Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2009 23:14 #802394 door V300 register
Precies... maar de accijns kun je niet onbeperkt verhogen ivm buitenland en elektrische auto's ontspringen dan geheel de dans. Met de km-heffing kun je doen wat je wilt :hmmz2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2009 11:01 #802419 door V300 register
Maar het nadeel ervan is dat je niet kan sturen welke wegen men gebruikt wanneer. (geneuzel, als er file staat en je kan die weg mijden, dan doe je dat wel...)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
18-10-2009 13:50 #802423 door Mark Smeets
maar elektrische auto's zijn dan weer beter voor het milieu (zeggen ze ;) )

probleem blijft de grens regio. Volgens mij kun je op 1 hand tellen hoevaak wij in ons hele leven in NL hebben getankd :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2009 19:43 #802442 door V300 register
Gewoon europeesche tol/km heffing/... (of niet zeuren, accijns en verder niets, is het eenvoudigste, vervuiler betaald en kost geen cent extra...)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-10-2009 18:25 #802535 door Mark Smeets
Maar dan nog, als ze in alle landen bijvoorbeeld 5 cent per liter erbij doen, blijft de prijs in het buietnland vele malen goedkoper..

Overigens ben ik het met je eens dat een extra belasting op de brandstof de beste en meest simpele oplossing is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2009 18:30 #802537 door V300 register
Of het reeds inkomende geld beter besteden, kan de accijns zelfs omlaag... maar dat schijnt heel moeilijk te zijn enzo (kiezers kopen etc)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2009 21:19 #802572 door V300 register
Nee joh, niet kosten omlaag, kosten omhoog zodat je de mensen het OV in jaagt en dan het OV privatiseren. (zodat je daar als staat weer minder aan overhoudt)

Ik zie geen heil in dit kabinet, doet mij maar een verse.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2009 21:31 #802576 door V300 register

huysmans;123380 schreef : en dan het OV privatiseren uitbesteden

Werkt eigenlijk prima: zat zaterdag in de stoptrein van Nijmegen naar Roermond en Veolia heeft het echt heel netjes voor elkaar: keurige trein, nette vervoersinformatie onderweg en een mooie, nieuwe halte die er anders nooit was gekomen. NS is toch meer van de intercity's, de rest lijkt ze niet zo te boeien. Nou best, besteed het dan als provincie dan maar uit aan bedrijven die wel willen.

Voorbeeld: de lijn Dordrecht-Geldermalsen. Standaardtekst NS: nee, twee keer per uur kan niet, lijn maakt verlies, we rijden niet na elven, te weinig reizigers bladiebla. Nieuwe vervoerder Arriva: hallo, wij rijden wel twee keer per uur, wij hebben snellere treinen zodat we hier en daar een extra halte kunnen maken, wij hebben wel een duidelijke intercom met tijdige stationsmelding in plaats van een verveelde conducteur die amper verstaanbaar 'mm gorinchem' in de microfoon rochelt, etc etc... Resultaat, meer reizigers die bovendien zeer te spreken zijn over de service. Het onderliggend busnet (ook Arriva) is beter dan ooit en rijdt vaker, wat wil je nog meer...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-10-2009 23:03 #802600 door Mark Smeets

Niels;123384 schreef : Werkt eigenlijk prima: zat zaterdag in de stoptrein van Nijmegen naar Roermond en Veolia heeft het echt heel netjes voor elkaar: keurige trein, nette vervoersinformatie onderweg en een mooie, nieuwe halte die er anders nooit was gekomen. NS is toch meer van de intercity's, de rest lijkt ze niet zo te boeien. Nou best, besteed het dan als provincie dan maar uit aan

Mijn eerste trein ervaring was ook op die lijn, wat een ramp!

Eerste dag dat ik naar eindhoven moest vorig jaar.. Bijna in Eindhoven, blijkt de trein voor ons een persoon aangereden te hebben (oftewel, zelfmoord...) we waren nog maar 4 minuten van Eindhoven verwijderd! De trein weer terug naar Weert, maar omdat het pas gebeurd was en nog geen bussen waren geregeld, wij maar door gegaan naar Roermond, om daar de trein naar Venlo te pakken, en dan vanuit Venlo naar Eindhoven.. Nou breek me de bek niet open over dat veolia ding! De stroom viel constant uit, en om de 3 minuten viel ie stop! Volgens mij hebben we meer dan een uur over het stuk Roermond - Venlo gedaan! Totale reistijd voor Sittard - Eindhoven was tussen de 3 en 4 uur (precieze tijd ondertussen vergeten), iets waar je normaal 50 minuten over doet..

neeee, doe mij maar lekker mijn eigen auto :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2009 08:20 #802613 door V300 register
Lekker achteraan in de file aansluiten. De keuze wordt wel anders bij een drukker traject.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC