Amazon Combi B230T
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
geluid en beeld in zo'n filmpje zijn toch nog anders dan als je zelf in de auto zit, dan heb je ook nog dat gevoel .
@ Hans: film onder de kap is er nog niet, maar er staan in dit topic wel wat foto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
Keerzijde van de medaille is dat de schakelstang nu soms het plafond raakt in de verhoogde tunnel. Alles is op maat gemaakt met het oude rubber, was me er toen niet van bewust dat dit zo was uitgezakt, dus volgende keer dat de bak er onderuit gaat moet ik die stang een klein knikje naar beneden geven.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
Na nog langere tijd stationair helpt het trouwens ook niet meer, ik moet dus niet meer met zo'n warm weer gaan rijden of iets anders gaan bedenken. De elektrische fan dit er nu in zit heeft maar 1 stand en er is nog veel plaats naast om een grotere te plaatsen, maar als die dan ook dieper is gaat het niet want deze gaat er maar net tussen. Ik heb ook al auto's gezien met 2 kleinere fan's...
- Johan Geers
- Platinum lid
Luchtcirculatie onder de motorkap is ook heel belangrijk.
Mooi project.
success
Johan Geers
- René Minnebo
- Platinum lid
Johan Geers schreef : Beste Ivo, ik weet niet of je er plaats voor hebt maar een mechanische ventielator kan een hoop goed doen in deze.
Luchtcirculatie onder de motorkap is ook heel belangrijk.
Mooi project.
success
Johan Geers
Mechanisch is ie toch al middels de fan op de poëzie, je bedoelt waarschijnlijk een elektrische fan die aanslaat door een thermo contact.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
Ik zit nu te denken aan 2 of 3 kleinere fans, of 1 hele grote maar dan moet de intercooler vervangen worden door bv. 2 kleinere aan beide kanten van de fan wat me een moeilijkere oplossing lijkt. Anderzijds is het zo dat dergelijke buitentemperaturen in onze contreien eerder zeldzaam zijn.
Dat klopt, maar ook in zo'n situatie wil je natuurlijk dat het koelsysteem daar tegen opgewassen is. Ik zou daarom twee elektrische fans monteren die tesamen een zo groot mogelijk radiateuroppervlak bestrijken. Dat zal in elk geval een verbetering zijn. Of het ook voldoende is, moet blijken.Ivo Van Antwerpen (GAST) schreef : Anderzijds is het zo dat dergelijke buitentemperaturen in onze contreien eerder zeldzaam zijn.
- Johan Geers
- Platinum lid
Volgens mij heb je nog ruimte richting motorblok??
Op die manier creeer je circulatie onder de motorkap.
Misschien heb je nog een waterpomp poelie liggen waar je je op uit kunt leven.
success
Johan Geers
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
De auto loopt nu nog een stuk beter Jeroen ontdekte ook dat er een probleem was met de laadspanning, de dynamo gaf blijkbaar maar net genoeg om het laadstroomlampje te doven, nu begrijp ik waarom ik al enkele malen plots mijn accu leeg had.
Een slechte verbinding bleek de oorzaak, 'bijna' afgebroken kabel oog.
Door de lage batterijspanning liep de elektronica niet lekker.
Nu is nog een probleem met de stationairklep, soms draait die ineens te laag, dat en het koelprobleem blijft voorlopig op de todo, maar koelen is met dit weer geen issue :huh:
Leuke babbel en goeie service daar bij Jeroen, ook nog 4 jaar na aankoop.