Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 20:49 #842289 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

Lucluc;151981 schreef : Joost, pas een beetje op je woorden. Er lezen soms ook kleine kinderen mee. ;)

Onze dochter begon al vragen te stellen wat voor een site/forum dit is.....:snif:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2010 22:44 #842298 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

Lucluc;151970 schreef : Ik reed met m'n vario 1 op 12,5 gemiddeld, lange afstanden minstens 1 op 14.


Hetzelfde hier, vanochtend na de carburateur revisie voor het eerst weer vol getankt (dit was voordat de slangen vervangen waren een slecht plan ivm lekkage) en ik heb zo het idee dat het het met wat langere snelweg afstanden er bij uit gaat komen op gemiddeld 1:13

Dus er valt nog wat winst te behalen Gerrit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 11:15 #842312 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

antiekeradio;151990 schreef : het gaat qua lekkage en benzinestank 99% van de tijd over die kleine dunne pruts slangetjes.

Bij de oude types (zonder expansievat) zit er maar 1 slang bij de vulopening, dit is de overstort. loopt naar de zijkant/rand van de tank en loopt dan vrij naar buiten.

buiten deze slang heb je nog de aanzuig-en retourslangen bij de tankvlotter. Alle 3 standaard vervangen als het nog nooit eerder gedaan is.
Benzinestank hou je toch, als de tank te ver gevuld is en de auto warm wordt / in de zon staat.

Bij de nieuwe types heb je nog een aantal extra slangen bij het expansievat, en natuurlijk nog steeds de aanzuig/retour slangen bij de vlotter. Net als bij de 343 dient deze shit slang met katoen mantel standaard vervangen te worden door degelijke multifuel (brandstof) slang.


Niets zo zonde als brandstof die weglekt of verdampt, al is het maar vanwege de stank.


Bij de BB heb ik ook last van stank, maar dat komt omdat de rubber seals bij de vuldop niet meer aanwezig zijn. vervanger nog niet kunnen vinden, het is een rare maat... mogelijkheid is om de gehele vulunit+dop van een later type over te zetten.


Dan moet ik eerst die vuldop maar eens bekijken. De mijne lekt als een zeef. Ik heb van die mooie leksporen links naast de vuldop zitten (benzine die tijdens het rijden via de vuldop naar buiten komt en over de auto heen waait.
Misschien komt daar die lucht vandaan.

Desalniettemin zou het verstandig zijn om de benzineslangen te vervangen. Ik heb de zaak nu toch los.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2010 19:43 #842498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Vandaag het complete setje bougiekabels vervangen door een spliksplinternieuw Beru setje, wat een verschil zeg in soepelheid, gelijk alles even goed schoon gemaakt op bougie en rotorgebied, eens kijken hoeveel het gaat schelen. Het is i.i.g. nog steeds starten/lopen!:yesyes:yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 14:27 #844555 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Resultaat van de afgelopen 810 kilometer: 1:12,3 gemiddeld.
Van die 810 km waren er zo'n 40 stadsverkeer, 150 met een imperiaal op het dak (waarvan 100 km beladen) en de overige 620 provinciale weg (helaas wel met flink wat verkeerslichten/rotondes). De auto had wel steeds flink lading bij zich (meubels, apparatuur, een fiets etc.)

Al met al niet slecht (het best tot nu toe was 1:11,5), maar ik ben nog niet tevreden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2010 17:25 #850978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Nou ik ben nog lang niet tevreden, er zit nu een andere carburateur in en de auto loopt een stuk lekkerder maar het verbruik is nu 1 op 10,5, daar wordt ik niet echt vrolijk van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2010 10:28 #851026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Gemiddeld verbruik? Snelweg, Stad? Bij alleen stadsverkeer ben ik blij als ik de 1:8 haal, gemiddeld, mits er snelweg bij zit voor minimaal 1/2 tank haal ik 1:10.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2010 09:16 #851065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Bijna allemaal snelweg, tussen de 110 en 120.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2010 09:22 #851225 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Hou je er ook rekening mee dat de temperatuur buiten en hoeveelheid wind ook wel mee wil helpen je verbruik naar beneden te krijgen? ;)

Ik ben al blij als we de 1:10 halen, maar het is ook niet m'n hoofd vervoer. (dat scheelt ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2010 14:58 #851252 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
ik mag in mijn handen klappen(niet tijdens het rijden natuurlijk)als ik 1 op 9/9,5 haal met mijn blauwe drievierdrie..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD