Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-

Ben van plan om eens eenmalig 'm vol te gooien met 98 (al is dat hier in Belgie ook nog erg duur, tank altijd in Belgie), 'm spiegelglad op te poetsen en de banden ook nog iets harder te zetten,... en dan maar kijken of de 1:16 lukt, wie weet. Afgelopen dagen met m'n daily Honda Civic ook al 1:20,7 gereden dus de 343 kan ook nog wat zuiniger misschien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Steven1;205262 schreef : Ben van plan om eens eenmalig 'm vol te gooien met 98 (al is dat hier in Belgie ook nog erg duur, tank altijd in Belgie)
Dan moet je in Nederland komen wonen. Laatst reed ik 2 Nederlandse tankstations met ?1,86 per liter E95 voorbij, waarna ik net over de grens voor ?1,79 per liter E98 kon tanken

Het geeft sowieso al een goed gevoel omdat het goedkoper is, en daarbij heb je nog het psychologische idee dat je de belasting ontduikt

Dit is overigens wel bij een tankstation dat zich richt op tanktoeristen, en waar het dus constant vrij druk is.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Steven1;205277 schreef : E95 kost in Essen 1,68 /l , E98 iets van 1,74 geloof ik. Waarom is E98 altijd duurder overigens?
Waarom zijn bonbons duurder dan een reep chocola? E98 is iets ''luxer'' (beter niet per se, ligt aan de auto) dan E95, hoewel het van productie niet opmerkelijk duurder zal zijn vermoed ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien dat het hogere octaangehalte het wat duurder maakt?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben wel eens tankstations tegengekomen waar ze niet bij elke pomp E98 hebben, maar bijvoorbeeld alleen bij pomp 1 en 2. Slechts ??n keer heb ik een pomp verder moeten rijden...
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is een vergissing, die luxe brandstoffen zijn lang niet altijd 98!General Custom;205282 schreef : De verkrijgbaarheid van 98 in Nederland is vrij goed te doen dacht ik? Vaak heeft het wel van die aparte namen (Ultimate, V-power) bij de duurdere tankstations.
- V300 register
- Verbannen
-
Esso Energy Supreme is Euro 95 met additieven.
Euro XL van Texaco is Euro 95 met additieven.
Total Excellium is Euro 95 met additieven.
Shell V-Power is Euro 97, maar heet hier Euro 95.
Esso Super Plus is Euro 98 (maar die kan ik niet meer vinden).
BP Ultimate is Euro 98.
Tinq Super Plus is Euro 98.
Gulf Challenger is Euro 100, maar heet hier Euro 98.
Tango Super Plus is Euro 98.
Anac verkoopt Euro 98.
Easyfill heeft Super Plus (98)
- V300 register
- Verbannen
-
Wat die V-power betreft, hoe zou men dat doen? Zou dat E95 zijn met spul er bij om er 97 van te maken, of toch stiekem 98 maar met de naam 97 voor de publiciteit?
- V300 register
- Verbannen
-
Firezone heeft trouwens ook superplus.
Het komt er bij mij in de buurt op neer dat ik alleen bij de TinQ terecht kan voor normale superplus. Het liefst geven ze er geen dure naam aan, want dat maakt de benzine volgens mij gewoon n?g duurder.