Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2013 11:20 #938675 door E. van Oostveen
Weekers is nu de zwakste schakel in de formatie. Hij heeft, denk ik, zelf te veel de bink uitgehangen door zijn bezuinigingen en maatregelen om geld binnen te krijgen te overschatten. Dat gaat hem nu langzaam opbreken. Ondanks ook de politieke spelletjes van met name CDA kan ik me vinden in de volgende argumentaties: de maatregelen hebben onvoldoende beleidsgrondslag, de uitkomsten over een paar jaar geven geen verantwoord perspectief op economisch herstel, de maatregelen leiden tot veel onrust in het land en een dalend ondernemersvertrouwen (vliegtax is al helemaal zot voor een transferland). Kortom de maatregelen werken verstikkend en demotiverend voor veel mensen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2013 14:11 #938678 door V300 register
Wat me opvalt in de berichtgeving is dat men blijkbaar het beeld wil scheppen dat de Eerste Kamer een soort van tweede Tweede Kamer is waar het er puur om de zeteltjes gaat. De werkelijkheid is dat de Eerste Kamer zeer kritisch kijkt naar de kwaliteit van de wetgeving en die is ronduit ondermaats, want er is maar ??n beleidsdoel en dat is 'geld nu'. Dat geldt voor Weekers' oldtimerwet net zo goed als voor dat pensioenplan.

Het probleem is dat het kabinet zijn huid al aan Brussel heeft verkocht (sterker nog: ik heb begrepen dat Dijsselbloem de begroting zoals die er nu ligt al naar Rehn heeft gestuurd terwijl er dus nog geen politieke meerderheid voor is) en blijkbaar de gok heeft genomen dat de oppositie wel gevoelig zou zijn voor die chantage.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2013 00:26 #938749 door V300 register
Een akkoord, wetende dat ze nu echt niet tegen gaan stemmen, dus d66 en sgp en chirstenunie zullen wel mee stemmen met dit plan. Dit staat namelijk ook in het belastingplan en ik hoor er geen veranderingen over. Dan weet ik genoeg, dit wordt goedgekeurd door zowel tweede als eerste kamer.

Jammer, al kan ik de reden geld op halen heus wel begrijpen. Maar doe het dan op zo',n manier die logisch is, bijvoorbeeld alle auto's vanaf 30 jaar belastingvrij voor alleen het benzine deel en 50 jaar en ouder alles. Makkelijk en haal je nog meer op dan dat je nu zult binnen halen en de branche laat je er ook heel mee.

Werkgelegenheid behoud je dus, zou toch iets voor d66 moeten zijn....

Ik denk dat je met het huidige plan tegen veel uitvoeringskosten aanloopt, veel bedrijven die over de kop gaan door verstoorde markt en dergelijke. Van mij mag de overheid gerust bezuinigen op oldtimers want dat is het, maar het zo voor ons wel handig zijn dat de branche heel blijft. Denk aan onderdelen voorzieningen, kennis, het kan zo makkelijk worden afgebroken. Voor de overheid ook want ww geld kost banen. Maar goed...

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2013 19:23 #938994 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer De politiek luistert!

DE PETITIE
Op 8 oktober 2013 boden wij de petitie aan de Kamerleden aan. Wij kregen formele toestemming om te mogen filmen, maar helaas is de kwaliteit niet erg best. We hebben een klein stukje van het aanbieden voor u online gezet: Uitreiking petitie en dossier van VrijstellingOldtimer aan Tweede Kamer .
Gelukkig bleken de Kamerleden ge?nteresseerd in ons verhaal en zijn daar meteen mee aan de slag gegaan! In het besloten overleg op 10 oktober 2013 hebben de fracties van SP, PvdA, CDA en 50PLUS aanvullende vragen gesteld aan de Staatssecretaris. Wij citeren 50PLUS: "Ondanks het feit dat nu een wat betere regeling voorligt,vragen de leden van de 50PLUS-fractie of nut, noodzaak, effectiviteit, en rechtvaardigheid van deze maatregel nader onderbouwd kunnen worden. Zij vragen puntsgewijs in te gaan op de tegen de maatregel aangevoerde argumenten van de Stichting Autobelangen.". Wij zijn natuurlijk bijzonder blij dat de regering nu puntsgewijs moet ingaan op de argumenten die wij hebben aangevoerd!

