Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;222711 schreef : 1/25 ga je nooit halen met een 340.. je kunt natuurlijk wel wat dingetjes doen..
Echt wel! Uiteraard heb ik het dan over vergaande aanpassingen, waarna de auto geen 340 meer genoemd kan worden

Ergens op internet stond geloof ik ook zoiets over iemand die dat met een Golf heeft gedaan.
volvofiel;222713 schreef : Dus Bart, als jij onder vergelijkbare omstandigheden zuiniger rijdt dan 1:16,5 krijg je een biertje van me
Mag ik het geheime wapen inzetten

Ik heb nog ergens een leuke sedannert staan die onder vergelijkbare omstandigheden in de Ardennen 1/16 heeft gehaald, in het vlak 1/16,5 moet misschien wel lukken met 90km/h zonder koplampen aan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;222714 schreef : Cruise controll is echt niet zalig makend hoor als je zuinig wil rijden.
Laten we het er op houden dat ik na 400km op ??n dag, nu ook met mijn linkse been perfect automaat kan rijden

Ik stap uitgerust uit, maar met kramp in mijn been. Omdat ik momenteel gemiddeld een kleine 500km/week rijd, lijkt het me toch wel iets prettigs... Al is het maar een goedkoop setje dat de gaskabel kan vastklemmen.
Voor zuinig rijden weet ik niet, maar ik denk dat zo'n ''dom'' setje wat enkel de gaskabel vastzet, nog best effectief kan zijn omdat je met je voet altijd wat wisselt in de hoeveelheid gas.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Maar Bart, doe niks doms, koop voor 100,- een standaardkit van Waeco. Moet je alleen de sensordraden verlengen omdat je een van de achterassen moet gebruiken als snelheidsindicatie omdat het toerental : wielsnelheidverhouding door de vario niet vast ligt maar werken doet het prima.
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;222727 schreef : Laat dat aub achterwege...die dingen zijn echt levensgevaarlijk!
Waarom zijn die dingen dan zo gevaarlijk?
Het werkt zoals een gewone cruise control, maar in plaats van iets meten klem je de gaskabel vast. Lijkt mij op zich geen bezwaar als je de snelheid maar in de gaten houdt?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Bart Manders;222732 schreef : Juist omdat die dingen de snelheid niet de gaten houden.....
Eerder omdat die niet automatisch eraf gaan als je de koppeling of rempedaal aanraakt. 1 handeling in een noodsituatie is al moeilijk zat.
Dat je snelheid inzakt op een heuvel is in vergelijking niet belangrijk.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-