Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;209582 schreef : Wintergrille heeft een meetbaar effect op het verbruik. Ik rij altijd dezelfde weg naar m'n werk met dezelfde rijstijl. Meestal net geen 1 op 10, nu ruim boven de 1 op 10. Snel opwarmen van de motor heeft dus z'n effect.
Ik denk eerder dat het met de stroomlijn te maken heeft, zo'n grill pakt verschrikkelijk veel lucht! Niet raar de sommige nieuwe auto's een beweegbare grill of zo goed als geen grill hebben
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Best wel netjes voor een vario al zeg ik het zelf

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Mikff;222647 schreef : Dat is inderdaad helemaal niet verkeerd! Als ik vragen mag, wat houd precies de wintergrill in? Kleinere opening, zodat er minder lucht door de radiator gaat, waardoor de motor sneller op temperatuur komt als het erg koud is buiten, I guess?
Klopt, Het dekt de grill volledig af. Ik heb er pas een hele mooie gekocht voor op mijn dagelijkse 340, alleen blijkt die niet te passen i.v.m. een (extra) GLS-logo in de grill

Zo ziet hij er uit, maar let niet op de gore gare grill die er achter zit :humor:
Met 3 van zulke clips zit hij vast, geborgd doordat de verchroomde rand hoger ligt dan het zwart van de normale grill, waar de wintergrill dan weer precies invalt.
Op zich is zo'n wintergrill ideaal, de auto wordt sneller warm en verbruikt dus ook wat minder dan zonder. Bovendien wordt het interieur ook eerder warm met deze oplossing...
Natuurlijk is er ook nog de budget-manier. Men nemen een gore gare grill, en plakt deze vol tape. Een keer matzwart er over, et voila! Niet mooi, w?l effectief

- V300 register
- Verbannen
-