Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Steven1;197370 schreef : Hoi allemaal,
Mijn 343 uit '81 (met B14.4) is voorzien van een 5-bak, maar nu haalt hij nog maar het bedroevende verbruik van 1:13,6..., dat scheelt dus nauwelijks met de 4 bak. En let wel, ik rij niet sneller dan 100 km/u op de snelweg, voornamelijk achter vrachtwagens uit de wind en eigenlijk alleen op de snelweg.
Ontsteking / bougies e.d. zijn vorig jaar nog vervangen, nieuwe banden rondom..., hij moet toch beter kunnen scoren met deze 5 bak? Wie weet raad?
zijn de benzineslangen ook vervangen, en hoe is de staat van de carburateur? dat kan ook een hoop helpen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zelf rijd ik van belgie naar groningen 1op 15 bij 120 km/u(5bak)
- V300 register
- Verbannen
-
Benzineslangen v/a tank zijn niet vervangen, onder de motorkap wel. Ik zou niet kunnen zeggen hoe de staat van de carb. is en of ie goed staat afgesteld, hoe kom ik daar achter?
Ik denk trouwens, ook al is de stroomlijn van een 343 niet super, dit echt wel beter kan, ik rij super rustig. Met mijn daily driver (Honda Civic uit 2002) rij ik met dezelfde rijstijl 1:20. Oke, appels met peren vergelijken dat wel, maar hij moet echt wel zuiniger kunnen rijden als je ziet dat een goede 340 1.4 5-bak een stuk zuiniger is...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
heus, wil je die 1:15 halen met een oude 343 moet alles echt 100% in orde zijn (en dat is het niet als de motor op 98 niet beter loopt dan op 95)!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Tot nu toe daarmee gemiddeld 1:12,6.
Leek eerst 1:13 te worden, maar als de wijzer eenmaal voorbij de helft is gaat het wel aardig hard...
Kreeg gisteren trouwens nog een compliment over de staat van de auto, erg leuk, heb hem maar niet verteld over de wielkastrand....ahem..
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaast weet ik vrijwel zeker dat mijn auto aardig in orde is, het enige waar ik dat niet zeker van weet is van de carb. Hoe kan ik daar achter komen?
- V300 register
- Verbannen
-
moet wel zeggen dat daar een b14.4 met bijpassende carburateur en renix in ligt, dat scheelde nog wat meer. rijdt wel een beetje bokkig bij lage snelheden, filerijden gaat niet zo soepel als ik zou willen. kan ook komen door o.a. speling in de primaire tandwielkast van de variomatic, je hoort en voelt deze wat 'klunken' als je van gasgeven naar gas los gaat, en andersom.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter, zou jij anders eens een blik kunnen werpen op de carb. als het je uitkomt? Jij woont tenslotte ook in Roosendaal en ik heb zelf eigenlijk geen idee waar te beginnen. Kan ik d'r meteen wat van leren. (als je het niet vervelend vind uiteraard!)
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Mijn B19A's (drie verschillende!) en in het verleden gereden B14.2 liepen ECHT beter c.q. zuiniger op 98

(en reken maar dat ik mijn verbruik in de gaten houd