt me het meest normale.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2009 23:34 #804729 door V300 register
Kentekens gaan ze trouwens willekeurig oproepen vanaf 2012. Volstrekt willekeurig dus, en niet van te voren weet je of je aan de beurt bent. Ja oke een maand. Logisch ook. Stel ik rij 50.000 km pj en ik zou weten dat de serie ik noem maar iets 81-xp-aa als laaste aan de beurt is in 2018 zoek ik toch zo,n auto op marktplaats. Die dan vervolgens weer in waarde zullen stijgen.

Er komt ook een echt bizar hoge straf bij fraude op te staan. Maar hoe onderscheid je fraude van defekten of is dat hetzelfde. Stel dat mijn auto dat kastje toevallig geen stroom geeft en de accu ervan is leeg?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2009 23:53 #804730 door V300 register
Een systeem met kastjes is sowieso dom. Ik snap de overheid dan ook niet. Elke auto heeft voor en achter een kentekenplaat en de overheid heeft mogelijkheden genoeg om die plaat af te lezen met een camera. Dat zou ook een stuk beter zijn voor Europese integratie, want dat zou uiteindelijk toch het slimste zijn in mijn ogen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 00:19 #804732 door V300 register
dan kunnen ze de kilometers op landweggetjes e.d. niet registreren, en krijg je dus veel teveel overlast van mensen die 'poortvermijdende routes' pakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 00:41 #804733 door V300 register

Markvictor;125625 schreef : Maar hoe onderscheid je fraude van defekten of is dat hetzelfde. Stel dat mijn auto dat kastje toevallig geen stroom geeft en de accu ervan is leeg?

Gewoon bewijslast omdraaien, net als met de Mulderwet: dat het jouw fout niet is is niet het probleem van de overheid. Zoals ik al schreef:

"Als u van mening bent dat de gegevens waarop de factuur is gebaseerd onjuist zijn, dan kunt u het kastje laten herkeuren. Met de uitkomsten van deze herkeuring kunt u bezwaar en beroep aantekenen."

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 08:59 #804744 door E. van Oostveen
De politie krijgt er een taak bij. Controle van auto's op kastjes en bij diefstal opsporing van (omgebouwde) kastjes. Wie zegt me dat er niet nepkastjes komen. Wat als je auto door iemand anders meegenomen/gestolen wordt (bewijslast). Wat als ie voor export gaat?
Wat als je auto op een auto-ambulance staat; registreert ie dan ook en moet je dan ook afrekenen?

De overheid kan nu precies zien waar je geweest bent. Immers je wordt er op afgerekend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 10:01 #804750 door V300 register

Erik;125618 schreef : Ha, je auto vlak van te voren schorsen en een paar maanden later weer activeren. Wat dan?

Alleen Jeroen zit aan mijn auto. Geen ander APK-station. Gaat het inbouwen samen met de APK-keuring zelf. Hoe zit het meerdere auto's, meerdere vergoedingen?

Ik denk dat schorsen niet meer hoeft, aangezien wegenbelasting verdwijnt..

En als je geen KM rijdt, betaal je nietsssss

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 11:11 #804752 door V300 register
En de apk dan? Verzekering? Die zal denk ik ook wel overstappen met polissen met aantal km, dat hebben sommige nu al. Dadelijk is het helemaal simpel het te controleren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 12:19 #804754 door V300 register
gelukkig is het nog steeds zo dat bedrijven en overheden niet ongevraagd zomaar alle gegevens die ze van ons hebben mogen uitwisselen...

APK controle is overheid-overheid, dat is simpel te regelen (en naar mijn idee is het alleen maar goed als daar streng op gecontroleerd wordt)

verzekering is maar gedeeltelijk overheid (controle op registerinschrijving van de verplichte WA verzekering, en controle van de groene kaart als dit niet in orde blijkt te zijn)

de specifieke bepalingen van de verzekering (zoals kilometerbeperkingen) heeft de overheid in principe niets mee te maken, ik weet niet exact hoe dit momenteel geregeld is, maar volgens mij komt het structureel overschrijden van de kilometerbeperking meestal pas aan het licht als er een ongeluk gebeurt en de kilometerstand doorgegeven moet worden.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 13:47 #804766 door E. van Oostveen
Lijkt me handig om de vragen die we nu hier stellen op de website van de overheid te zetten. Nu blijven er nog veel vraagtekens.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC