Amazon Combi B230T

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-02-2016 20:32 #158333 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Ja, dat geluid ...
geluid en beeld in zo'n filmpje zijn toch nog anders dan als je zelf in de auto zit, dan heb je ook nog dat gevoel :D .
@ Hans: film onder de kap is er nog niet, maar er staan in dit topic wel wat foto's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-05-2016 00:07 - 08-05-2016 00:08 #160173 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Nu heb ik onlangs het rubber van de baksteun vervangen, dit was veel te soepel geworden en uitgezakt. Nu zit er een motorsteunrubber van een 164 op. De bak zit veel stabieler, de aanrdijving is rustiger, en de stuurspoorstang raakt niet meer de krukas poulie bij volledige stuuruitslag.
Keerzijde van de medaille is dat de schakelstang nu soms het plafond raakt in de verhoogde tunnel. Alles is op maat gemaakt met het oude rubber, was me er toen niet van bewust dat dit zo was uitgezakt, dus volgende keer dat de bak er onderuit gaat moet ik die stang een klein knikje naar beneden geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
02-09-2016 21:29 #163134 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Vorige week was het hier 32° en bleek de koeling niet meer voldoende. Rijdend geen probleem maar stationair heet lopen. De kachel op warm en ventilator er op heeft onmiddellijk effect maar bij zulk weer raak je dan vlug zelf overhit, zelfs met de raampjes open :unsure:
Na nog langere tijd stationair helpt het trouwens ook niet meer, ik moet dus niet meer met zo'n warm weer gaan rijden of iets anders gaan bedenken. De elektrische fan dit er nu in zit heeft maar 1 stand en er is nog veel plaats naast om een grotere te plaatsen, maar als die dan ook dieper is gaat het niet want deze gaat er maar net tussen. Ik heb ook al auto's gezien met 2 kleinere fan's...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2016 00:42 #163149 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Amazon Combi B230T
Beste Ivo, ik weet niet of je er plaats voor hebt maar een mechanische ventielator kan een hoop goed doen in deze.
Luchtcirculatie onder de motorkap is ook heel belangrijk.

Mooi project.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2016 08:06 #163151 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Amazon Combi B230T

Johan Geers schreef : Beste Ivo, ik weet niet of je er plaats voor hebt maar een mechanische ventielator kan een hoop goed doen in deze.
Luchtcirculatie onder de motorkap is ook heel belangrijk.

Mooi project.

success

Johan Geers


Mechanisch is ie toch al middels de fan op de poëzie, je bedoelt waarschijnlijk een elektrische fan die aanslaat door een thermo contact.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
03-09-2016 12:01 #163155 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Ik heb nog een kleine cm tussen de boutjes van de waterpomp poulie en de radiator, de mechanische fan is dus verwijderd. Tussen de intercooler en de radiator heb ik 6 cm, daar zit nu een elektrische fan die wordt aangestuurd door het motormanagement systeem maar kan ook manueel ingeschakeld worden. De radiator is van een 740. de onderste 2 rijen en de bovenste 4 zitten achter dwars balkjes en krijgen weinig of geen wind, dus enkel passieve warmte afgifte. Het vrije oppervlak is ongeveer hetzelfde als de originele radiator.
Ik zit nu te denken aan 2 of 3 kleinere fans, of 1 hele grote maar dan moet de intercooler vervangen worden door bv. 2 kleinere aan beide kanten van de fan wat me een moeilijkere oplossing lijkt. Anderzijds is het zo dat dergelijke buitentemperaturen in onze contreien eerder zeldzaam zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2016 16:55 #163160 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Amazon Combi B230T

Ivo Van Antwerpen (GAST) schreef : Anderzijds is het zo dat dergelijke buitentemperaturen in onze contreien eerder zeldzaam zijn.

Dat klopt, maar ook in zo'n situatie wil je natuurlijk dat het koelsysteem daar tegen opgewassen is. Ik zou daarom twee elektrische fans monteren die tesamen een zo groot mogelijk radiateuroppervlak bestrijken. Dat zal in elk geval een verbetering zijn. Of het ook voldoende is, moet blijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2016 07:08 #163174 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Amazon Combi B230T
Beste Ivo, is het niet mogelijk om een flens te maken op de waterpomppoelie richting V snaar en op die flens een aangepaste kunstof fan te monteren.
Volgens mij heb je nog ruimte richting motorblok??
Op die manier creeer je circulatie onder de motorkap.
Misschien heb je nog een waterpomp poelie liggen waar je je op uit kunt leven.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-09-2016 00:02 #163222 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Goed idee Johan, Ik had hier ook aan zitten denken maar (te?) snel afgevoerd als niet doenbaar, maar misschien moet ik dit heroverwegen. Ik moet eens onderzoeken wat de mogelijke donor kan zijn voor een fan en een betrouwbare bevestiging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-11-2016 23:36 #165239 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Vorige week bij Jeroen geweest van BS autotune om alles netjes in te regelen.
De auto loopt nu nog een stuk beter :cheer: Jeroen ontdekte ook dat er een probleem was met de laadspanning, de dynamo gaf blijkbaar maar net genoeg om het laadstroomlampje te doven, nu begrijp ik waarom ik al enkele malen plots mijn accu leeg had.
Een slechte verbinding bleek de oorzaak, 'bijna' afgebroken kabel oog.
Door de lage batterijspanning liep de elektronica niet lekker.
Nu is nog een probleem met de stationairklep, soms draait die ineens te laag, dat en het koelprobleem blijft voorlopig op de todo, maar koelen is met dit weer geen issue :huh:
Leuke babbel en goeie service daar bij Jeroen, ook nog 4 jaar na aankoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.