Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 08:23 #802614 door Jeroen van Bodegom

v0lv0freak;123409 schreef : Mijn eerste trein ervaring was ook op die lijn, wat een ramp!

Dat klonk meer als een incident/pech als aan een structureel probleem hoor... Niet helemaal eerlijk.
Maar doe mij ook maar liever de auto. Ik sluit wel achteraan in de file op de A16. Lekker muziekje aan, uitzicht over de lekker ouderwetse klokkenset, prima! :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 18:02 #802637 door V300 register

huysmans;123380 schreef : Nee joh, niet kosten omlaag, kosten omhoog zodat je de mensen het OV in jaagt en dan het OV privatiseren. (zodat je daar als staat weer minder aan overhoudt)

Het streekvervoer is al voor het grootste gedeelte geprivatiseerd. Of het er nu echt beter op is geworden betwijfel ik. Aanbestedingsprocedures zijn al vaak genoeg misgegaan (met stakingen tot gevolg). Concessieverleners stellen tegenwoordig ook belachelijke eisen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld een compleet nieuw wagenpark eisen voor de duur van de concessie (meestal ongeveer 8 jaar), terwijl nog relatief jonge bussen buiten dienst gesteld moeten worden. Kapitaalvernietiging heet dat! Hier staan al maanden prima bussen van zo'n 8 ? 9 jaar oud weg te rotten, terwijl er een paar jaar geleden nog bussen van zo'n 16 tot 20 jaar rondreden. Kortom, privatiseren op de huidige manier kost alleen meer dan dat het oplevert

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 18:29 #802645 door Jeroen van Bodegom

Stefan;123448 schreef : Zo kunnen ze bijvoorbeeld een compleet nieuw wagenpark eisen voor de duur van de concessie (meestal ongeveer 8 jaar), terwijl nog relatief jonge bussen buiten dienst gesteld moeten worden. Kapitaalvernietiging heet dat! Hier staan al maanden prima bussen van zo'n 8 ? 9 jaar oud weg te rotten, terwijl er een paar jaar geleden nog bussen van zo'n 16 tot 20 jaar rondreden. Kortom, privatiseren op de huidige manier kost alleen meer dan dat het oplevert

Zo iets was me al opgevallen ja! I weet nog wel dat ik met toenal stokoude bussen naar school ging (Heerlijk dat rode skai... :D) maar dat ik nu ineens geen "oude" bussen meer zie. Alles is gloednieuw spul...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-10-2009 18:30 #802647 door Mark Smeets

Bodejodel;123423 schreef : Dat klonk meer als een incident/pech als aan een structureel probleem hoor... Niet helemaal eerlijk.
Maar doe mij ook maar liever de auto. Ik sluit wel achteraan in de file op de A16. Lekker muziekje aan, uitzicht over de lekker ouderwetse klokkenset, prima! :y:

Idd een incident, ruim 3 uur vertraging moet ook niet 'normaal' worden he ;)
Toevallig vandaag ook nog 20minuten vertraging gehad. Maar voor de rest moet ik idd toegeven dat (op mijn traject) de treinen aardig op tijd rijden. Ik denk dat ik nog geen 3% van de gevallen vertraging heb. Nog wel minder misschien. Dan ben ik wel coulant en reken ik de 5minuten vertraging niet mee, op 50 minuten is dat niet noemenswaardig.

Maar ondanks dat heb ik liever de auto. Die gaat namelijk van deur te deur, nu moetik nog 20 minuten fietsen + 10 / 5 minuten wachten en daarna nog eens 15 minuten lopen... Met de auto ben binnen een uur van deur tot deur, dan heb ik nog 3 kwatier ruimte over om in de file te staan ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 18:37 #802648 door 16673-dummy
Ga in de Achterhoek wonen. Geen last van files, behalve bij Arnhem.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-10-2009 18:44 #802651 door Mark Smeets

volvofiel;123459 schreef : Ga in de Achterhoek wonen. Geen last van files, behalve bij Arnhem.

In Limburg ook niet :y: (behalve bij Maastricht en de nieuwe aansluiting van de A73 en de A2) Maar ik moet naar Eindhoven... :hmmz:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 18:47 #802652 door 16673-dummy
Die tunnels bij Venlo zijn een ramp :D

Ik heb trouwens een beetje vals gespeeld, de ene snelweg hier in de buurt is die ene die naar Arnhem gaat :f

Overigens begin ik me af te vragen of we niet gewoon beter de wegenbelasting kunnen behouden. Bij hogere accijnzen moet ik veel meer gaan betalen en de ontwikkeling van rekeningrijden is erg duur.

Het is duidelijk dat de regering op zoek is naar een uiterst effici?nte melkrobot, en de automobilisten zijn de koeien.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 18:51 #802654 door Jeroen van Bodegom

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 20:39 #802665 door V300 register

Bodejodel;123456 schreef : Zo iets was me al opgevallen ja! I weet nog wel dat ik met toenal stokoude bussen naar school ging (Heerlijk dat rode skai... :D) maar dat ik nu ineens geen "oude" bussen meer zie. Alles is gloednieuw spul...

Redelijk wat oude wagens van de BBA die in 2006 nog reden zijn naar Cuba, Congo, Ivoorkust en Estland gegaan. Het kan wel kloppen dat je ze niet meer ziet. De bussen met rode skai-bankjes zijn al eerder vervangen. De laatste exemplaren gingen in 2003 buiten dienst bij Connexxion.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 22:14 #802681 door Jeroen van Bodegom
Klopt, precies toen ik mijn eerste auto kocht verdwenen ze in rap tempo van de straat.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC