Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag met de 1.4 vario een retourtje Utrecht gedaan vanuit Bladel. Op de heenweg in de spits de cruise control grote stukken aan gehad op 100km/h en op de terugweg van Utrecht naar Hapert continu de cruise control ook op 100km/h.
Ik heb vandaag dus 1/15,2 gehaald

Volgende week mag ik weer, dan pomp ik de bandjes nog eens ff lekker op, snowcap gaat er een keer af, en de randjes een keer afplakken. Een keer for the record, er uit halen wat er uit te halen is

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dat haal ik zelfs met mijn over het algemeen heel beheerste rijstijl niet, ik kom gemiddeld uit op 1:12,5 over de afgelopen drie jaar.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
General Custom;226864 schreef : Nailed it :wave:
Vandaag met de 1.4 vario een retourtje Utrecht gedaan vanuit Bladel. Op de heenweg in de spits de cruise control grote stukken aan gehad op 100km/h en op de terugweg van Utrecht naar Hapert continu de cruise control ook op 100km/h.
Volgende week mag ik weer, dan pomp ik de bandjes nog eens ff lekker op, snowcap gaat er een keer af, en de randjes een keer afplakken. Een keer for the record, er uit halen wat er uit te halen is
1 op 15,2 is exact mijn record. Dit wordt een challenge

- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
General Custom;226864 schreef : Nailed it :wave:
Mooi gemiddelde!
Hoeveel was het eerder zonder de CC erop?
En hoeveel km was en hoeveel liter brandstof?
- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;226878 schreef : 1 op 15,2 is exact mijn record. Dit wordt een challenge
mijn 5 bak tegen jouw CVT
BartJu;226880 schreef : Mooi gemiddelde!
Dat win je makkelijk, ook cruise control er op, en met 100 achter vrachtwagens plakken en je rijdt super zuinig! (en enorm saai)
De vario maakt dan 4000 toeren, terwijl jou handbak maar rond de 3000 zal zitten.
Hoeveel was het eerder zonder de CC erop?
En hoeveel km was en hoeveel liter brandstof?
Zonder cruise control iets van 1/14,7 geloof ik, met een hele vaste rechtervoet, econometer nooit in het rood, en ook plakken achter vrachtwagens.
De kilometers en liters weet ik zo niet meer uit mijn hoofd. Ik bewaar heel die bonnetjes en toestanden echt niet. Ik geloof dat ik iets van 300km gereden had of zo.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Vandaag met een gangetje van 110-120 naar de sleuteldag gereden, totaal toch een tripje van 280 km.
Ik had echter al een km of 55 hier binnendoor gereden met veel rotondes, verkeerslichten etc. Bovendien net in Duitsland nog een stuk 150 km/h.
Totaal dus 335 km. Net getankt.... meer dan 22,3 liter ging er niet in. 1:15 dus, met m'n B19 :humor:
Gezien de snelheden en het onzuinige gebruik de eerste 55 km op die tank, weet ik zeker dat het nog zuiniger moet kunnen.
Volgende doel: mijn record van 1:16,5 (gehaald met m'n 345 B19A) verbreken