WOB verzoeken
Eerder al berichtten wij dat wij verschillende verzoeken hebben gedaan in het kader van de WOB (Wet Openbaarheid Bestuur). Op de laatste dag reageerde het Ministerie van Financi?n dan toch. Deze brief geeft ons meer duidelijkheid. Nu weten wij hoe de schorsingseffecten door het ministerie ingeschat zijn: volledig onjuist! Deze en andere nieuwe informatie zullen wij de komende weken gebruiken om verder aan te tonen dat de maatregel niet alleen onterecht, onjuist en onrechtvaardig is, maar ook gebasseerd op onjuiste aannames en dat essenti?le informatie ontbreekt.

Lobby gaat door!
De komende weken staan in het teken van benaderen van politici, zo heeft ondergetekende vandaag contact gehad met 2 Eerste Kamerleden en verschillende fracties van Tweede en Eerste Kamer. Wij zullen er alles aan doen om deze maatregel teruggedraaid te krijgen!

Facebook
Voor gebruikers van Facebook is onderstaande link interessant. Er bestaat een groep Oldtimerliefhebbers waarin van alles over oldtimers gedeeld wordt en ook hevig over de vrijstelling wordt gediscusieerd, ook wij mengen ons regelmatig in de gesprekken aldaar. Meld u zich vooral aan!
www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers/

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2013 22:28 #939011 door E. van Oostveen
Na het besluit van de eerste kamer, kan nog altijd de rechter gevraagd worden om een oordeel te geven. Dit kan leiden tot reparatiewetgeving. Dus het kalf is nog niet verdronken....

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-10-2013 20:31 #939060 door Mark Smeets
Afgelopen week heeft mijn pa een brief van de belastingdienst ontvangen dat zijn 240 van 6 januari 1988 op 6 januari 2014 26 jaar wordt, en dus belastingvrij wordt. Dit is heel raar, want:
- in de eerste regeling werden auto's vanaf 25 jaar belastingvrij
- in de 2de regeling werden auto's van 1987 belastingvrij met 26 jaar (in 2013), auto's uit 1988 belastingvrij met 27 jaar (2015), auto's uit 1989 belastingvrij met 28 jaar (2017), etc totdat de 30 jaar is bereikt.
- in de 3de regeling vallen benzine auto's t/m 1987 in de overgangsregeling, en de rest is pas met 40 belastingvrij.

oftewel, in geen van deze regelingen kan een auto uit 1988 belastingvrij worden met 26 jaar..

vreemd ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2013 20:52 #939061 door V300 register
Goh....dat maak je niet vaak mee dat de geachte dames en heren de regels in je voordeel ombuigen.....ze kunnen het dus WEL leuker maken en niet alleen makkelijker.....

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2013 21:15 #939062 door Floris Schropp

v0lv0freak;222449 schreef : Afgelopen week heeft mijn pa een brief van de belastingdienst ontvangen dat zijn 240 van 6 januari 1988 op 6 januari 2014 26 jaar wordt, en dus belastingvrij wordt. Dit is heel raar, want:
- in de eerste regeling werden auto's vanaf 25 jaar belastingvrij
- in de 2de regeling werden auto's van 1987 belastingvrij met 26 jaar (in 2013), auto's uit 1988 belastingvrij met 27 jaar (2015), auto's uit 1989 belastingvrij met 28 jaar (2017), etc totdat de 30 jaar is bereikt.
- in de 3de regeling vallen benzine auto's t/m 1987 in de overgangsregeling, en de rest is pas met 40 belastingvrij.

oftewel, in geen van deze regelingen kan een auto uit 1988 belastingvrij worden met 26 jaar..

vreemd ;)

ik zag laatst ook iemand anders(?) met een 88er die belastingvrij zou zijn in 2014 volgens de gekregen brief. heel erg vreemd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2013 21:49 #939063 door V300 register
ik zit met smart te wachten op mijn brief :D

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2013 22:44 #939066 door Erick Janssen (GAST)
Ik kan alleen maar zeggen die brief heel goed bewaren

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC