- Berichten: 493
Amazon Combi B230T
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
Ik heb weer wat minder auto
Het rechtse gat wat veel te groot lijkt is met opzet zo gedaan omdat daarachter de luchtfilter komt, die heeft liever frisse buitenlucht dan turbo en uitlaat hitte .
Het is allemaal nog niet zo mooi maar als de auto technisch helemaal klaar en goed bevonden is, gaat die weer helemaal uit elkaar en wordt het koetswerk opgemaakt. Bedoeling is om dan alles netjes weer op te bouwen voorzien van de nodige nieuwe delen en laagjes lak.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Wat een disclaimer op die remblokken "This material must not be used on public highways", tsss
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Ja, lol."Lars Rengersen" schreef:
Mooie remslangetjes.
Wat een disclaimer op die remblokken "This material must not be used on public highways", tsss
Het remt in ieder geval goed nu, en dat is GEEN overbodige luxe met deze motor er in!
Mijn vrouw durft bijna niet meer mee rijden, en ik doe nog rustig want het blok moet inrijden Dat wordt moeilijk want het gevoel gelanceerd te worden bij indrukken van het gaspedaal tovert meteen een op je gezicht. Een lui ingereden blok zal dit in geen geval worden . De ecu staat nog op de base map, van tunen heb ik (nog) geen verstand, en de boostcontroler doet voorlopig ook nog niet mee. Misschien een goed idee dit alles zo te laten tot het blok wat ingereden is.
Ik wil nu eerst het geluid in de aandrijving eruit, bij aanzetten na een wissel voor naar achteruit of omgekeerd. Ook bij het rijden als ik het gas plots los en weer indruk is het duidelijk te horen, zowel bij het lossen als bij het weer indrukken, een sterke metalen 'KLOING' ergens achteraan onder de auto, hoe bruusker met het pedaal, hoe harder het geluid. Ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen waar precies wat raakt of los zit. Moeilijk onder de auto kijken terwijl je rijdt... stapvoets met mijn hoofd door de open deur naar beneden zie ik wel dat de achteras nogal ver door kantelt bij het aanzetten, mogelijk heeft dat er mee te maken. Ik ga proberen in het weekend met een helper achter het stuur en de auto boven een put of op een brug iets te vinden.
Voor alle duidelijkheid, het is een as van een 240. De vorige Combi-as had dit ook maar minder erg en die had veel speling op het Diff dus dacht ik dat het daar aan lag. Na de achterasconversie heb ik er met het B20 blok geen last meer van gehad, (wel een vibratie enkel bij het wegrijden vanuit stilstand) maar nu is de 'kloing' er dus ook weer terug, en deze as heeft nagenoeg geen speling op het differentieel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Heeft een paar jaar geduurd voor ik er achter was
Meestal is het iets dom simpels wat een probleem geeft, in ieder geval wel bij mij.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 431
ik zou onder de auto gaan liggen en aan de as voelen of er ergens speling zit...
Succes,
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it ... I think it likes it...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Bleek dat de achterste kruiskoppeling niet volledig vastgeschroefd zat op de flens van het differentieel.
De vier boutjes zaten niet los, maar stonden toch net niet vast genoeg aangedraaid waardoor er een kleine beweging tussen de diff.-flens en het vlak van de kruiskoppeling mogelijk was. Ik weet niet of die boutjes uit zichzelf zijn losgekomen, of dat ik die eerder zelf tijdens werkzaamheden slechts handvast plus iets extra heb gezet en vergeten aan te draaien.
Ik ga nu wel opvolgen of het zaakje mooi vast blijft zitten.
De auto rijdt weer een stuk aangenamer nu
Als laatste update nog een fototje van de carterventilatie en de idle air valve aansluitingen;
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Wever
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Ik zit hier kwijlend achter de laptop met een bakkie onder mijn kin je hele verhaal te lezen. Er zullen heel wat Volvo mensen zijn die je wel kunnen wurgen (het is niet origineel) maar ik vind het geweldig. Ik ben zelf al heel lang bezig met mijn duett waar ik onder andere assen van een 145 onder aan t knutselen ben. Heb de gedachten gehad om er een B30 in te maken of een 2,5 ltr uit een injectie blok en ook gedacht aan een turbo blokje. Ik blijf je verhaal volgen en misschien wil ik je auto wel een x live zien. groetjes en suc6.
Robert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.