Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Onze dochter begon al vragen te stellen wat voor een site/forum dit is.....:snif:Lucluc;151981 schreef : Joost, pas een beetje op je woorden. Er lezen soms ook kleine kinderen mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Lucluc;151970 schreef : Ik reed met m'n vario 1 op 12,5 gemiddeld, lange afstanden minstens 1 op 14.
Hetzelfde hier, vanochtend na de carburateur revisie voor het eerst weer vol getankt (dit was voordat de slangen vervangen waren een slecht plan ivm lekkage) en ik heb zo het idee dat het het met wat langere snelweg afstanden er bij uit gaat komen op gemiddeld 1:13
Dus er valt nog wat winst te behalen Gerrit!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;151990 schreef : het gaat qua lekkage en benzinestank 99% van de tijd over die kleine dunne pruts slangetjes.
Bij de oude types (zonder expansievat) zit er maar 1 slang bij de vulopening, dit is de overstort. loopt naar de zijkant/rand van de tank en loopt dan vrij naar buiten.
buiten deze slang heb je nog de aanzuig-en retourslangen bij de tankvlotter. Alle 3 standaard vervangen als het nog nooit eerder gedaan is.
Benzinestank hou je toch, als de tank te ver gevuld is en de auto warm wordt / in de zon staat.
Bij de nieuwe types heb je nog een aantal extra slangen bij het expansievat, en natuurlijk nog steeds de aanzuig/retour slangen bij de vlotter. Net als bij de 343 dient deze shit slang met katoen mantel standaard vervangen te worden door degelijke multifuel (brandstof) slang.
Niets zo zonde als brandstof die weglekt of verdampt, al is het maar vanwege de stank.
Bij de BB heb ik ook last van stank, maar dat komt omdat de rubber seals bij de vuldop niet meer aanwezig zijn. vervanger nog niet kunnen vinden, het is een rare maat... mogelijkheid is om de gehele vulunit+dop van een later type over te zetten.
Dan moet ik eerst die vuldop maar eens bekijken. De mijne lekt als een zeef. Ik heb van die mooie leksporen links naast de vuldop zitten (benzine die tijdens het rijden via de vuldop naar buiten komt en over de auto heen waait.
Misschien komt daar die lucht vandaan.
Desalniettemin zou het verstandig zijn om de benzineslangen te vervangen. Ik heb de zaak nu toch los.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Van die 810 km waren er zo'n 40 stadsverkeer, 150 met een imperiaal op het dak (waarvan 100 km beladen) en de overige 620 provinciale weg (helaas wel met flink wat verkeerslichten/rotondes). De auto had wel steeds flink lading bij zich (meubels, apparatuur, een fiets etc.)
Al met al niet slecht (het best tot nu toe was 1:11,5), maar ik ben nog niet tevreden.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Ik ben al blij als we de 1:10 halen, maar het is ook niet m'n hoofd vervoer. (dat scheelt

- J. Ruiter
- Verbannen
-