Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Auto's van voor 1993 hebben namelijk geen injectiemotor: een motor die mee kan draaien op de wielen.
Haha geniaal.. jammer is dat inderdaad. Trouwens zit er wel een kern van waarheid in dat als je g??n fuel cut off hebt je de auto wel beter stationair kunt laten draaien ivm het lagere vacu?m wat je dan cre?ert (dus wordt er minder brandstof uit het stationair gaatje gezogen).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
"Vijf minuten 'choken' met een koude motor vervuilt evenveel als 150 kilometer rijden met warme motor."
www.milieucentraal.nl/themas/schoon-en-z...weg/zuinige-rijstijl
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
mastertje;193202 schreef : Haha geniaal.. jammer is dat inderdaad. Trouwens zit er wel een kern van waarheid in dat als je g??n fuel cut off hebt je de auto wel beter stationair kunt laten draaien ivm het lagere vacu?m wat je dan cre?ert (dus wordt er minder brandstof uit het stationair gaatje gezogen).
ik rem altijd zoveel mogelijk af op de motor, simpelweg omdat de gasklep van m'n Zenith carburateur dan dicht staat en er geen drupje benzine de motor in wordt gezogen. De stationair"sproeier" (zit er eigenlijk niet op, het is eerder een klepje) begint pas te werken onder 1250 tpm (dacht ik?).
Iig, zodra ik de motor stationair laat draaien verbruikt die m??r dan uitrollen in de versnelling.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;193210 schreef : Iig, zodra ik de motor stationair laat draaien verbruikt die m??r dan uitrollen in de versnelling.
Maar dan rol je wel verder.. Ik doe het wel eens bergaf, dan zet ik hem gewoon vrij en laat ik hem de berg afrollen. Zeker na een brug ofzo gaat het dan precies schuin genoeg omlaag om je snelheid vast te houden zonder dat je harder gaat. Maar dat is dus onzuiniger als een beetje gas bijgeven in de versnelling?
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;193221 schreef : Maar dan rol je wel verder.. Ik doe het wel eens bergaf, dan zet ik hem gewoon vrij en laat ik hem de berg afrollen. Zeker na een brug ofzo gaat het dan precies schuin genoeg omlaag om je snelheid vast te houden zonder dat je harder gaat. Maar dat is dus onzuiniger als een beetje gas bijgeven in de versnelling?
Dat is niet zo simpel inderdaad

Richting een stoplicht of benzine pomp is het logisch om af te remmen op de motor omdat je eindbestemming dan meestal stilstand is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Inderdaad, daar moest staan in z'n '4'. Anders maakt ie wel heel veel toeren in z'n 5 (die die nog niet heeft).
- Laurens Post
- Nieuw lid
-