Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Hij heeft overigens wel een B14.4..., misschien scheelt dat wel wat...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Met een 5-bak is 1:15 misschien wel haalbaar met de 343..?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
maar, daar staat tegenover dat ik op de snelweg, ook bij 120+ en een volle bak, niet onder de 1:10 uitkom. het is niet zuinig, maar wel erg constant

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Steven1;193063 schreef : Hmm, en jouw 340 is nog wel aerodynamischer dan een 343..
Met een 5-bak is 1:15 misschien wel haalbaar met de 343..?
Hangt er een beetje vanaf. Als je 80 in z'n 5 rijdt moet een 1.4 harder werken dan 80 in z'n 4. Dan kan het dus zijn dat je juist minder zuinig rijdt.
Ik heb (ja, ik kan het niet laten om daarmee te patsen :+) met mijn 345 (zelfde model als jouw 343) op een haar na 1:15 gehaald. Met 5-bak, 105-110 op de GPS, 300 km snelweg.
Alleen... die 345 heeft een 2-liter onder de kap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
buster;193050 schreef : Op de een of andere manier is m'n benzinemeter elke keer dat ik weer ga rijden een stukje lager dan de vorige rit... alsof de tank lek is.
Dat heb ik ook, het schijnt 'gebruikelijk' te zijn bij in ieder geval de 1400's.
Verder is 1:9 wel aan de hoge kant, misschien kun je eens (bij een sleuteldag) de vario afstelling controleren/afstellen, vacu?m systeem voor de cvt controleren en nagaan of de carburateur goed afgesteld staat. (vlotterhoogte)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;193134 schreef : Dat heb ik ook, het schijnt 'gebruikelijk' te zijn bij in ieder geval de 1400's.
Had ik ook bij de b19a.
maar hij loop tdaarna wel weer iets op. bij mij spookt nog steeds een beetje de vraag of hij corrigeert voor de choke ofzo? maar dat lijkt me toch niet..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;193134 schreef : Dat heb ik ook, het schijnt 'gebruikelijk' te zijn bij in ieder geval de 1400's.
Verder is 1:9 wel aan de hoge kant, misschien kun je eens (bij een sleuteldag) de vario afstelling controleren/afstellen, vacu?m systeem voor de cvt controleren en nagaan of de carburateur goed afgesteld staat. (vlotterhoogte)
Al die zaken heb ik al afgesteld. Vario schakelt goed. De riemen zijn wel oud. Afstand is nu ook maximaal. Ik begrijp het ook niet helemaal waarom het verbruik aan de hoge kant is. Mijn rijstijl is redelijk rustig.
Bij het inlaatspruitstuk lekt 'ie wel een heeel klein beetje, wellicht dat dat ermee te maken heeft.
Wanneer rijd je eigenlijk op 'reserve'? Bij het ??n na laatste streepje, of wanneer het lampje begint de knipperen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;193140 schreef : Waar zou het knipperende lampje anders voor zijn?
Dat 'ie op benzinedampen rijdt?

Waar zou het ??n na laatste streepje dan voor zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.