Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dat komt met mijn gemiddeld verbruik van 1:12,5 neer op zo'n 6,5 liter.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Dat is wel zo, maar ik ga even uit van snelweg gebruik. Dan is die 5 echt wel lekker hoor, al is ALLEEN 4-versnellingen dan weer wel heel handig met inhalen

Je ziet sommige mensen wel eens denken, wat gaat die oude Volvo er opeens snel vandoor. Ik verwacht overigens niet dat bij 80 een 1400 heel veel harder moet werken in z'n 4 dan in z'n 5, blok spint heerlijk rustig en als moet 'zwoegen' merk je dat direct. Maar dat is allemaal theorie, eerst maar eens op zoek naar een 5 bak natuurlijk. Bij 110 km/u maakt ie wel abnormaal veel toeren vind ik, zou zo maar eens 4000 a 4500 toeren kunnen zijn in z'n 5. Dan is 1:12,5 nog best netjes eigenlijk..
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/79184-zuinig-rijden-het-nieuwe-rijden-in-een-oude-auto.html
Met name de laatste twee alinea's slaan werkelijk nergens op...
- V300 register
- Verbannen
-
buster;193189 schreef : Check dit;
auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/79184-zuinig-rijden-het-nieuwe-rijden-in-een-oude-auto.html
Met name de laatste twee alinea's slaan werkelijk nergens op...
Tja, het nieuwe rijden met een oude auto :hmmz:
Het zal wel niet het beste antwoord zijn, maar het nieuwe rijden daar doe ik niet aan:
-Ik laat de auto nooit op de motor remmen, en trap altijd de koppeling in als ik rem.
-80 rijd ik in de 4e versnelling
-Ik heb een baksteenmodel auto, met nog een luchthappende snowcap op de motorkap ook.
En wat is mijn gemiddeld verbruik: 1/13 ? 1/13,5. Een heel net verbruik voor eer 1700. Ik geloof dus niet in heel die flauwe kul over het nieuwe rijden. Het oude rijden is veel effectiever, want tegenwoordig denkt iedereen dat hij als coureur door de bochten moet in zijn lease-stuiterbak-met-turbo-geval :no:
- V300 register
- Verbannen
-
Ach en wee, ik ben genaaid! Dus ik heb helemaal geen motor dieAuto's van voor 1993 hebben namelijk geen injectiemotor.
En een fuel-cutoff zorgt er dus ook helemaal niet voor dat (bij een auto van voor 1993) de stationairsproeier wordt uitgeschakeld bij hoog toerental en gas los, waardoor ermee kan draaien op de wielen?
antiekeradio;134404 schreef : geen enkele toevoeging van benzine is?