Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;256999 schreef : 1:15, hoe doen jullie dat?
Ehhh ik haal met gemak 1:20
Ik ook! 1:25 zelfs wel eens gehaald, met veel lange stukken 60km/h in de 5

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;257000 schreef : Ik rijdt straks op gas :yummie:, hij doet het nu alleen nog niet :snif:
Valse lucht hoeft niet zo veel invloed te hebben op verbruik mits het een klein beetje is en de motor nog redelijk loopt.
De motor loopt nog wel redelijk netjes. Maar ik wil nu eens van dat gedoe afzijn.
Kan ik eerdaags eens bij je langskomen als je tijd hebt?
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Verbruik van 1:10.1 gehaald.:y:
Normaal 1 op 8,5
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Albert1;257006 schreef : Volvo 360 op LPG 500 km lang niet harder dan 100 km/h gereden. (voornamelijk snelweg).
Normaal 1 op 8,5
Zooo, da's écht netjes! Leuk is anders daarentegen

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Gelukkig heb ik nu een B230FT

- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Albert1;257006 schreef : Volvo 360 op LPG 500 km lang niet harder dan 100 km/h gereden. (voornamelijk snelweg).
Normaal 1 op 8,5
JKiers;257007 schreef : Zooo, da's écht netjes! Leuk is anders daarentegen
't Kan gauw uit, dat gûs zoals wij het altijd noemen. Met normaal gebruik reed ik altijd strak 1 op 10,5 met mijn 360 op benzine. M'n 940 (B230FB automaat) doet met een vergelijkbare rijstijl nét 1 op 9 op LPG.
Met mijn 340 1.4 met 5 bak gemiddeld tussen de 1 op 10,5 en 11,0 met een sportieve rijstijl, met rustig rijden wel 1 op 12.5 gehaald, maar het ligt ook eraan hoe de gastoevoer is afgesteld van de verdamper naar de carb.....
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
2 Fast 4 U;257025 schreef : Met mijn 340 1.4 met 5 bak gemiddeld tussen de 1 op 10,5 en 11,0 met een sportieve rijstijl, met rustig rijden wel 1 op 12.5 gehaald, maar het ligt ook eraan hoe de gastoevoer is afgesteld van de verdamper naar de carb.....
1 op 11 op LPG dat is minder dan 6 cent per km. Erg netjes.
Als dezelfde aantal cent per km wil halen met een benzineauto zou hij bijna 1 op 30 moeten rijden. :woops:
- V300 register
- Verbannen
-
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
hwe1993;257129 schreef : 1 op 15, dat zit er met een 360 GLT niet in. Maar het fijne van een redblock is dat je eigenlijk weinig kan doen aan het verbruik. Een fluwelen voetje en 80 op de snelweg? 1 op 10. Ieder stoplichtsprintje (op een warme motor, natuurlijk) meepakken en uren aan een stuk ergens tussen de 130 en minder legale snelheden rijden? 1 op 10. Een flinke aanhanger erachter? 1 op 10. De bergen in? 1 op 10. Alleen maar in de stad rijden? 1 op 10. De enige manier om het verbruik te verzieken is te veel korte ritjes, aangezien die LE jetronic ongeveer 1 op 1 benzine en lucht mengt in de eerste 30 seconden na de start.
Hahhaha prachtig, heel herkenbaar ook, voornamelijk dat laatste. 't Zuinigste dat ik ooit gereden heb was iets van 1 op 11,8, een ritje Dedemsvaart - Mijdrecht en weer terug, doorgereden, bij Mijdrecht flínk lopen stampen en de terugweg de top nog even aangetikt met een Saab 900 classic versnellingsbak in de kont. HOE DAN