Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-06-2010 20:07 #835895
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Precies zoals ik dat ook al jaren doe, scheelt een hoop stress en benzine, qua tijd heb ik proefondervindelijk vastgesteld dat je op een afstand van 60 km 5 minuten winst hebt op de linkerbaan (een keer beste haast om op tijd op het werk te zijn)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-06-2010 01:18 #835943
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Ik rijd meestal buiten de file of net de andere kant op, heerlijk!!!
Vandaag weer getankt, 1 op 10,4!! Wat een zuipschuit zeg, mijn Mitsubishi SpaceWagon 2.4 Gdi automaat is nog zuiniger.:crazy2::crazy2:
Dat Fullcutoff gebeuren, waar zit dat en hoe kan je kijken of het werkt, ik heb een vario van eind 86!
Vandaag weer getankt, 1 op 10,4!! Wat een zuipschuit zeg, mijn Mitsubishi SpaceWagon 2.4 Gdi automaat is nog zuiniger.:crazy2::crazy2:
Dat Fullcutoff gebeuren, waar zit dat en hoe kan je kijken of het werkt, ik heb een vario van eind 86!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-06-2010 10:04 #835956
door V300 register
Onder de motorkap zit dan aan de kant van de bestuurder tegen het linkse zijpaneel een zwart kastje (zie foto). Dit sluit de stationairsproeier af bij uitbollen.
Er hangt ook een wit rood (?) gekleurd draadje aan de hendel die je gasklep bedient aan de carburateur. Als je geen gas geeft maakt deze hendel massa en weet het bakje dat hij de benzinetoevoer mag afsluiten (als het toerental hoog genoeg is).
Controleren of het werkt kan denk ik door de spanning op de stationairsproeier te meten terwijl je de motor boven de 2000 toeren houdt en met een draadje zelf massa maakt.
Uploaded with ImageShack.us
Er hangt ook een wit rood (?) gekleurd draadje aan de hendel die je gasklep bedient aan de carburateur. Als je geen gas geeft maakt deze hendel massa en weet het bakje dat hij de benzinetoevoer mag afsluiten (als het toerental hoog genoeg is).
Controleren of het werkt kan denk ik door de spanning op de stationairsproeier te meten terwijl je de motor boven de 2000 toeren houdt en met een draadje zelf massa maakt.

Uploaded with ImageShack.us
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-06-2010 21:43 #835981
door V300 register
Kijk, da's mooi, weet ik ook weer wat dat kastje is wat daar zo verdacht zit te zitten!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 20:10 #842203
door V300 register
Zo, weer getankt, nu 1 op 10,7. Als dit zo op blijft lopen lijkt het toch nog wat. Ga maandag nieuwe bougiekabels erop zetten, wie weet scheelt dat ook weer wat, deze zijn echt keihard.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2010 12:00 #842259
door V300 register
Heb je de benzineslangen bovenop de tank al eens vervangen? Ik reed met m'n vario 1 op 12,5 gemiddeld, lange afstanden minstens 1 op 14.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2010 13:13 #842266
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Is die vulslang nog te krijgen bij de onderdelenboer dan? Universeel?
Of mag ik weer maanden gaan zoeken naar een vervanger voor mijn dikke vulslang?
Of mag ik weer maanden gaan zoeken naar een vervanger voor mijn dikke vulslang?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2010 13:34 #842269
door V300 register
Joost, pas een beetje op je woorden. Er lezen soms ook kleine kinderen mee.
volvofiel;151978 schreef : ...mijn dikke vulslang?
Joost, pas een beetje op je woorden. Er lezen soms ook kleine kinderen mee.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2010 16:34 #842276
door V300 register
het gaat qua lekkage en benzinestank 99% van de tijd over die kleine dunne pruts slangetjes.
Bij de oude types (zonder expansievat) zit er maar 1 slang bij de vulopening, dit is de overstort. loopt naar de zijkant/rand van de tank en loopt dan vrij naar buiten.
buiten deze slang heb je nog de aanzuig-en retourslangen bij de tankvlotter. Alle 3 standaard vervangen als het nog nooit eerder gedaan is.
Benzinestank hou je toch, als de tank te ver gevuld is en de auto warm wordt / in de zon staat.
Bij de nieuwe types heb je nog een aantal extra slangen bij het expansievat, en natuurlijk nog steeds de aanzuig/retour slangen bij de vlotter. Net als bij de 343 dient deze shit slang met katoen mantel standaard vervangen te worden door degelijke multifuel (brandstof) slang.
Niets zo zonde als brandstof die weglekt of verdampt, al is het maar vanwege de stank.
Bij de BB heb ik ook last van stank, maar dat komt omdat de rubber seals bij de vuldop niet meer aanwezig zijn. vervanger nog niet kunnen vinden, het is een rare maat... mogelijkheid is om de gehele vulunit+dop van een later type over te zetten.
Bij de oude types (zonder expansievat) zit er maar 1 slang bij de vulopening, dit is de overstort. loopt naar de zijkant/rand van de tank en loopt dan vrij naar buiten.
buiten deze slang heb je nog de aanzuig-en retourslangen bij de tankvlotter. Alle 3 standaard vervangen als het nog nooit eerder gedaan is.
Benzinestank hou je toch, als de tank te ver gevuld is en de auto warm wordt / in de zon staat.
Bij de nieuwe types heb je nog een aantal extra slangen bij het expansievat, en natuurlijk nog steeds de aanzuig/retour slangen bij de vlotter. Net als bij de 343 dient deze shit slang met katoen mantel standaard vervangen te worden door degelijke multifuel (brandstof) slang.
Niets zo zonde als brandstof die weglekt of verdampt, al is het maar vanwege de stank.
Bij de BB heb ik ook last van stank, maar dat komt omdat de rubber seals bij de vuldop niet meer aanwezig zijn. vervanger nog niet kunnen vinden, het is een rare maat... mogelijkheid is om de gehele vulunit+dop van een later type over te zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2010 19:10 #842284
door V300 register
Last van benzinestank achterin heb ik niet, op stankgebied is het meer de motor/uitlaat die ik ruik met zo'n lekkere ouwerwetse motor stink lucht. Heb achter trouwens 1 slang vervangen, dat overvulding of hoe het ook heten mag. Ga ze nog wel een keer doen, en voor ook en ook de luchtslangen voor. benzineslangetjes van het opvoer pompje heb ik trouwens wel vervangen.
Moderators: Mark Smeets