Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Dan zou 1:12 wel haalbaar moeten zijn mits de auto technisch in orde is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Wouter76;223676 schreef : Uit jouw public profile blijkt niet in wat voor auto je rijdt, is het een 340 met cvt?
Dan zou 1:12 wel haalbaar moeten zijn mits de auto technisch in orde is.
public profile --> zoek alle discussies gestart door deze user --> forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8722
4 bak 340 dus

5-bak zou wel mee kunnen werken aan een beter verbruik dus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik trek op als een oude opa en trek niet ver door in de versnellingen, daar heb ik de Golf voor. En toch krijg ik het verbruik niet ver boven de 1:10.
Misschien toch maar eens de carburateur reviseren en goed (laten) afstellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Bij mij met een 5 bak zit ik bij 100 KM/h op ongeveer 3000 toeren. Hoe hoog is dat bij een 4 bak eigenlijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Mikff;223681 schreef : Excuses, inderdaad een 340 1.4 met een 4 bakkie. Lijkt me niet dat naar 5 bak gaan direct het verbruik van 1:10 naar 1:13 a 14 schiet.
Ik trek op als een oude opa en trek niet ver door in de versnellingen, daar heb ik de Golf voor. En toch krijg ik het verbruik niet ver boven de 1:10.
Misschien toch maar eens de carburateur reviseren en goed (laten) afstellen.
Ik zag pas later dat je al een topic hebt, maar inderdaad met een 4 bak zou 1:12 ook nog steeds haalbaar moeten zijn hoor.
Het zou me niets verbazen dat een 4-bak toch nog wat minder toeren maakt op de snelweg dan een cvt.
Als alles fris is; ontstekingsdelen, carburateur (goed afgesteld ook), vacu?m slangetjes, de klepspeling correct, luchtfilter niet al te vuil dan ben je al een heel eind op weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;223700 schreef : Ik zag pas later dat je al een topic hebt, maar inderdaad met een 4 bak zou 1:12 ook nog steeds haalbaar moeten zijn hoor.
Het zou me niets verbazen dat een 4-bak toch nog wat minder toeren maakt op de snelweg dan een cvt.
Als alles fris is; ontstekingsdelen, carburateur (goed afgesteld ook), vacu?m slangetjes, de klepspeling correct, luchtfilter niet al te vuil dan ben je al een heel eind op weg.
Auto had bij aankoop achterstallig onderhoud en het motortje spoot bijna al zijn olie er uit via de kleppendeksel. Bougies, olie, oliefilter en luchtfilter zijn vervangen. Verdeler en rotor staan ook op de planning.
Ik denk dat het vooral in de afstelling van de carb zit. En op zich kan een revisie na 28 jaar geen kwaad lijkt me? Daarnaast zal die gewoon goed afgesteld moeten worden (Auto start en rijdt verder prima).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Als de auto goed start en rijd zijn er in ieder geval geen heel serieuze zaken aan de hand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dus vlotterhoogte juist afstellen is iets wat je zeker zou moeten doen als je iets geeft om het verbruik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.