Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat klonk meer als een incident/pech als aan een structureel probleem hoor... Niet helemaal eerlijk.v0lv0freak;123409 schreef : Mijn eerste trein ervaring was ook op die lijn, wat een ramp!
Maar doe mij ook maar liever de auto. Ik sluit wel achteraan in de file op de A16. Lekker muziekje aan, uitzicht over de lekker ouderwetse klokkenset, prima! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
huysmans;123380 schreef : Nee joh, niet kosten omlaag, kosten omhoog zodat je de mensen het OV in jaagt en dan het OV privatiseren. (zodat je daar als staat weer minder aan overhoudt)
Het streekvervoer is al voor het grootste gedeelte geprivatiseerd. Of het er nu echt beter op is geworden betwijfel ik. Aanbestedingsprocedures zijn al vaak genoeg misgegaan (met stakingen tot gevolg). Concessieverleners stellen tegenwoordig ook belachelijke eisen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld een compleet nieuw wagenpark eisen voor de duur van de concessie (meestal ongeveer 8 jaar), terwijl nog relatief jonge bussen buiten dienst gesteld moeten worden. Kapitaalvernietiging heet dat! Hier staan al maanden prima bussen van zo'n 8 ? 9 jaar oud weg te rotten, terwijl er een paar jaar geleden nog bussen van zo'n 16 tot 20 jaar rondreden. Kortom, privatiseren op de huidige manier kost alleen meer dan dat het oplevert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zo iets was me al opgevallen ja! I weet nog wel dat ik met toenal stokoude bussen naar school ging (Heerlijk dat rode skai...Stefan;123448 schreef : Zo kunnen ze bijvoorbeeld een compleet nieuw wagenpark eisen voor de duur van de concessie (meestal ongeveer 8 jaar), terwijl nog relatief jonge bussen buiten dienst gesteld moeten worden. Kapitaalvernietiging heet dat! Hier staan al maanden prima bussen van zo'n 8 ? 9 jaar oud weg te rotten, terwijl er een paar jaar geleden nog bussen van zo'n 16 tot 20 jaar rondreden. Kortom, privatiseren op de huidige manier kost alleen meer dan dat het oplevert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;123423 schreef : Dat klonk meer als een incident/pech als aan een structureel probleem hoor... Niet helemaal eerlijk.
Maar doe mij ook maar liever de auto. Ik sluit wel achteraan in de file op de A16. Lekker muziekje aan, uitzicht over de lekker ouderwetse klokkenset, prima! :y:
Idd een incident, ruim 3 uur vertraging moet ook niet 'normaal' worden he

Toevallig vandaag ook nog 20minuten vertraging gehad. Maar voor de rest moet ik idd toegeven dat (op mijn traject) de treinen aardig op tijd rijden. Ik denk dat ik nog geen 3% van de gevallen vertraging heb. Nog wel minder misschien. Dan ben ik wel coulant en reken ik de 5minuten vertraging niet mee, op 50 minuten is dat niet noemenswaardig.
Maar ondanks dat heb ik liever de auto. Die gaat namelijk van deur te deur, nu moetik nog 20 minuten fietsen + 10 / 5 minuten wachten en daarna nog eens 15 minuten lopen... Met de auto ben binnen een uur van deur tot deur, dan heb ik nog 3 kwatier ruimte over om in de file te staan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;123459 schreef : Ga in de Achterhoek wonen. Geen last van files, behalve bij Arnhem.
In Limburg ook niet :y: (behalve bij Maastricht en de nieuwe aansluiting van de A73 en de A2) Maar ik moet naar Eindhoven... :hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Ik heb trouwens een beetje vals gespeeld, de ene snelweg hier in de buurt is die ene die naar Arnhem gaat :f
Overigens begin ik me af te vragen of we niet gewoon beter de wegenbelasting kunnen behouden. Bij hogere accijnzen moet ik veel meer gaan betalen en de ontwikkeling van rekeningrijden is erg duur.
Het is duidelijk dat de regering op zoek is naar een uiterst effici?nte melkrobot, en de automobilisten zijn de koeien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;123456 schreef : Zo iets was me al opgevallen ja! I weet nog wel dat ik met toenal stokoude bussen naar school ging (Heerlijk dat rode skai...
) maar dat ik nu ineens geen "oude" bussen meer zie. Alles is gloednieuw spul...
Redelijk wat oude wagens van de BBA die in 2006 nog reden zijn naar Cuba, Congo, Ivoorkust en Estland gegaan. Het kan wel kloppen dat je ze niet meer ziet. De bussen met rode skai-bankjes zijn al eerder vervangen. De laatste exemplaren gingen in 2003 buiten dienst bij Connexxion.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.