Amazon Combi B230T

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
13-01-2014 23:31 - 27-11-2016 18:25 #136261 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Radiatorsteuntjes (ver)bouwen.




Luchtslangen maken word ook nog leuk.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 23:48 #136264 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Amazon Combi B230T

"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Ik ben al aangesloten bij de Belgische Volvo club (VCCB) en om nu 2 lidgelden te betalen...

Gast, het is je vergeven! :) Zeker met bijdragen als deze, daar kunnen we geen genoeg van krijgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2014 22:14 #136307 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Amazon Combi B230T
Bedankt dat je het hier deelt! Heel leuk om te volgen.

succes, Kees den Besten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2014 16:58 #136333 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Amazon Combi B230T
Mooi werk Ivo, je hebt er nog een volger bij :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2014 18:56 #136338 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Amazon Combi B230T
Ivo, prachtig om te zien hoe je mooie oplossingen verzint, gewoon omdat het kan, ik ben benieuwd naar je vorderingen en wens je veel succes (en plezier)

groeten,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-01-2014 21:03 - 22-05-2017 20:22 #136501 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Blij dat jullie dit appreciëren, tijd voor nog een kleine toevoeging...
De temperatuurmeter moet elektrisch worden, ik weet dat die te koop zijn maar als ik het zelf kan bouwen is het toch veel leuker. Bij een 140 zit een elektrische, dat wordt de donor.








Ondertussen getest en dit werkt al een tijdje naar behoren, ik heb het wel in twee keer moeten doen omdat de eerste donor stuk bleek. De tweede heb ik vooraf getest :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk Meijer (GAST)
  • Henk Meijer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-01-2014 21:21 #136503 door Henk Meijer (GAST)
Beantwoord door Henk Meijer (GAST) in topic Amazon Combi B230T
Hallo Ivo,
Prachtig wat je aan het doen bent, dit is leuk. Zijn de remmen hier ook op berekend, zorg dat je op tijd stil staat.
Heel veel succes, ik blijf het volgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2014 23:31 #136514 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic Amazon Combi B230T
als je je remmen echt goed wil doen zul je denk ik of voor een brembo set moeten gaan of de remmen van een S60R volgens mij zijn daar wel brackets voor op de markt

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-01-2014 21:56 - 27-11-2016 18:38 #136676 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
De remmen komen later aan de beurt, stoppen is inderdaad minstens zo belangrijk als vooruit komen :P
Eerst weer terug wat grotere dingen. De M40 bak moet plaats maken voor een M46.
Omdat het blok rechtop staat moet hiervoor ook een aangepast koppelingshuis gebruikt worden. Je kan deze kopen maar ik heb het geluk gehad mijn hand op een zeldzaam exemplaar van de combinatie B20/M45 te kunnen leggen.
Afhankelijk van welk type M45 is er nog wel een kleine aanpassing nodig aan dit huis.
Mijn M46 heeft maar één schakelstang die vooraan uitsteekt en die zit net iets hoger.
Er zijn ook M45 bakken met diezelfde enkele stang maar mijne had er drie. Mogelijk zijn er ook M46’ met 3, ik vermoed de oudere modellen met het bolle deksel (zoals het bolle deksel op mijn M45) Hierdoor moest het huis iets uitgesneden en weer dichtgelast worden.
Op deze foto’s is goed te zien waar de stang bij het M46 huis boven in de gleuf iets hoger zit.


Gaatje maken.

.
Binnenkant


Dit moet natuurlijk wel weer dicht anders gaat er olie uit de bak lekken.






De man die dit voor mij gelast heeft had niet begrepen dat de gemaakte opening langst de andere kant voor de as moest vrij blijven, en had om het goed dicht te kunnen maken ook langs die kant weer (te veel) opgelast, waardoor er plaatselijk opnieuw uitgefreesd moest worden, je ziet in de gleuf nog de rondjes van het pas zetten van de frees, maar het resultaat is er niet minder om. De binnenkant heb ik voor de zekerheid nog afgekit met een paar lagen nagellak. Klinkt gek maar ik heb mij laten vertellen dat dit geschikt is tegen olie, hitte, trillingen, enz… De tijd zal het uitwijzen maar volgens mij was het ook zonder de lak al toe.
Dan weer afbouwen met een nieuwe pakking en wat extra vloeibaar pakking.




Omdat de B21 al in de auto zit is het gemakkelijker om even te passen op de B230, die heeft hetzelfde boutpatroon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-01-2014 22:13 - 27-11-2016 18:39 #136677 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Voor de vliegwielsensor moet er nog een klein stukje uit huis. Sommige M46 huizen hebben dit onderaan al voorzien en kan je gewoon uitkloppen, maar een M46 huis kan ik niet gebruiken dus moet ik hetzelfde uit mijn M45 huis uitsnijden.




Ook de tunnel moet worden aangepast, een donor is al gevonden


Ik wist nog niet hoeveel tunnel ik nodig had dus de hele hap er uit gehaald.
De tunnel van een 240 is immens vergeleken met die van een amazon.




Uiteindelijk blijkt het bovendeel van de donor te volstaan. Dit deel kan er zo af door de puntlassen los te maken.


Op deze foto kan je rechtsboven zien dat ik toch nog een klein stukje van de tunnel tegen de firewall aan heb moeten aanpassen omdat het koppelingshuis daar te dicht zat. Er zit daar namelijk een knobbel voor de bevestiging van de vork.




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.