Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Maar om terug te komen bij de kilometer heffing, waarom zou de prijs op Europees niveau hetzelfde moeten zijn..? (want zo kwamen we bij de EU terecht)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;101909 schreef : En stem in 't vervolg gewoon VOOR die EU-grondwet, wat niet eens een grondwet is.
Hoeven we niet meer te doen, dat heeft onze premier al voor ons gedaan. Gelukkig heeft Ierland de hakken in het zand gezet, maar goed, waarschijnlijk zal er nog wel wat diplomatieke massage/chantage plaatsvinden. Gek genoeg is het bij de grondwetreferenda steeds het publiek dat tegen is terwijl de politiek voor is. Hoe zou dat nou komen?
Wat mij betreft is de Europese Unie een overbodige extra bestuurslaag die een grabbelton aan extra regels en richtlijnen produceert waar de nationale politiek naar gelang de situatie gebruik van kan maken, zodat ze bij klachten alleen maar de schouders hoeven op te halen en te zeggen 'jamaar de EU wil dit en dat'. Als het om scholen gaat, klagen we over die enorme leerfabrieken waar 2.000 kinderen moeten inchecken bij detectiepoortjes en waar het bestuur mijlenver afstaat van de dagelijkse gang van zaken. Maar grote delen van het dagelijks bestuur van Nederland mogen we dus wel neerleggen bij een centraal orgaan?
Verder vind ik het nogal merkwaardig dat een document dat geen 'grondwet' mag heten, desondanks toch poogt elementen van een supranationale staat in de Europese Unie te verwerken. Als het daar uiteindelijk op uitdraait, hoed je dan maar, want het Europees Parlement waar we binnenkort voor naar de stembus mogen, heeft de facto niks te zeggen in de Unie: de macht en het initiatief ligt bij de commissarissen en de raad van ministers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;101905 schreef : Die hele EU kost alleen maar geld. Daarnaast wordt de EU ook veel te groot.. ondertussen zijn er al 3de wereld landen lid :crazy2:
Ik neem aan dat je op de laatste uitbreidingsronde doelt?
Roemeni? en Bulgarije zijn er toen bijgekomen.
Hoewel ze nog veeeeel problemen hebben zijn dit echt geen "3e wereld landen"
Daarnaast is het belangrijk om in de gaten te houden dat het "niveau van integratie" nog heel laag is. Enkel EU-lidmaatschap brengt handel en douanezaken, de rest (vrij verkeer van personen, burgerschapsrechten, de euro, etc) moeten ze gewoon verdienen. Voor Roemeni? en Bulgarije betekent het EU lidmaatschap vooral 'een beetje hulp bij een hele grote omschakeling' en een stevige stok achter de deur om de hervormingen door te zetten.
(in verhouding betalen wij veel meer aan de EU dan andere landen)
In verhouding, profiteert Nederland ook verhoudingsgewijs veel meer van vrije markt binnen de EU. Ik vind het normaal dat een land wat er veel van profiteert, ook veel meebetaalt.
Er is wel 1 heel groot kritiekpunt op het EU-beleid, en dat zijn de landbouwsubsidies; Die moeten gewoon zo snel mogelijk opgeheven worden.
Zeker in het huidige tijdsgewricht van strijd tegen klimaatverandering en hopeloze achterstanden in ontwikkeling zou het veel slimmer zijn om dat geld te besteden aan technologische ontwikkeling, onderwijs, etc.
Zelfde effect voor werkgelegenheid (banen van boeren stel ik dan even op gelijke hoogte met onderzoekers en leraren), beter effect voor kennisniveau en economie.
[/QUOTE]En omdat onze regering niet met geld om kan gaan, moeten ze het in andere landen dus ook maar duurder maken?
Geen enkele regering 'kan met geld om gaan'. Er zijn voor iedere euro belasting inkomsten altijd wel 3 of 4 euro aan mogelijke doelen waar het aan besteed zou moeten worden.....
Overigens is 'duurder maken' niet alleen beperkt tot brandstofprijzen.
Ik vind het toltarieven van de Moerdijkbrug en Drechttunnel (? 0,-)altijd nog stukken gunstiger dan de Liefkenshoek (? 5,- enkele reis) ....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Omdat Europa saai is en de mensen zich er niet in willen verdiepen en vaak alleen maar de negatieve argumenten van hun buurman horen. Plus dat de regering ons niet goed genoeg inlicht, omdat geen departement of partij haar vingers eraan wil branden ivm die negatieve houding van de Nederlanders.Niels;101915 schreef : Gek genoeg is het bij de grondwetreferenda steeds het publiek dat tegen is terwijl de politiek voor is. Hoe zou dat nou komen?
Te weinig macht, dat ben ik met je eens. Maar helemaal niks te zeggen hebben ze ook weer niet.Niels;101915 schreef : ...want het Europees Parlement waar we binnenkort voor naar de stembus mogen, heeft de facto niks te zeggen in de Unie: de macht en het initiatief ligt bij de commissarissen en de raad van ministers.
Lijken me verder toch geen onbelangrijke zaken.wikipedia schreef : ...het grootste deel van de Europese Verordeningen en Richtlijnen kan alleen na bemoeienis en met toestemming van het Europees Parlement tot stand komen. Tevens houdt het Parlement toezicht op de besteding van de Europese begrotingsmiddelen, moet het de toetreding van nieuwe lidstaten tot de Europese Unie goedkeuren en spant het zich in voor de bevordering van de mensenrechten en de democratie buiten de EU. Het Parlement kan de benoeming van een nieuwe voorzitter van de Europese Commissie ongedaan maken en ook de hele Commissie naar huis sturen.
Het Europees Parlement heeft echter geen initiatiefrecht en kan dus zelf geen wetsvoorstellen doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
www.autoblog.nl/archive/2009/09/30/kilom...eind-2019#post-31574
mocht dit kloppen, en de regel van 25 jaar =belastingvrij schuift mee op, dan wordt elke 300 nog belastingvrij!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wij(de transportsector) betalen ons in heel Europa groen en geel aan tig verschillende,al dan niet automatische,tolsystemen die goed werken.
Ik begrijp echt niet waarom er in onze bananenrepubliek nu weer opnieuw t wiel moet worden uitgevonden.
Maar wat mij nog VEEL meer ergert en verbaasd is dat ik nergens ook maar iets hoor of lees over hoe ze die tig duizenden buitenlandse voertuigen willen laten betalen.Dr is geen hond die daar over durft te beginnen want dan ben je in europa "persona non grata"
Het lijkt me niet meer dan logisch dat die allemaal net zo mee betalen als dat wij dat zullen moeten.
Of iedereen of niemand!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Moeite waard om het na te vragen aan de fehac. Ik denk dat de fehac het graag heeft dat het zo werkt, maar volgens mij km heffing of niet wordt de wegenbelasting gewoon afgeschaft van wagens na 86
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.