Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2010 22:00 #853539 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
ruim 300 km met een halve tank..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2010 22:03 #853540 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
mja, als we van 3 half gare carburateurs 1 samengesteld "ding" moeten maken om je thuis te krijgen; vind ik het niet zo heel vreemd dat je er niet het verbruik mee haalt dat je graag zou zien:)

wat zou kunnen is dat je deellastverrijkingsmembraam lek is, die vind je aan de voorkant van de carburateur (radiateurzijde) zit met 3 schroefjes vast; zorg ervoor dat je het dekseltje daarvan op een identieke wijze monteerd als hoe het zat!

is dat membraam heel toch zoeken naar w?l een goede carb en die gelijk goed reviseren met behulp van een revisieset.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2010 22:11 #853542 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Kom kom Anjo, op zich was deze carburateur wel aardig en loopt stukken mooier als degene die er als eerste op zat terwijl die wel zuiniger was toen die goed was afgesteld. Eigenlijk moet ik de originele er weer op zetten zodat ik deze kan reviseren maar daar was de co stelschroef schroefdraad in de carburateur niet meer zo best. De grootste problemen met deze carburateur is dat ze slecht koud wil starten en dat de choke niet goed staat??? Heb geen idee wat ik daar aan kan doen maar volgens de Volvomonteur die de co afstelde zou ze geheel uitgetrokken de motor moeten smoren bij warme motor maar doet dat niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2010 17:06 #853580 door V300 register
Misschien een stomme vraag, maar kan het geen andere oorzaak hebben? Vastzittende remmen, verkeerde uitlijning enzo kan ook extra benzineslobber veroorzaken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2010 18:09 #853589 door V300 register
nee, dat verwacht ik niet zo 123... de auto van Gerrit is op de sleuteldag met hangen en wurgen weer rijdend gekregen maar van een ideale situatie is absoluut geen sprake. Dat lukt gewoon niet op een sleuteldag waarbij de sleutelaar met 1 slechte carburateur op de auto, en 2 mogelijk nog slechtere carburateurs los komt aanzetten; daarvoor is de tijd te kort en de aandacht van de TC teveel verdeeld over de diverse mensen die met problemen staan waar ze zelf niet uit komen.

Het was natuurlijk veel beter geweest als Gerrit gewoon zelf thuis op een reserve carburateur was gaan oefenen met uit elkaar halen en schoonmaken, eventueel de stappen extra die bijvoorbeeld WouterB gedaan heeft door ultrasoon te reinigen met de speciale vloeistof voor aluminium, etc. Dan verwisselen op de sleuteldag, appeltje eitje, nieuwe pakkingkjes en klaar.

als je bij het demontage/cleaning/check/montage/afstelling proces vastloopt, jammer, spullen bij elkaar in een bakje en advies vragen. Nu is het een kwestie geweest van "we prutsen iets in elkaar zodat je weer kunt rijden" en nee, het is niet gek dat je dan het ideale verbruik niet bereikt :P beetje simpel dit..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2010 20:15 #853597 door V300 register
Hallo Wouter, we hebben het hier toch over een sleuteldag, ik ben geen alwetend monteur!!! Volgens mij doe ik er heel wat aan om mijn 340 in goede staat te houden/brengen is het dan zo gek dat ik vast loop op een carburateur omdat ik daar de ballen verstand van heb?? Klink inderdaad een beetje simpel.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 20:47 #853601 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Ik vind carburateurs zelfs ronduit eng... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2010 21:45 #853602 door V300 register
Gerrit, het komt zeker goed met je auto. Op een gegeven moment heb je alles vervangen, gereviseerd en gerepareerd en dan ben je klaar EN een alwetende monteur tegelijk!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 21:53 #853603 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Gewoon vanaf nul beginnen.

Ik spreek uit ervaring...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 10:53 #853626 door V300 register
Pfffoe, is het nodig om zo op elkaar te bitchen?:P
Punt is: mensen kunnen niet alles zelf, en een carb is gewoon lastig. *spreekt uit ervaring* point made, laten we elkaar gewoon verder helpen, want daar is dit forum voor toch?

ik heb btw gisteren 1:12 gehaald *woei*

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC