- Berichten: 10
Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het probleem is dat het kabinet zijn huid al aan Brussel heeft verkocht (sterker nog: ik heb begrepen dat Dijsselbloem de begroting zoals die er nu ligt al naar Rehn heeft gestuurd terwijl er dus nog geen politieke meerderheid voor is) en blijkbaar de gok heeft genomen dat de oppositie wel gevoelig zou zijn voor die chantage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jammer, al kan ik de reden geld op halen heus wel begrijpen. Maar doe het dan op zo',n manier die logisch is, bijvoorbeeld alle auto's vanaf 30 jaar belastingvrij voor alleen het benzine deel en 50 jaar en ouder alles. Makkelijk en haal je nog meer op dan dat je nu zult binnen halen en de branche laat je er ook heel mee.
Werkgelegenheid behoud je dus, zou toch iets voor d66 moeten zijn....
Ik denk dat je met het huidige plan tegen veel uitvoeringskosten aanloopt, veel bedrijven die over de kop gaan door verstoorde markt en dergelijke. Van mij mag de overheid gerust bezuinigen op oldtimers want dat is het, maar het zo voor ons wel handig zijn dat de branche heel blijft. Denk aan onderdelen voorzieningen, kennis, het kan zo makkelijk worden afgebroken. Voor de overheid ook want ww geld kost banen. Maar goed...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
DE PETITIE
Op 8 oktober 2013 boden wij de petitie aan de Kamerleden aan. Wij kregen formele toestemming om te mogen filmen, maar helaas is de kwaliteit niet erg best. We hebben een klein stukje van het aanbieden voor u online gezet: Uitreiking petitie en dossier van VrijstellingOldtimer aan Tweede Kamer .
Gelukkig bleken de Kamerleden ge?nteresseerd in ons verhaal en zijn daar meteen mee aan de slag gegaan! In het besloten overleg op 10 oktober 2013 hebben de fracties van SP, PvdA, CDA en 50PLUS aanvullende vragen gesteld aan de Staatssecretaris. Wij citeren 50PLUS: "Ondanks het feit dat nu een wat betere regeling voorligt,vragen de leden van de 50PLUS-fractie of nut, noodzaak, effectiviteit, en rechtvaardigheid van deze maatregel nader onderbouwd kunnen worden. Zij vragen puntsgewijs in te gaan op de tegen de maatregel aangevoerde argumenten van de Stichting Autobelangen.". Wij zijn natuurlijk bijzonder blij dat de regering nu puntsgewijs moet ingaan op de argumenten die wij hebben aangevoerd!
WOB verzoeken
Eerder al berichtten wij dat wij verschillende verzoeken hebben gedaan in het kader van de WOB (Wet Openbaarheid Bestuur). Op de laatste dag reageerde het Ministerie van Financi?n dan toch. Deze brief geeft ons meer duidelijkheid. Nu weten wij hoe de schorsingseffecten door het ministerie ingeschat zijn: volledig onjuist! Deze en andere nieuwe informatie zullen wij de komende weken gebruiken om verder aan te tonen dat de maatregel niet alleen onterecht, onjuist en onrechtvaardig is, maar ook gebasseerd op onjuiste aannames en dat essenti?le informatie ontbreekt.
Lobby gaat door!
De komende weken staan in het teken van benaderen van politici, zo heeft ondergetekende vandaag contact gehad met 2 Eerste Kamerleden en verschillende fracties van Tweede en Eerste Kamer. Wij zullen er alles aan doen om deze maatregel teruggedraaid te krijgen!
Voor gebruikers van Facebook is onderstaande link interessant. Er bestaat een groep Oldtimerliefhebbers waarin van alles over oldtimers gedeeld wordt en ook hevig over de vrijstelling wordt gediscusieerd, ook wij mengen ons regelmatig in de gesprekken aldaar. Meld u zich vooral aan!
www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers/
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- in de eerste regeling werden auto's vanaf 25 jaar belastingvrij
- in de 2de regeling werden auto's van 1987 belastingvrij met 26 jaar (in 2013), auto's uit 1988 belastingvrij met 27 jaar (2015), auto's uit 1989 belastingvrij met 28 jaar (2017), etc totdat de 30 jaar is bereikt.
- in de 3de regeling vallen benzine auto's t/m 1987 in de overgangsregeling, en de rest is pas met 40 belastingvrij.
oftewel, in geen van deze regelingen kan een auto uit 1988 belastingvrij worden met 26 jaar..
vreemd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;222449 schreef : Afgelopen week heeft mijn pa een brief van de belastingdienst ontvangen dat zijn 240 van 6 januari 1988 op 6 januari 2014 26 jaar wordt, en dus belastingvrij wordt. Dit is heel raar, want:
- in de eerste regeling werden auto's vanaf 25 jaar belastingvrij
- in de 2de regeling werden auto's van 1987 belastingvrij met 26 jaar (in 2013), auto's uit 1988 belastingvrij met 27 jaar (2015), auto's uit 1989 belastingvrij met 28 jaar (2017), etc totdat de 30 jaar is bereikt.
- in de 3de regeling vallen benzine auto's t/m 1987 in de overgangsregeling, en de rest is pas met 40 belastingvrij.
oftewel, in geen van deze regelingen kan een auto uit 1988 belastingvrij worden met 26 jaar..
vreemd
ik zag laatst ook iemand anders(?) met een 88er die belastingvrij zou zijn in 2014 volgens de gekregen brief. heel erg vreemd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.