Amazon Combi B230T

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-11-2015 22:26 - 27-11-2016 19:00 #155979 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Vandaag begonnen met de weg vrij te maken voor de intercooler aansluitingen.
Ik heb weer wat minder auto :o



Het rechtse gat wat veel te groot lijkt is met opzet zo gedaan omdat daarachter de luchtfilter komt, die heeft liever frisse buitenlucht dan turbo en uitlaat hitte .





Het is allemaal nog niet zo mooi maar als de auto technisch helemaal klaar en goed bevonden is, gaat die weer helemaal uit elkaar en wordt het koetswerk opgemaakt. Bedoeling is om dan alles netjes weer op te bouwen voorzien van de nodige nieuwe delen en laagjes lak.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30-11-2015 11:12 - 27-11-2016 19:01 #156185 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Update remmen:






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30-11-2015 11:19 - 27-11-2016 19:01 #156186 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Update lucht:










Nog carterventilatie op luchtfilter aansluiten en stationaitklep ingang verbinden met intake.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2015 11:20 #156187 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon Combi B230T
Mooie remslangetjes.
Wat een disclaimer op die remblokken "This material must not be used on public highways", tsss

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
02-12-2015 23:38 #156261 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T

"Lars Rengersen" schreef:
Mooie remslangetjes.
Wat een disclaimer op die remblokken "This material must not be used on public highways", tsss

Ja, lol.
Het remt in ieder geval goed nu, en dat is GEEN overbodige luxe met deze motor er in!
Mijn vrouw durft bijna niet meer mee rijden, en ik doe nog rustig want het blok moet inrijden :oops: Dat wordt moeilijk want het gevoel gelanceerd te worden bij indrukken van het gaspedaal tovert meteen een :mrgreen: op je gezicht. Een lui ingereden blok zal dit in geen geval worden :) . De ecu staat nog op de base map, van tunen heb ik (nog) geen verstand, en de boostcontroler doet voorlopig ook nog niet mee. Misschien een goed idee dit alles zo te laten tot het blok wat ingereden is.

Ik wil nu eerst het geluid in de aandrijving eruit, bij aanzetten na een wissel voor naar achteruit of omgekeerd. Ook bij het rijden als ik het gas plots los en weer indruk is het duidelijk te horen, zowel bij het lossen als bij het weer indrukken, een sterke metalen 'KLOING' ergens achteraan onder de auto, hoe bruusker met het pedaal, hoe harder het geluid. Ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen waar precies wat raakt of los zit. Moeilijk onder de auto kijken terwijl je rijdt... stapvoets met mijn hoofd door de open deur naar beneden zie ik wel dat de achteras nogal ver door kantelt bij het aanzetten, mogelijk heeft dat er mee te maken. Ik ga proberen in het weekend met een helper achter het stuur en de auto boven een put of op een brug iets te vinden.

Voor alle duidelijkheid, het is een as van een 240. De vorige Combi-as had dit ook maar minder erg en die had veel speling op het Diff dus dacht ik dat het daar aan lag. Na de achterasconversie heb ik er met het B20 blok geen last meer van gehad, (wel een vibratie enkel bij het wegrijden vanuit stilstand) maar nu is de 'kloing' er dus ook weer terug, en deze as heeft nagenoeg geen speling op het differentieel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2015 00:18 #156262 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Amazon Combi B230T
Ik heb ook een kloink gehad, dat was een achterwiel-lager met te veel speling.
Heeft een paar jaar geduurd voor ik er achter was :oops:
Meestal is het iets dom simpels wat een probleem geeft, in ieder geval wel bij mij.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas Klimp (GAST)
  • Thomas Klimp (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
03-12-2015 10:57 #156263 door Thomas Klimp (GAST)
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Amazon Combi B230T
Kruiskoppelingen of achterasrubbers kunnen dit ook veroorzaken

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2015 18:05 #156268 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Amazon Combi B230T
kan je je aandrijfas met de hand draaien?
ik zou onder de auto gaan liggen en aan de as voelen of er ergens speling zit...

Succes,
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-12-2015 17:37 - 02-09-2016 21:20 #156315 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Amazon Combi B230T
Iedereen bedankt voor het meedenken. Onder de auto overal goed gaan voelen heeft het opgelost!
Bleek dat de achterste kruiskoppeling niet volledig vastgeschroefd zat op de flens van het differentieel.
De vier boutjes zaten niet los, maar stonden toch net niet vast genoeg aangedraaid waardoor er een kleine beweging tussen de diff.-flens en het vlak van de kruiskoppeling mogelijk was. Ik weet niet of die boutjes uit zichzelf zijn losgekomen, of dat ik die eerder zelf tijdens werkzaamheden slechts handvast plus iets extra heb gezet en vergeten aan te draaien.
Ik ga nu wel opvolgen of het zaakje mooi vast blijft zitten.
De auto rijdt weer een stuk aangenamer nu 8-)

Als laatste update nog een fototje van de carterventilatie en de idle air valve aansluitingen;
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2016 18:29 #157232 door Robert Wever
Beantwoord door Robert Wever in topic Amazon Combi B230T
Ivo
Ik zit hier kwijlend achter de laptop met een bakkie onder mijn kin je hele verhaal te lezen. Er zullen heel wat Volvo mensen zijn die je wel kunnen wurgen (het is niet origineel) maar ik vind het geweldig. Ik ben zelf al heel lang bezig met mijn duett waar ik onder andere assen van een 145 onder aan t knutselen ben. Heb de gedachten gehad om er een B30 in te maken of een 2,5 ltr uit een injectie blok en ook gedacht aan een turbo blokje. Ik blijf je verhaal volgen en misschien wil ik je auto wel een x live zien. groetjes en suc6.

Robert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.